ماخور الخمارات المتحدة

United Khammarat Makhour

Mission: Impossible --Ghost Protocol (2011)

(Note: Downsized image; for full scale, click here)

Save As

Properties

Links in Page

External Link to Page

LTR (No need if copied from editing mode)

Picture & Alt Text

Hashtags

 

أ - ماخور الخمارات المتحدة.

ب - الأفاق محمد العبار.

ج - المدعو أحمد هلوكة.

د - اتصالات الخماراتية.

 

* انظر أيضا صفحة أكذوبة الاحتباس الحرارى وتناسخاتها اللا نهائية .

** بخصوص جرائم عصابة زايد الخير فيما يتعلق بمصر ولواطهم الشائن مع البربور انظر صفحة حلفنا الستراتيجى.

 

 

المدخل السابق عن جرائم المافيا المسماة ماخور الخمارات المتحدة، خاصة منها خمارة دبى ، كالعاصمة العالمية للجريمة المنظمة ، بؤرة لالتقاء الاقتصاد الإسلامى القذر مع أنشطة المافيا سوڤييتية وكنفوشية ومن كل الكوكب ، ومنها –فقط كأمثلة– تمويل الإرهاب المسلم وتجارة الأسلحة والعقاقير والرقيق الأبيض وتبييض الأموال وأشغال النصب الكبرى كطاقة الفنكوش وريادة البيزنس ، بخلاف كل ما قد يخطر أو لا يخطر لك ببال من صنوف الابتزاز والإجرام ، هذا بما جعل أميركا تصنفها كخطر داهم على أمنها القومى وتحظرها بتاتا من التراب الأميركى ، هنا ، وبه ستجد إحالات للمداخل الأسبق .

====[ مسلسل شائع مع هذه الثيمة ]====

 

المدخل السابق عن جريمة النهيبة الكبرى المسماة طاقة الفنكوش بزعامة الدجال الأشهر آل جور ، باعتبارها إحدى أخطر أنشطة تحالف الاستخراب الشيوعى الإسلامى الدولى ، الممتد من الكنفوش شرقا ، للعصابة الديموقلاطية فى أميركا غربا ، مرورا بالأهل والعشيرة فى ماخور الخمارات المتحدة ، هنا ، وبه ستجد إحالات للمداخل الأسبق .

====[ مسلسل شائع مع هذه الثيمة ]====

 

مدخل إيفرى سكريين الكلاسى الطويل من سنة 2001، عن نبيل على أو من يسمون أنفسهم بالقومجيين الجدد، المافيا التى أسستها مجلة العربى الكويتية، وورثها وقادها وترجمها حركيا على الأرض زايد الخير، أذكى إخواته الذى يتعالى على الرجعية السعودية والهوجائية العبمعصورية سواء بسواء، ورغم قناع الحداثة الزائف هذا، فهى لا تختلف كثيرا عن عصابة الأيدى المتوضئة الشهيرة بالإخوان المظلمين، لا من حيث الجوهر ولا حتى عموما من حيث تكتياتها المداهنة المتلونة للوصول لأستاذية العالم، هنا.

http://www.everyscreen.com/views/culture_part_2.htm#NabilAli

 

المبادرة المصرية لمقاطعة وطرد الشركات العربية:

ولدت وأعلنت هذه المبادرة صباح يوم 6 ديسيمبر 2009 مع وصول تداعيات انكشاف عملية النصب Ponzi scheme الأكبر فى تاريخ ما يسمى بالاكتساد المسلم، تلك المدعوة خمارة دبى؛ وصولها إلى مصر. فى هذا اليوم تحديدا صاحبت حفنة من القاذورات العربية المسلمة التقليدية تدشين تداول أسهم شركة القالعة فى البورصة المصرية، وهى أول شركة تتباهى على نحو وقح بعروبة مالها ولا تخجل من المجاهرة بأنها تغزو مصر (بالذات وأننا كنا آنذاك ولا زلنا فى ذروة حربنا الدامية مع الجزائر)، بينما هى -القالعة- مجرد عملية نصب أعرابية كبرى أخرى لنهب أموال صغار المستثمرين المصريين. ..تواصلت الصياغة الأولية للمبادرة فى الساعات التالية والتى تواكبت بدورها مع تطورات متلاحقة مذهلة مثل بداية رحيل واسع لقطاعات من المال العربى من مصر، ببيعها لمستثمرين أنجلو-ساكسون / يهود / يابانيين، وهو بالضبط هدف هذه المبادرة، وإن لم تكن تتوقع أصلا أن يبدأ بهذه السرعة حتى قبل أن تكتمل كتابة سطورها الأولى؛ هدف: ألا يكون على أرض مصر من استثمارات أجنبية سوى تلك الآتية من هذه المصادر الثلاث (التى هى فى ذات الوقت -ولا غرابة- تمثل حصريا مجموع دول الحضارة -تقرأ: تقنيات الغد- الخمس: اليابان - إسرائيل - الولايات المتحدة - بريطانيا - ألمانيا، بالترتيب)؛ الأعراق الثلاثة ذات التاريخ التليد الأصيل والموثوق فى تبنى مبدأ التنافسية الدارونى فى الاقتصاد لأقصى مداه، وتطهرت أموالها -أو بالأحرى ذهبها المصهور- بنيران هذه التنافسية لقرون طويلة. ..شركة القالعة -أحد النماذج الكبيرة للمال المسلم القذر- كانت بالتحديد محور هذه الكلمات الافتتاحية التى دشنت بها صفحة المبادرة المصرية لمقاطعة وطرد الشركات العربية (2009)، هنا.

http://www.everyscreen.com/views/arabmoney.htm

 

تغطية موقع إيفرى سكريين الممتدة الأصلية من سنة 2009 وما بعدها، للجرائم والكوارث والأخطار التى تمثلها للحضارة الإنسانية عصابة المافيا المسماة ماخور الخمارات المتحدة عامة، وخمارة دبى خاصة، هنا.

http://www.everyscreen.com/views/economy.htm#DubaiCollapse

 

المتابعة المتواصلة على صفحة الاقتصاد من سنة 2008 وما بعدها، عن المدعو محمد العبار الطفل المعجزة لأعراب خمارة دبى، الفاشل الذى لفق تهمة قتل المغنية سوزان تميم لرجل البيزنس المصرى المرموق هشام طلعت مصطفى بعد أن دمر هذا الأخير مخططه للنصب فى مصر عبر مزاد الأراضى المدوى قبل ذلك بعامين، ثم ألحقه بقطع رجله من السعودية نفسها عبر تحالف ستراتيجى مع الوليد بن طلال، هنا.

http://www.everyscreen.com/views/economy.htm#MelAkher78_SuzanneTamim

 

مدخل موقع إيفرى سكريين التأسيسى عن الاكتساد المسلم القذر من سنة 2005، هنا.

http://www.everyscreen.com/views/politics_part_2.htm#IslamicEconomy

 

اتضح اليوم أن أميركا كانت قد صادرت سفينة ألمانية متجهة إلى ليبيا قبل ثلاثة شهور كانت تحمل معدات لتخصيب اليورينيام، تلك كانت قادمة من دبى، وعند نقطة فى رحلتها يفهم أنها بور سعيد، تمت مهاجمتها وتحويلها لأحد الموانىء الإيطالية. ..اقرأ كامل مدخل صفحة الإبادة من ديسيمبر 2003، هنا.

http://www.everyscreen.com/views/extermination_part_6.htm#NewYear2004

 

فى الثمانينيات دخل مال ماخور الخمارات المتحدة (المجرم زايد الخير وعصابته)، ومع بعض من المال السعودى (النوفو ريش بشدة آنذاك)، فى بنك الاعتماد والتجارة، فكانت فى 1991 الكارثة والفضيحة التى ما بعدها كارثة وفضيحة فى كل العالم. بعد قليل تساهم الوليد بن طلال ذو الخلفية العربية، مع أفاق كبير من أوروبا الشرقية اسمه ساندى وايلل كان يرأس سيتى جروب، فجعلاها تجمع ما بين نشاط البنوك التجارية والبنوك الاستثمارية، فأفلست نتيجة هذا التلاقح المحرم كلا من إنرون ووورلدكوم، فى فضيحتين لا تقلان فداحة ولا دويا ضربتا العالم مع بداية القرن الجديد. أخيرا، وقبل أكثر من العام بقليل من الآن، تفجرت فضيحة الفساد والرشوة الجديدة الكبرى، الخاصة بتساهم المال الدودى القذر فى بنك باركليز. اليوم، لا يغسل فقط هذا البنك الأخير العريق يديه من نجاسات المال العربى، إنما يغلق كامل أنشطة الصيرفة الاستثمارية عبر العالم، مقررا بذلك العودة لقيم الصيرفة الأنجلو يهودية الصرف الرصينة العريقة. ..لا نملك سوى القول: لن يصح إلا الصحيح! ..هذا المدخل التاريخى من سبتمبر 2013 عن انسحاب الذراع الاستثمارى للباركليز من 130 دولة، أهمها ماخور الخمارات المتحدة حيث قدرت الحسابات جنائية الأغراض بمئات الآلاف، هنا.

https://www.facebook.com/EveryScreen/posts/512159835533058

 

لقد وعدناكم، وألا إن وعد حورس حق. فقط وعدنا التالى أن قريبا سيتم محو ماخور الخمارات المتحدة برمته من على الخريطة، ليصبح سديما من الغبار المشع الذائب فى مياه الخليج! ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/EveryScreen/posts/669883029760737

 

---

 

على ماخور الخمارات المتحدة:

* بخصوص جرائم عصابة زايد الخير فيما يتعلق بمصر ولواطهم الشائن مع البربور انظر صفحة حلفنا الستراتيجى.

 

يا الأضاحى خرفان، ملف تبييض الأموال فتح على مصراعيه الآن، و"البعبع" لن يهدأ له بال قبل تركيعكم بفضح كل جرائمكم، وعلى رأسها تمويل وتسليح عصابة الإخوان وكافة أنشطة الإرهاب الإسلامى عبر العالم، حيث بات العالم كله يعرف أن المناكفات الساذجة بينكم وبين عصابة الأيدى المتوضئة -وما لاح من تشميسكم المؤقت لها- ليس إلا صراعا لانتزاع كفالتها من الدودة وعثمان، لا أكثر ولا أقل؛ هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/EveryScreen/posts/682789201803453

 

الأضاحى خرفان الذى يروج نفسه زورا وبهتانا كعدو لعصابة الإخوان، ليس إلا نظام استعباط رسمى، هدفه إلحاق أكبر خسائر ممكنة بالحضارة. ها تتعب جامد ومخك أبو قرون موش ها يساعدك، وخدها نصيحة منى توفر عليك كتير: أنتم شوية عصابات مافيا، كمان كنتم قطاع طرق بالمعنى الحرفى للكلمة لغاية 40 سنة فاتت، بالتالى الطبيعى أن سكتكم موش مع السعودية أو مصر أو أميركا، وأحسن لك الزق فى الدودة وفارس والفقيدة عصابة الإخوان. ..مدخل التداعيات الرهيبة لزيارة البعبع (المعروف أيضا باسم ديفيد كوهين نائب سكرتير الخزانة الأميركى)، زيارته لماخور الخمارات المتحدة، هنا.

https://www.facebook.com/EveryScreen/posts/681633865252320

 

ولا تحسبن السعود غافلا عما يعمل الخماراتيون، إنما يؤخرهم ليوم تشخص فيه الأبصار! ..مرة أخرى، ذلك اللعين طلع لا ينطق عن الهوى! ..مدخل انفضاح أن المركز المدعو المسبار، والمملوك لابن زايد الخير (بفرض أنه ابنه)، هو الذى يقود ينسق ويمول الحملات المعادية للسعودية فى مختلف بلاد المنطقة، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1709116259370713

 

يا أولاد زايد الخير (بفرض أنكم أولاده)، ترامب حطكم فى دماغه خلاص، وحسب وعد حورس كل الفواتير سوف تسدد قريبا، تسدد بالدم، بالنووى! ..مدخل انفضاح تلقى بيلل كلينتون ملايين الدولارات من شبكة المدارس الخماراتية "الجلوبية" (جيمز)، القائمة على الترويج للإجرام المسمى الإسلام، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1806993466249658

 

هه هه، صحوا النوم يا طليان. بلاش أقول حظر شركات خمارة دبى من دخول التراب الأميركى من أكتر من 10 سنين، ع الأقل خالص هل فيلم المهمة المستحيلة (2011) ما اتعرضش عندكم ولا إيه؟ ..بالكومنتات: - الخمارات يا كماعة! ..محمد عتمان منبهر بأن ابن زايد (بفرض أنه ابنه)، قبل منكوحته علنا. ..مدخل إيطاليا تقول إن المصدر الرئيس لتهريب العقاقير إليها هو مطار خمارة دبى، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1757349814547357

 

الكلام ده لا جديد فيه، اليسار يصمم وينشىء المشروعات كبونزى سكييم يعلم سلفا أنه سيفلس. قلناه مرارا عن الرعاية الصحية هذه وعن كثير غيرها، وطبعا قاله من الستينيات الثنائى الذى تتلمذ على يديه الوغد الأسود المسلم -كلاورد بيفين- اغرق النظام بالمطالب حتى ينهار، جمعية اقبضها الأول واجرى. ..كمان اتكلمنا عما هو أبعد وأحدث: جميع شركات ماخور الخمارات مصممة من الأصل كى تفلس، يعلمون أنها لن تعيش لمئات السنين تنمو خلالها باضطراد حسب تصوراتنا -أو بالأحرى تصورات بيتر دراكر- الساذجة التى عفا عليها الزمن، إنما المطلوب بسرعة هو جمع أكبر كم من الأموال من البنوك ومن البورصة، ثم توزيع كل شىء على المؤسسين كمرتبات ومكافآت أو كأرباح وهمية ناهيك عن مهمة تبييض أموالهم المافياوية الأخرى، بهذا تكون الشركة قد حققت كامل الهدف المطلوب منها ثم فلتذهب مع الريح بعد ذلك، وقد تابعنا الكثير والكثير من أسماء أكبر شركاتهم التى سارت على هذه الخطة العبقرية حتى نهايتها المظفرة المنشودة. ..الجديد هو أن #هنا_الفاشية، بس خلاص. ..مدخل راش ليمبوه يقول إن الرعاية الصحية بتاعة الوغد الأسود المسلم صممت بدقة كى تفشل، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2183113918637609

 

..رقيعة! ..أكبر قابض للأسهم ليس رئيسا لمجلس الإدارة، ولا حتى عضو به، ولا حتى -بالمثل- الثانى أو الثالث التاليين له فى الملكية. ..صدقت يا مؤمن أن كل شركات ماخور الخمارات المتحدة ليست سوى جبال من الديون، بل هى مصممة من اللحظة الأولى لتأسيسها لتكون كذلك: اخطف واجرى؟ ..بس لا بد من الاعتراف أن من يملك لا يحكم دى، إبداع جامد، إبداع من إللى مصدعين دين أبونا به 24 × 7، تلك الفهلوة العظمى المسماة حلول خارج الصندوق. ..هذا المدخل المخيف، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1572519463030394

 

النصباية الكبرى موبايلى --أضواء ساطعة على دقائق وخبايا الزوايا المظلمة لآليات المال المسلم القذر -الخماراتى منه بالأخص- درس للتاريخ درس للجميع قطعة أستاذية وفوق تاريخية من نادين هانى:

الـ 21 دقيقة دى لازم تدخل التاريخ، وتدرس فى كل كلية ومعهد كنموذج قاعدى جدا للفارق بين الفنكوش والعراقة، سواء فى الشركات أو فى الاقتصادات الماكرووية، أى ما بين طفيلية شرقية شيوعية مسلمة، وأخرى حضارية أنجلو يهودية رصينة، ولاحظ أننا نتحدث عن السعودية وهى ككل أرحم من غيرها كتير. فى كل دقيقة يظهر هذا الفارق جليا صارخا، كل الفواحش البيزنسية والمالية والإدارية والأخلاقية ارتكبوها: معايير محاسبية متسيبة والواجب أخرى صارمة، إهلاك طبيعى لمعدات عالية التقنية والمفروض إهلاك وظيفى، إيرادات بالتمنى والصحيح ما هو متحقق فقط، مخصصات صفرية فيما كل شىء منهار وفاشل، وغيرها وغيرها، وكل ده الأفاق المتحدث يكذب ويتجمل قائلا هو خطأ تشغيل (تشغيل إيه يا سافل؟ أيون، صحيح أنكم ما بتفهموش حاجة فى التشغيل، لكن ما نحن بصدده هنا هو مسألة تدليس محاسبى محض)، أو -وهو المضحك- يتباهى بكيف أنجزوا التحول الدفترى من الفنكوش للواقع فى 4 أيام فقط (بينما الحقيقة أن ملايين السنين لا تكفى لتغيير جيين الفنكوش لدى أمثالك). ..إن ما يدور حوله الأمر فى الفنكوش هو البروباجاندا وبس، تسونامى من الفيرى تيلز عن النجاح الأسطورى، والهدف الحقيقى هو إظهار أكبر قدر من الأرباح فى كل ميزانية، تحول نقدا أولا بأول للمؤسسين، زائد مكافآت لألاضيش الإدارة (إللى هم نفس عصابة المؤسسين برضه!)، بعدها يتركون الشركة خاوية على عروشها، يشربها الدائنون والبنوك وصغار المستثمرين (أو فى حالة اقتصادات الدول تشربها الأجيال القادمة). ..هات ودنك: السر وراء كل هذا الزلزال أنهم أعلنوا عن توزيع دفعة أرباح جديدة أكبر من رأس المال نفسه، فإذا بكل شيئن انكشفن وبان. أخيرا، الموضوع ده جريمة جنائية مكتملة الأركان، يجب أن تطير فيها رقاب بالمعنى الحرفى للكلمة، ومصداقية الدولة السعودية كلها على المحك الآن. ..بالكومنتات: - ما لحقناش نكمل الجملة، وفعلا هيئة سوق المال قررت فتح تحقيق! - القصة الأصلية للعربية تغيرت لتحمل خبر بدء التحقيق فعليا. ..هذا المدخل الركيزى جدا الرهيب جدا من 3 نوفمبر 2014 (عن فضيحة شركة موبايلى، الفرع السعودى لاتصالات الخماراتية، وفى الواقع، كان أول ما فكرت بالترويج له على فيسبووك، استقطابا لنوعية خاصة من القراء المهتمين بالاقتصاد، وقد كان، وكانت النتائج رائعة!)، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1482747235340951

 

مبروك يا شعب! ..أكبر مراكز لوجيستية لتهريب السلاح والعقاقير والإرهابيين وفلوس الإرهاب وأنشطة تبييض الأموال وتجارة الرقيق وكل ما يخطر وما لا يخطر لك ببال من أنشطة إجرامية! ..جايز فيلم توم كروز المهمة المستحيلة بالغ شوية فى أنه يمكنك شراء ساتيللايتات وصواريخ فضائية وقنابل نووية أو موش فاكر إيه بالظبط، فى القوارب الصدئة المتسكعة فى المياه الآسنة لجداول وسراسيب وسراديب ودهاليز عاصمة المافيا العالمية المدعوة خمارة دبى (ع الأقل مقارنة بما هو فعلى حتى الآن). وجايز فيلم جيمس بوند سقوط السماء بالغ شوية فى قدرات الحروب السيبرية التى تشنها الكنفوش على الغرب وكل الحضارة (برضه ع الأقل مقارنة بما هو فعلى حتى الآن). ..لكن المؤكد على أرض الواقع أن كل أنشطة الموانىء واللوجيستيات الخماراتية ممنوعة منعا باتا على التراب الأميركى أو حتى الاقتراب من السواحل الأميركية ببضع سنوات ضوئية، وكله بأمر الكونجرس (فى 8 مارس 2006 http://edition.cnn.com/2006/POLITICS/03/08/port.security/index.html صوتت اللجنة المختصة 62 ضد 2 لتقتل مرة واحدة وللأبد الخطر الخماراتى الواضح والداهم على الأمن القومى الأميركى) ، وقريبا سوف يتلوها حظر أنشطة حتى طيران الركاب المدنى. والمؤكد بالمثل أن كل شركات التقنية الكنفوشية التى يعج بها مؤتمر الذباب، ممنوعة منعا باتا على الأقل فى أميركا وبريطانيا. ..ملحوظة: نفس خالد حنفى ده كان قد سبق له الاتفاق على ذات هذه المشروعات مع أميركا واليابان، واحسبها أنت بقى خلال أية ممارسة لواطية بين الخرونج ومحمد المجرم بن زايد الأجرم، طارت منها -زيها زى العاصمة الجديدة- وتم إلقاؤها جميعا فى حضن المافيا العالمية؟ * سؤال تكرارى ممل: لماذا لم تسأل نفسك يا خرونج -ولو لمرة واحدة- ليه كل صفقاتك مع الشيوعيين والمسلمين -من الباستيل غربا حتى كل الشرق فى الاتجاه الآخر- تأتى دائما بسهولة شديدة، بينما احتاجت مثلا صفقة واحدة مع المحترمة بريتيش بتروليام لسنوات من التفاوض؟ ..أو بصيغة أخرى جايز توصل لك أسهل: بتحس إيه فى طيزك وأنت بتمضى صفقة مع الجرابيع، هل بوجع أم بتلذذ (أم بالاثنين)؟ ..بالكومنتات: - ويظل أول شىء عين هؤلاء الأفاقين عليه هو شاشة بورصة خمارة دبى (إعمار، اتصالات، آرابتك، كله)، قول أية حاجة وامضى على أية حاجة علشان أرقام سهمك (إللى أصلا أنت ناوى تبيعها)، بعدها ساعة الحساب والمحاكم يبقى يحلها ألف حلال. تعليقا على قبول آرابتك للشروط المصرية، كعدم الاقتراض من البنوك المصرية والاستعانة بالكفاءات المحلية من شركات وأفراد، شروط تعلم تمام العلم أنها لن تنفذها لأنها لن تنفذ أى شىء من الأصل. - موضوع الـ 10 آلاف دولار ليست له علاقة بسعر الصرف، قد يكون له تأثير طفيف لكنه أساسا علشان تبييض الأموال، أموال الجريمة لا تدخل البنوك وتكتسب الاحترام، والرقم ده تحديدا هو المعمول به فى كل الدنيا تقريبا. بعدين شركات الصرافة أو أية شركة بتتلقى دولارات بحكم طبيعة شغلها مستثناة تماما طبعا. ده لإيداعات الأفراد من خلال الشبابيك، وبس. ..صديقك معذور، تخيل أن كنوات الإخوان بتقول إن ده الحد الأقصى لتحويل المستثمرين لأموالهم للخارج؟ أنا موش قصدى أنه بينقل عنهم، إنما أن فيه شطحات جامدة فى الموضوع ده. ..تعليقا على توقعات محافظ البنك المركزى بانخفاض سعر الدولار قريبا. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1553926534889687

 

كلنا عارفين أن مهاترات محمد من الأيدى المتوضئة، يعنى حرامى رسمى رسمى رسمى، وع الأقل كتبنا كتير عن فضيحة الصندوق السيادى دى قبل كده، وإللى رغم أنها سرقة مباشرة بالبلايين، إلا أنها لا تكاد تساوى شيئا فيما نهبه هو ككل -أو المسلمون عامة- بمجرد تمكنهم من خناق أى شعب. ..الجديد -وإللى للأسف فات علينا- هو إزاى كان بيبيض الأموال إللى بيسرقها؟ طبعا كان لازم نتوقعها، ما فيش غير أو أحسن من عاصمة الجريمة المنظمة العالمية، ماخور الخمارات المتحدة. ..الجديد كمان -وهو الأهم يا مؤمن- أن ملف عصابة زايد الخير قد تقدم خطوة للأمام فى أميركا: انتقل من اختصاص سكرتارية الخزانة إلى سكرتارية العدل. ..وقريبا إلى سكرتارية الدفاع. ..تكبييييير! ..بالكومنتات: - ههههههههههه، إحنا من غيرك ولا حاجة، وعموما تشكر للقب الجديد الذى سأنافس به إيزيس ذات الـ 10 آلاف اسم! ..جابر كتب: إيفرى سكريين أقوى وأحدث جهاز لكشف الكذب، حد كان يصدق أن [الخمارات] كده، شابوه للمرة الكوادريلليون. كنت موجودا لوحدك فى الكون سنة 1998، وما كانش لنا جميعا أى فهم أو ذكر. شكرا جزيلا لكلامك الجميل. أضيف بس أن الرأسمالية كلمة لا تقبل القسمة على 2، كلمة قام بتعريفها مرة واحدة وللأبد آدم سميث، وكل ما عداها من جرامشى حتى الريبراية مجرد سرقة مصطلحات. ..أما بالنسبة للرأسمالية والقومية، والأفضل أن نسميها الرأسمالية والأمن القومى، وأفضل وأفضل نسميها المال التنافسى والمال القذر، والأفضل إطلاقا أن نسميها الحضارة واستدامتها، لأن قصر النظر ده معضلة تاريخية كبرى رجوعا لميركانتيلية روما وسيناتوراتها ممن استجلبوا العبيد للربح السريع وللدمار الشامل بعد قليل. ..آية سامى كتبت تعليقا على الصفحة الثيمية ماخور الخمارات المتحدة، هذه التى كانت إجابتى على سؤالها ما العيب فيما تقوم به عصابة زايد الخير، أليست هذه هى آليات السوق الحرة: شكرا أستاذى، منظور غير مسبوق كعادتك، فهمته شخصيا فقط لما ضربت مثال بستة أبريل وتكامل هدفهم مع [عصابة] الإخوان رغم التعارض الظاهرى، و لولا أنى حضرت تبادل أدوار ستة أبريل و[عصابة] الإخوان كنت اعتبرت كلامك كله غير معقول. ثنائية تكامل أدوار [عصابة] الإخوان مع بهاليل علمانيين أو يبدون ليبراليين أو حتى مسيحيين كجورج إسحق كانت بالنسبة لى نكتة، كان فلول يقعدوا يقولوا لى منى الشاذلى إخوانجية وستة أبريل إخوانجية أشتمهم وأسخر منهم لأنى بأشوفهم ضدهم فعلا وبصدق، لحد ما شفت انسعارهم أيام [أنتخا باض] الرئاسة كانوا بيقنعوا الناس [بالإستبن] علشان الثورة. ده كان بالنسبة لى معضلة عقلية، فهمت بعدين فكرة أن هدفهم واحد. فيه اختلافات شكلية وبعضها اختلافات حقيقية بس لا تصمد وقت الجد، فصدقت كلامك. سؤالى هنا (علما أن عندى مليون سؤال)، لماذا لا تبدو السعودية ولا أميركا مكترثة [بالخمارات] كما تكترث أنت. إذن هم استشعروا أن خطر [الزايدة الدودية] أكبر. سؤال آخر يهمنى جدا، هو موش اختراق الدول عن طريق الاستثمار عوار وعيب فى الرأسمالية؟ أنا شايفة أنك بالسوق الحرة والعولمة ممكن تشترى بلد وإعلامها ونواديها وهذا حصل، إذن الرأسمالية المطلقة ضد الأمن القومى وضد القومية وضد الوطنية. ..مدخل أميركا تلاحق سفير الخمارات لها لتشاركه فى جرائم مهاترات محمد البليونية، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2110099972605671

 

نحن ذاهبون لحرب عالمية، ومن ليس معنا فهو علينا، ولقد أعذر من أنذر:

بعد تأديب أميركا وبريطانيا للبربور الخائن عميل الشرق بإسقاطهما للطائرة السوفييتية، يقومون الآن بتأديب الشرق نفسه، الشبشب ابن زايد، شريك فراش اللواط البربورى. مجموعة بريد إليكترونى خماراتية مسربة للنيو يورك تايمز، لا تتعلق فقط برشوة صعاليك الرمم المتحدة كما فى تسريب الأسبوع الماضى، إنما بمشروع آل زايد ككل لأستاذية العالم، وعلى رأسه دور خمارة دبى كعاصمة لمافياوات العالم، مع تركيز على تجارة السلاح السرية وتحديدا مع الكنفوش وكوريا الشمالية، وحتى هنا ورد اسم البربور كزبون محتمل (قصة نعلم من مصادرنا الخاصة أن الفريق حجازى كان الصخرة التى تحطمت عليها كل المحاولات المتواصلة لابن زايد الخير لاختراق جيش مصر، انظر بالأسفل سلسلة المداخل التى نوهت بهذا رجوعا للمدخل الأصلى عن تخطيط ابن زايد لانقلاب عسكرى). * الخشونة الزائدة لتعامل واشينجتون مع سفير الخمارات كما ورد بالتسريبات، قد يزيل معظم غموض قصة أول أمس عن الإغلاق المفاجئ لمكتب صندوق الخمارات السيادى فى لندن، رغم وجود حجم استثمارات لا بأس به بعد فى المملكة المتحدة: لقد تم طرد آل زايد من بريطانيا بالشلوت المباشر، قصدى بالأمر المباشر (أيضا رابط هذه القصة بالأسفل). ** بالكومنتات سأضع لك قصة أخرى عن بدء تأديب السعودية لموقفها الذى بدأ يلين نحو السوفييت، وآخره مؤتمر الرياض الهزلى مع الماركسيين أصفار أميركا الجنوبية. الرسالة واضحة -كما كانت الرسالة الموجهة للبربور- رسالة تقول: نحن ذاهبون لحرب عالمية، ومن ليس معنا فهو علينا، ولقد أعذر من أنذر. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1666461363636203

 

شبح إفلاس -بل جوع- عصابتى زايد الخير والشرموطة موزة، بات أقرب مما يتخيل أى أحد. ..هذا المدخل عن العجز الوشيك لكلا مشروعى أستاذية العالم هذين، عن سداد ديون بمئات بلايين الدولارات، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1712891012326571

 

فى الواقع، الوعد المشار إليه بخصوص هدوم الشرموطة موزة التى ستبيعها بأقل من ربع ثمن الشراء، كان قد تكرر أكثر من مرة فى السنوات الماضية. فقط هذه واحدة منها.

https://www.facebook.com/EveryScreen/posts/453812761367766

 

الوعد المشار إليه بخصوص محو الدودة من الوجود، هنا.

https://www.facebook.com/EveryScreen/posts/600633566685684

 

---

[ بدون مدخل فيسبووك ] 29 أغسطس 2019 :

بعد قصف الطيران الخماراتى للجيش اليمنى الممول سعوديا ، هل حان وقت انتقال العربية وقنوات إم بى سى للرياض ، لا سيما وأن التزمت الدينى القديم الذى دفعها للتواجد فى خمارة دبى قد زال ؟ … ملحوظة : مصر كامل العدد .

[ بدون مدخل فيسبووك ] 21 أغسطس 2019 :

الأرض إللى من 13 سنة هشام طلعت مصطفى بيع محمد العبار الجلد والسقط فى ذلك المزاد المشهور ، ودفع هو تمن ده تلفيق المجرم المذكور لتهمة قتل له ودخوله السجن ، يا مؤمن شوف حكمة ربنا إزاى بعد كل الـ 13 سنة دى اتضح فجأة أن الأرض ملك واحد تانى كان بالصدفة نايم وموش واخد باله . م الآخر كده يا خال ، مصر قررت تدى شلوت النهاية لعصابة زايد الخير ، وأن كفانا ما كفانا من لواط المتسول الذليل ابن الشرموطة الخاين إللى اسمه بنقسمه .

… المزيد بالثيمة الفرعية الأفاق محمد العبار ، بالصفحة الثيمية ماخور الخمارات المتحدة .

… أيضا نسخة والمزيد بالثيمة الفرعية لواط الشرق العظيم ( عصابة التلاتة وشبشب ككل ) ، بصفحة حلفنا الستراتيچى .

… هذا المدخل تجده كاملا –بالإضافة لمداخل أخرى مرتبطة– بالثيمة الفرعية لواط الشرق العظيم ( عصابة التلاتة وشبشب ككل ) ، بصفحة حلفنا الستراتيچى ، هنا .

http://www.everyscreen.com/themes/2017/OurStrategicAlliance.htm#GreatEasternSodomy

… قزم نكرة برأس كمترى ومخ حبة درة عويجة مفروكة ورجلين عاملين الـ 45 درجة لورا موش لقدام كان زمايله بيضربوه على قفاه فى المدرسة متجوز شوال دهن فوقه حردة خدامة وتلاجته ما فيهاش غير ميا 10 سنين –أو باختصار فيه كل عاهات الدنيا وجميع عقد النقص والأمراض النفسية– لا يصلح لقيادة فصل حضانة موش بلد كبير :

يمكنك قراءة مداخل أخرى من خلال البحث عن كلمات أو عبارات مفتاحية فى ذات الصفحة مثل : السادات - دولة 15 مايو - فرعون مملكة الإحياء - افتكرناه فرعون طلع موسى - بنقسمه - البربور - خاين - خائن - الكل يبنى أسوارا وبنقسمه يبنى جسورا - الكل يبنى أسوارا والبربور يبنى جسورا - المومس الوحيدة فى التاريخ التى تنفق على زبائنها - عصابة التلاتة وشبشب - السوڤييت - ڤلاديمير منكوح - استجلاب تشيرنوبل وبوشهر إلى الضبعة - المافيا السوڤييتية - تبييض الأموال - السوخوى - الكنفوش - طريق الحرير البحرية - الباستيل - الخردة العانس - الرافال - ماخور الخمارات المتحدة - عصابة زايد الخير - بن زايد ( بفرض أنه ابنه ) - خمارة دبى - الشاورما - الشاورمجية - ابن المرا الوسخة - ابن الشرموطة - خرونج - خيخة - معدوم الشخصية - عبد اللايكات - دلدول مجيدة - دمية الإخونچ - شبشب فضيحة الإمام - شرابة الخرج - هدبة الثوب - هلفوت - عيل هفأ - مهزأ - هزؤ - تافه - بأف - غبى - جاهل - عبيط - أهبل - أهطل - مهيطل - دهل - متدهول - خريان - عمره العقلى صفر - مخ حبة الدرة العويجة المفروكة - رأس الكمثرى - فاشل - زبالة - حثالة - معفن - نتن - مقشف - جربان - زنخ - مقيح - ملزق - مزيت - سنكوح - شحات - متسول - عرة - رمة - رمامة - رمرام - منحط - ناقص - حقير - خسيس - مكسور العين - واطى - بيئة واطية - ما نعرفش قبلوه فى الكلية الحربية إزاى - ع الأقل كيف لم يلحظوا أن قدميه تصنعان الـ 45 درجة للخلف لا للأمام - قزم - هزيل - ذليل - ذليل النفس - وضيع - وضيع النفس - رخيص - رخيص النفس - دنى - دون - إحساسه بالدونية - عقدة الدونية - لأنه حاسس بالدونية تجاه نظرائه فى الخارج فاكر الشعب كده حقير بين الشعوب زيه - موش فاهم إيه شعب مصر - موش فاهم إيه الإسلام - موش فاهم أية حاجة فى أية حاجة - فاهم حاجة واحدة بس أنه فاهم كل حاجة - طبيب الفلاسفة - كبيره موظف استقبال فى فندق رخيص يسبل عينيه لأجنبية سايحة أو عاوزة تسيح ولما تتف عليه يقول لها جرحتينى

[ بدون مدخل فيسبووك ] 28 يوليو 2019 :

هل بدأ تطهير التراب المصرى من الدناسات العربية ؟

بشرى رائعة لشعب مصر : دانة غاز أحد أكبر النجاسات الخماراتية على التراب المصرى غارت فى 60 ألف داهية . يقال السبب أنها كل ما بتحفر بتلقى هوا موش غاز . هل ده غريب ، هل كنت صدقت فعلا أنها بتاعة غاز أو حفر أو حتى تنقيب عن الهوا ، أم –زيها زى أية شركة خماراتية– مجرد واجهة للأنشطة المافياوية لعصابة زايد الخير أو لتبييض أموال تلك الأنشطة ؟ … بس الحقيقة يا مؤمن ممكن تكون أغوط من كده شوية أو شويتين ، شىء له علاقة بوعد حورس القديم بيوم تشخص فيه الأبصار ترون فيه ماخور الخمارات وقد تحول لغبار مشع ذائب فى مياه الخليج .  ’ رسميا ‘ كما يقول الخبر الأسبوع إللى فات ، صار اسمها الخمارات الكنفوشية المتحدة ، لغة ودين ومليطة ونكاح ولواط متبادل وكله . … أصل القصة شلوت ، أو للدقة دومينو شلاليت . كتكوت البرابر إدى ابن زايد ( بفرض أنه ابنه ) شلوت بره اليمن وليبيا وكل حتة لهما وجود مشترك بيها ، قال له أنت ما لكش غير حضن الكنفوش والملالى وموزة والقاعدة والإخونچ ، زائد أن عندنا كبارنا بيقولوا ولا تحسبن السعود غافلا عما يعمل الخماراتيون . الملك سلمان إدى ابنه شلوت قال له أنت عامل فيها مونتجومرى بينما ما تعرفش تلعب سيجة حتى . ترامپ إدى الملك سلمان شلوت وبعت ظباطه لقاعدة سلطان يديروا كل حروب المنطقة منها ، الضباط إللى كان المفروض أصلا يديروا حرب اليمن لكن الكتكوت ضنا عين أمه ركنهم لغاية ما طفشوا منهم لنفسهم بعد حوالى سنة ونص على ما أذكر ( بص ع المدخل ) . والشلوت القادم –أنت لسه معايا يا مؤمن ولا سرحت ؟– إسرائيل تطرد أميركا وتصبح قاعدة سلطان مركز انطلاق كل الهجمات النووية الموعودة لتخليص الحياة البيولوچية فى الشرج الأوسط من صنوف المعاناة والعذاب المقيم التى تعيشها . … أما بعد ، ألم يحن الوقت يا الخاين بنقسمه لطرد العرب ، كل العرب . صدقنى يا ابن الشرموطة الموضوع ليس بأكثر من شكة دبوس . قرار طرطورى منك أو قرار برطمانى بإمهال الأفراد المنتمين لدول جامعة الدول العربجية بالمغادرة خلال 3 شهور ، وملاك المشروعات الصغيرة منهم 6 شهور ، والشركات الكبرى البليونية كالبنوك تمهل سنتين مع فرض ضريبة 99 بالمائة عليها خلالها ، كلها مع تفعيل دور الأجهزة المحاسبية والأمنية فى ملاحقة كل ملكية صورية محتملة من الباطن أو أيا كانت أشكال التحايل أو التهرب تعاقب بالمصادرة أو حرق المنشأة ، وطبعا تفعيل معسكرات الاعتقال والترحيل الجبرى أو الإعدام للمخالفين ، ولو لزم الأمر الانسحاب الكلى أو الجزئى من منظمة الرمم المتحدة أو معاهداتها المقيدة لحق الشعوب فى العيش بهويتها أو استعادتها لو انتقصت أو سلبت منها . لو عملت شكة الدبوس دى يا زبالة يا دلدلول ، ها تكتشف بعد كده أن ما فيش أسهل من طرد كل الانتماءات البربرية الأخرى –قرود أفريقية وخنازير آسيوية وغيرهما– وكذا التطهير العرقى أو الإبادة لحاملى الجنسية الورقية المصرية من غير المصريين الأقحاح ، بل غالبا كلها ستحدث ساعتها من تلقاء نفسها دون أية خطوة من الدولة أو الشعب المصرى . … ارجع لإعلان المبادرة المصرية لمقاطعة وطرد الشركات العربية قبل نحو 10 سنوات فى ديسيمبر 2009 ، والمتابعات لها على صفحتها الخاصة ، هنا .

… أيضا نسخة والمزيد بالصفحة الثيمية مصر مقبرة العرب ودين العرب .

… أيضا نسخة والمزيد بالثيمة الفرعية لواط الشرق العظيم ( عصابة التلاتة وشبشب ككل ) ، بصفحة حلفنا الستراتيچى .

22 يونيو 2019 :

إحنا ها نعيد صياغة الخبر ده بكلمات قد تكون أكثر وضوحا : ترامپ يقرر فرض عقوبات هائلة على عصابة زايد الخير ستؤدى فى خاتمة المطاف ’ لمحوها من الخريطة ‘ زى إللى ها يحصل بالظبط لخدائنهم الفرس ، والمرحلة الأولى عقوبات على مليطة الـ 25 بليون دولار تجارة بينهم وبين الملالى . … ترامپ يستعد لفرض عقوبات جديدة على فارس ، أو هكذا أعلن . … انظر مداخل وعد حورس القديم بتحويل ماخور الخمارات المتحدة لغبار مشع ذائب فى مياه الخليج .

https://www.facebook.com/EveryscreenThemes/posts/2240538439397728

… أيضا نسخة والمزيد بالثيمة الفرعية چون بولتون —أو : إذا كان ترامپ هو الرئيس الأميركى الوحيد الأعظم من نيكسون فإن وابور الزلط –ناصحه للأمن القومى– هو الوحيد الأعظم من هنرى كيسينچر ناصح نيكسون ، بصفحة الإبادة .

10 مايو 2019 :

السعادة لما تطفح وتغرق عصابة زايد الخير . … خماراتية تتخيل جنة الإسلام فردوسا رقميا . … بالكومنتات : - هههههههههههه . … جابر كتب : ناقص تقول ان كل إنسان يعمل أكاونت على السكايپ ويتم عمل إنترفيو مع الإله يحاسبه ويبعت له النتيجة بالإيميل ، كده أسهل بكتير ، والعقاب يكون إما بلوك أو شطب من على الفيس ، ولو عاوز يعاقبه أكتر يقفل عليه باقة الإنترنت والمكالمات .

https://www.facebook.com/EveryscreenThemes/posts/2167506823367557

12 أپريل 2019 :

كل إللى عملت لواط معاهم يا بربور وقعوا ، والدور الدور الدور الدور موعودة يا إللى عليكى الدور ، بمعنى رقبتك قربت جدا يا إمعة يا حثالة ، ده زى ترامپ ما قال لك لما استدعاك فجأة على ملا وشك الأسبوع إللى فات ، أو طبعا زى ما فضلنا إحنا نحذرك سنين وسنين . … أميركا تعتقل –وبالجملة– كبائر عصابة أبراج كاپيتال .

https://www.facebook.com/EveryscreenThemes/posts/2124770514307855

… أيضا نسخة والمزيد بالثيمة الفرعية ترامپ والبربور ، بصفحة حلفنا الستراتيچى .

24 مارس 2019 :

إخراب مصر تخسر أرضا بقيمة 1.7 بليونا لصالح الحكومة . … برااااا ، غور اخرج بره يا صرمة معفنة مرقوعة ، موش قصدى محمد العبار ، أنا موش بأعبره أصلا علشان أوجه له كلام ؛ قصدى أنت يا بربور يا خرية سايحة لمت علينا كل نصابين العالم . … انظر المتابعة الكلاسية لإيڤرى سكريين عن المدعو العبار ، وكيف شرده هشام طلعت مصطفى خارج مصر والسعودية معا ، زائد أن دخل ضده فى مزادات أراض كهذه وغيرها فأجبره على دفع أسعار باهظة أخسرته الجلد والسقط ، الصراع الذى انتهى –أو هكذا بدا للبعض أنه انتهى– بقتل هذا المجرم الخماراتى للمغنية سوزان تميم وتلفيق التهمة لفرعون البناء المصرى العظيم .

https://www.facebook.com/EveryscreenThemes/posts/2096166627168244

10 مارس 2019 :

بلوومبيرج دى عبيطة ولا عبيطة ، فيه حد برضه يطلب من عصابة مافيا توريه حساباتها ؟ … بالكومنتات : - الشركات عندهم تصمم من اللحظة الأولى خالص كى تفلس . بالمثل ، ماخور الخمارات كله صممته عصابة زايد الخير برضه من البداية خالص كسبوبة ترزق الهيئة التأسيسية منه بما فيه النصيب ثم تولع بعد كده . … تساؤل حول منذ متى صار الماخور ماخورا . … بلوومبيرج تقول لا أحد يعلم كيف يسير اقتصاد دبى مؤخرا . … انظر بالأخص على صفحة ماخور الخمارات المتحدة المتابعة الممتدة لسنوات وعقود للأنشطة المافياوية لدبى كالعاصمة الرئيسة للمافيا العالمية والمركز المحورى لتجارة السلاح والعقاقير والرقيق الأبيض وتبييض الأموال وتمويل الإرهاب وكل شىء لكل الكوكب . … انظر أيضا على صفحة حلفنا الستراتيچى مداخل لواط البربور –بهلول القرية الذى بهرته أضواء المدينة– مع عصابة التلاتة وشبشب .

https://www.facebook.com/EveryscreenThemes/posts/2077029102415330

… أيضا نسخة والمزيد بالصفحة الثيمية حلفنا الستراتيچى .

9 يوليو 2018 :

إبداعات عصابة زايد الخير لا تنضب ولا تستكين . ضربنا عشرميت مثل إزاى بيصمموا الشركات من البداية خالص بهدف أن تفلس فى أسرع وقت ممكن . المؤسسون يؤسسونها من غير ما يدفعوا حاجة خالص يعنى أسهم وهمية تماما ( الدفاتر دفاترنا والرقابة بتاعتنا ) ، يأتون بالبلايين من خلال الطرح فى البورصة ( الإعلام إعلامنا ولو عاوزين ها نوصل الطرح لعشرميت ضعف ، ما فيش مشكلة خالص ) ، ثم يقترضون بلايين أخرى من البنوك ( المديرين بتوعها بتوعنا ) . ها تروح الفلوس دى كلها فين ، ها نبتدى مشروعات ؟ حاشا وكلا ، أنت ها تشتمنا ولا إيه ؟ أولا ها ندى للمديرين ( إللى –ويا لمحاسن الصدف– هم نفسهم المؤسسون ) مكافآت فلكية لعبقريتهم الفذة فى إدارة شركة لا وجود لها أصلا ، وفى آخر السنة ها نعلن أرباح فلكية جت منين ما تعرفش ، طبعا ستورد لحسابات أصحاب أكبر أسهم ( إللى –ويا لمحاسن الصدف– شرحه ) . كل ده بخلاف عمولة استخدام الشركة كواجهة رسمية لتبييض أموال الغير –أى غير من مافيا عيال زايد إلى مافيا ڤلاديمير منكوح– وده مبلغ ’ محترم ‘ حيث يقال إنها –أى العمولة– قد تصل لنصف المبلغ . وفى النهاية بعد سنتين تلاتة نعلن إفلاس الشركة لأنها –ويا لغرابة الصدف– كانت بتخسر وعليها ديون متلتلة . … حاجة كده زى آرابتك –إللى كانت ها تنصب ع البربور قبل ما يصرف عفريت الحاقدين على نجاح الخمارات وكانوا بيمنعوه ينطلق فى الإنجازات– حاجة اسمها دريك آند سكل ابتدعت شىء عبقرى ، كل إللى فات لم يكن يكفى صاحبها ، أو لعله فكر فى طريقة أسهل وأسرع وأكبر من وجع القلب بتاع المكافآت والأرباح وتستيف الأوراق والحاجات ، فحول مباشرة لبنته –ويا لحلاوة الصدف– فلوس كاش حاجة كده من فئة البليون درهم ، ودلوقت بيقول لك اسمها سلفة وإللى يلقى البت ياخدها جارية وينكحها . وحياة رسول اللات زى ما بأقول لك كده : لا تنضب ولا تستكين !

https://www.facebook.com/EveryscreenThemes/posts/1726815920769985

7 يوليو 2018 :

تقارير ، تقارير ، تقارير ، كلها –وغيرها أكتر منها بيوصلنى على نحو شخصى– بتقول خمارة دبى تتحول لمدينة أشباح بوقع أعتى من سرعة الضوء . بالنسبة لحكاية مدينة أشباح دى فهى موش قصة جديدة ع الخمارات ، وتابعنا كذا مرة الفضيحة البيئية المسماة مدينة مصدر . … الجديد هو نبوءتنا دى : الأشباح نفسها ها تهرب م الخمارات قريب !

https://www.facebook.com/EveryscreenThemes/posts/1728274640624113

نقاش شارك فيه أصدقاء كثيرون ممن لهم خبرة حية بخصوص العقارات (وتبييض الأموال) عبر العالم: هه هه، مع احترامى إذا كانت عقارات مصر فقاعة، وده صحيح، فعقارات خمارة دبى فقاعة أس 1000. المفروض تنزل خالص خالص خالص عن كده، فيه هجرة جماعية بدأها البريطانيون. وعلى ذكر البريطانيين، الأسعار فى جوهرة عقارات العالم لندن تنهار بسرعة صاروخية، والرهن العقارى موقوف تماما. ..مدخل شراء حاملين للجنسية المصرية الورقية لعقارات بـ 1.4 بليون درهم فى ستة أشهر، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1799495610332777

سعادة أصلى ما فيش كلام! ..4 بلايين دولار (دولار من كل 20)، تتبخر من الأصول الأجنبية لمركزى ماخور الخمارات فى شهر واحد (30 يوم يعنى، والكلام ده من 6 شهور، يعنى كمان حصلت فى الأمور أمور، وأفدح بكتير ومؤكد ما خفى أمر وأدهى، أو السؤال ليه بيخفوه أصلا، بينما كل مركزيات الدنيا تصدر تقاريرها الشهرية بمجرد انتهاء الشهر). ..عموما، يا تعاسة -قصدى سعادة- وزيرة السعادة، ده إللى إحنا قلناه من اللحظة الأولى جدا قبل أسبوعين: لما تشوف بهلوانيات إعلامية خارقة الفذاذة زى دى، اعرف أن الجوع بدأ يقرص البطون (انظر الإحالة بالأسفل يا مؤمن، أو غالبا أنت عارفها). ..بالكومنتات: - ما أحلاها عيشة الماكيتات! ..المدينة الخماراتية المدعوة مصدر ذات الانبعاثات الصفرية المزعومة، صارت مدينة أشباح وتحولت لكارثة مالية كبرى. - كمان واحد سعادة أصلى وصلحه! ..فهلوة إعلامية خماراتية أخرى: نادى مليونيرات البيزنس. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1708119476137058

..جديد النكتة المسماة مصدر:

فى 9 مارس 2015 عندما مولت وأطلقت مدينة مصدر طائرة شمسية كى تلف حول الجلوب، كان عدد سكان المدينة مكتملة البناء والتجهيزات وقالوا عنها إنها أعظم رمز للنقاء البيئى على وجه الأرض: صفر. بعد 17 شهرا، الطائرة تعود لماخور الخمارات، وقد أصبح عدد سكان مصدر: صفر! ..هذا هو تعريف النجاح لدى الأفاقين أولاد زايد (بفرض أنهم أولاده). ..حقا، السعادة لا تتجزأ! ..بالكومنتات: - عندك حق. ..فارجاث يقول البغال أسرع وأوفر وكمان أكثر احتراما للبيئة. - والنصب لا يتجزأ! ..هروب جماعى للأجانب من خمارة دبى خشية الحبس بعد توريطهم فى الديون. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1800461060236232

..أيضا:

هو موش أولاد زايد الخير (بفرض أنهم أولاده) دول، هم إللى هاوسينا يوميا بحاجة اسمها سطراطيكية خمارات ما بعد الزفت، مؤتمرات و"خلوات" شرجية وغير شرجية ومهرجانات وافتتاحات لييجى كام ألف مشروع نصب فنكوشى جميل؟ فى كل مرة يقولوا أصل الريع رجس من عمل الشيطان حاجة كخة وراحت عليها خلاص (علما بأن الثروات الوحيدة إللى شافها هؤلاء الحفاة العراة آل زايد -باستثناء قطع طرق القوافل مهنتهم الوحيدة حتى مجرد 50 عاما مضت- هى الريع، إللى هو البترول، وموش موضوعنا دلوقت إذا كان هو برضه قطع طريق أم لا). ..الآن، عصابة زايد الخير جاية تقول لك الريع حلو زى السكر طالما الأمر يتعلق بمصر، وكل المطلوب أن #عميكة_يا_مصر تغمض عينيها شوية، وتسيب اللوطى دميتنا حبيبنا ربيبنا بربورنا الملاكى، يسلم لنا مفاتيح مصر فى الكام يوم إللى فاضلين له فى الحياة. طبعا مفاتيح مصر حارقاهم، بس موش علشان الموارد الريعية -البترول والغاز والمناجم وبتاع إللى بيتكلم عنها- الكحكة إللى بقت عجبة فجأة فى يد اليتيم، وإللى عندهم أضعاف أضعافها وفلسوا، وبقوا كما شيطان يعظ ينصحون الدنيا كلها تنساها؛ إنما علشان عمليات نصب بعناوين تانية خالص. ..عناوين من نوع العبار من دقنه وافتل له بنهب فلوس البنوك والبورصة، عناوين من نوع موانىء خمارة دبى لوجيستيات تهريب سلاح وعقاقير وإرهابيين وفلوس إرهاب وتبييض أموال وتجارة رقيق أبيض، عناوين من نوع الطاقة الوسخة ومدينة الأشباح مصدر والتدجيل المسمى رواد الأعمال والأضاحيك زى سولار إمبالس ومظبار الأمل وأرض السعادة، عناوين من نوع ليه ما نضمش بيع ثلثى آثار العالم لأنشطة المافيا العالمية المحترمة بتاعتنا، عناوين من نوع ويخلق ما لا تعلمون، وهلم جرا. عمرك شفت وساخة أكتر من كده؟ ..الإجابة: وساخة كل العرب كوم، ووساخة الخماراتيين كوم! ..بالكومنتات: - بيقارنونا بقبايل ممنوع فيها الإنجاب أصلا، والطفل يعدم هو ومن أنجبوه. ..هزاع يعلق على الثروة البشرية المزعومة بأن الكنفوش عبيد لدى حكومتهم تقتلهم وتبيع أعضاءهم كيفما شاء لها الأمر. ..أحد مستشارى عصابة زايد يقول إن مصر لا تعانى عجزا فى الموارد لأن لديها مناجم ذهب لا أول لها ولا آخر، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1818576065091398

4 يوليو 2018 :

عفن آل زايد لا يزال يزحف ويتوغل وينتشر ويتسرب ، والأخبار لا تزال نازلة ترف تستاهل طيزك يا بربور . بعد انفضاح أمر أبراج ، كلفوا فرع خمارة دبى للمدقق العالمى كيه پى إم چى لفحص هل هى حرامية أم لا ، الفرع قال البيت ده طاهر وها يفضل طول عمره طاهر . اليوم أحالت كيه پى إم چى نفسها فرعها الخماراتى للتحقيق . … هذا ولا يزال يزحف ويتوغل وينتشر ويتسرب ، السؤال الوحيد المطروح الآن : متى ؟ … بالكومنتات : - هههههههههه ، لو قصدك يدخل السجن ، المفروض مستشفى الأمراض العقلية هى الأولى بيه . … صوما متخوف من أن رجل البربور تيجى فى واحد من تلك التحقيقات .

https://www.facebook.com/EveryscreenThemes/posts/1718896438228600

3 يوليو 2018 :

انهيار بأكثر من 13 بالمية فى مجرد دقائق ببورصة لندن لأسهم عملاق التعدين جلينكور بعد إعلان سكرتارية العدل الأميركية التحقيق فى ممارسات تبييض الأموال ، منها لحساب حكام نيچيريا والكونجو والتشاڤيز من 2007 وأنت طالع . ابشر يا ابن زايد ( بفرض أنك ابنه ) ، وأنت طالع دى ها تدخل كمان شوية على 2011 إللى خللتك أكبر مساهم فى الطرح الأولى للشركة ، ومتحمل أكبر وأسرع خسارة بسببه ( 40 بالمائة خلال شهور تشير قطعا لأنه كان طرح وهمى مرتب سلفا كمجرد حيلة أو منظر لوضع رجلك فيها مقابل عمولة ) ، وأكيد –خدها على ضمانتى أنا– أن التحقيقات ها تنفى كل الشبهات إللى ممكن تشكك فى حقيقة أنك ملك تبييض الأموال فى كل العالم لكل التاريخ ، وتثبت أنها قلة أدب وتطاول أن كلمة قذارة تذكر فى أى مكان فى الدنيا من دون وضع اسمك فى نفس الجملة .

https://www.facebook.com/EveryscreenThemes/posts/1717501728368071

26 يونيو 2018 :

كبائر عصابة الشباشب مافيا زايد الخير يصفون البربور بالمتسول الراكع تحت أقدام الخمارات ، والجيش بتاعنا واقف يتفرج ، يتفرج ع الاتنين . … قبل خمسة أعوام بالضبط من الآن خرج الشعب بكامله –80 مليونا أى فقط بدون بل ضد الحفنة المسماة الأقلية العربية حوالى 5 ملايين هم ليسوا منه أصلا– لينادى بمطلب واحد وحيد بسيط كامل الوضوح ولا يحتمل أدنى لبس أو تأويل : حكم العسكر . فإذا بالجيش يسلم كل شىء لطرطور متنى منطخب ودزطور وبرطمان وخرطبيطة طريق وديموقلاطية وكل هذا الهراء الفاشل واقعيا وعمليا الممجوج تاريخيا وعالميا والمرفوض چيينيا وحضاريا . الآن انظر ما وصلنا بناء عليه إليه من ديون واقتصاد قتيل وتدهور ومهانة امتدت لتشمل كل شىء .

https://www.facebook.com/EveryscreenThemes/posts/1707775096007401

… نسخة والمزيد عن جرائم عصابة زايد الخير فيما يتعلق بمصر ولواطهم الشائن مع البربور بالثيمة الفرعية لواط الشرق العظيم ( عصابة التلاتة وشبشب ككل ) ، بصفحة حلفنا الستراتيچى .

11 يونيو 2018 :

قلنا وقالوا ويا ما قلنا ويا ما قالوا فى الأنشطة المافياوية لعصابة زايد الخير ، من تجارة العقاقير والسلاح والرقيق الأبيض حتى تمويل الإرهاب وتبييض الأموال ، ليس أولها توم كروز أو الشرطة الإيطالية أو سكرتارية الخزانة الأميركية ، وليس آخرها الحكومة الأسترالية أو مراكز بحوث الدفاع الغربية . لكن يظل كل ده مجرد سن أسنان انتظارا لما أسميناه يوم تشخص فيه الأبصار !

https://www.facebook.com/EveryscreenThemes/posts/1687305151387729

تغطية موقع إيفرى سكريين الممتدة الأصلية من سنة 2009 وما بعدها، للجرائم والكوارث والأخطار التى تمثلها للحضارة الإنسانية عصابة المافيا المسماة ماخور الخمارات المتحدة عامة، وخمارة دبى خاصة، هنا.

http://www.everyscreen.com/views/economy.htm#DubaiCollapse

المبادرة المصرية لمقاطعة وطرد الشركات العربية:

ولدت وأعلنت هذه المبادرة صباح يوم 6 ديسيمبر 2009 مع وصول تداعيات انكشاف عملية النصب Ponzi scheme الأكبر فى تاريخ ما يسمى بالاكتساد المسلم، تلك المدعوة خمارة دبى؛ وصولها إلى مصر. فى هذا اليوم تحديدا صاحبت حفنة من القاذورات العربية المسلمة التقليدية تدشين تداول أسهم شركة القالعة فى البورصة المصرية، وهى أول شركة تتباهى على نحو وقح بعروبة مالها ولا تخجل من المجاهرة بأنها تغزو مصر (بالذات وأننا كنا آنذاك ولا زلنا فى ذروة حربنا الدامية مع الجزائر)، بينما هى -القالعة- مجرد عملية نصب أعرابية كبرى أخرى لنهب أموال صغار المستثمرين المصريين. ..تواصلت الصياغة الأولية للمبادرة فى الساعات التالية والتى تواكبت بدورها مع تطورات متلاحقة مذهلة مثل بداية رحيل واسع لقطاعات من المال العربى من مصر، ببيعها لمستثمرين أنجلو-ساكسون / يهود / ياپانيين، وهو بالضبط هدف هذه المبادرة، وإن لم تكن تتوقع أصلا أن يبدأ بهذه السرعة حتى قبل أن تكتمل كتابة سطورها الأولى؛ هدف: ألا يكون على أرض مصر من استثمارات أجنبية سوى تلك الآتية من هذه المصادر الثلاث (التى هى فى ذات الوقت -ولا غرابة- تمثل حصريا مجموع دول الحضارة -تقرأ: تقنيات الغد- الخمس: الياپان - إسرائيل - الولايات المتحدة - بريطانيا - ألمانيا، بالترتيب)؛ الأعراق الثلاثة ذات التاريخ التليد الأصيل والموثوق فى تبنى مبدأ التنافسية الدارونى فى الاقتصاد لأقصى مداه، وتطهرت أموالها -أو بالأحرى ذهبها المصهور- بنيران هذه التنافسية لقرون طويلة. ..شركة القالعة -أحد النماذج الكبيرة للمال المسلم القذر- كانت بالتحديد محور هذه الكلمات الافتتاحية التى دشنت بها صفحة المبادرة المصرية لمقاطعة وطرد الشركات العربية (2009)، هنا.

http://www.everyscreen.com/views/arabmoney.htm

فى الثمانينيات دخل مال ماخور الخمارات المتحدة (المجرم زايد الخير وعصابته)، ومع بعض من المال السعودى (النوفو ريش بشدة آنذاك)، فى بنك الاعتماد والتجارة، فكانت فى 1991 الكارثة والفضيحة التى ما بعدها كارثة وفضيحة فى كل العالم. بعد قليل تساهم الوليد بن طلال ذو الخلفية العربية، مع أفاق كبير من أوروبا الشرقية اسمه ساندى وايلل كان يرأس سيتى جروب، فجعلاها تجمع ما بين نشاط البنوك التجارية والبنوك الاستثمارية، فأفلست نتيجة هذا التلاقح المحرم كلا من إنرون ووورلدكوم، فى فضيحتين لا تقلان فداحة ولا دويا ضربتا العالم مع بداية القرن الجديد. أخيرا، وقبل أكثر من العام بقليل من الآن، تفجرت فضيحة الفساد والرشوة الجديدة الكبرى، الخاصة بتساهم المال الدودى القذر فى بنك باركليز. اليوم، لا يغسل فقط هذا البنك الأخير العريق يديه من نجاسات المال العربى، إنما يغلق كامل أنشطة الصيرفة الاستثمارية عبر العالم، مقررا بذلك العودة لقيم الصيرفة الأنجلو يهودية الصرف الرصينة العريقة. ..لا نملك سوى القول: لن يصح إلا الصحيح! ..هذا المدخل التاريخى من سبتمبر 2013 عن انسحاب الذراع الاستثمارى للباركليز من 130 دولة، أهمها ماخور الخمارات المتحدة حيث قدرت الحسابات جنائية الأغراض بمئات الآلاف، هنا.

https://www.facebook.com/EveryScreen/posts/512159835533058

لقد وعدناكم، وألا إن وعد حورس حق. فقط وعدنا التالى أن قريبا سيتم محو ماخور الخمارات المتحدة برمته من على الخريطة، ليصبح سديما من الغبار المشع الذائب فى مياه الخليج! ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/EveryScreen/posts/669883029760737

الأضاحى خرفان الذى يروج نفسه زورا وبهتانا كعدو لعصابة الإخوان، ليس إلا نظام استعباط رسمى، هدفه إلحاق أكبر خسائر ممكنة بالحضارة. ها تتعب جامد ومخك أبو قرون موش ها يساعدك، وخدها نصيحة منى توفر عليك كتير: أنتم شوية عصابات مافيا، كمان كنتم قطاع طرق بالمعنى الحرفى للكلمة لغاية 40 سنة فاتت، بالتالى الطبيعى أن سكتكم موش مع السعودية أو مصر أو أميركا، وأحسن لك الزق فى الدودة وفارس والفقيدة عصابة الإخوان. ..مدخل التداعيات الرهيبة لزيارة البعبع (المعروف أيضا باسم ديفيد كوهين نائب سكرتير الخزانة الأميركى)، زيارته لماخور الخمارات المتحدة، هنا.

https://www.facebook.com/EveryScreen/posts/681633865252320

هه هه، صحوا النوم يا طليان. بلاش أقول حظر شركات خمارة دبى من دخول التراب الأميركى من أكتر من 10 سنين، ع الأقل خالص هل فيلم المهمة المستحيلة (2011) ما اتعرضش عندكم ولا إيه؟ ..بالكومنتات: - الخمارات يا كماعة! ..محمد عتمان منبهر بأن ابن زايد (بفرض أنه ابنه)، قبل منكوحته علنا. ..مدخل إيطاليا تقول إن المصدر الرئيس لتهريب العقاقير إليها هو مطار خمارة دبى، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1757349814547357

رقيعة! ..أكبر قابض للأسهم ليس رئيسا لمجلس الإدارة، ولا حتى عضو به، ولا حتى -بالمثل- الثانى أو الثالث التاليين له فى الملكية، المؤسسين خلعوا من زمان بمجرد أن قضوا وطرهم من السبوبة وتركوها خاوية على عروشها، بل مديونة لشوشتها. تتساوى فى هذا السبوبة المدعوة آرابتك مع أى وكل شركة خماراتية لا نفرق بين أحد من كتبه أو رسله. ..كلها ليست فقط مجرد جبال من الديون، بل هى مصممة من اللحظة الأولى لتأسيسها لتكون كذلك: اخطف واجرى، مصممة كى تفلس. ..بس لا بد من الاعتراف أن من يملك لا يحكم دى، إبداع جامد، إبداع من إللى مصدعين دين أبونا به 24 × 7، تلك الفهلوة العظمى المسماة حلول خارج الصندوق. ..هذا المدخل المخيف، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1572519463030394

..الكلام ده لا جديد فيه، اليسار يصمم وينشىء المشروعات كبونزى سكييم يعلم سلفا أنه سيفلس. قلناه مرارا عن الرعاية الصحية هذه وعن كثير غيرها، وطبعا قاله من الستينيات الثنائى الذى تتلمذ على يديه الوغد الأسود المسلم -كلاورد بيفين- اغرق النظام بالمطالب حتى ينهار، جمعية اقبضها الأول واجرى. ..كمان اتكلمنا عما هو أبعد وأحدث: جميع شركات ماخور الخمارات مصممة من الأصل كى تفلس، يعلمون أنها لن تعيش لمئات السنين تنمو خلالها باضطراد حسب تصوراتنا -أو بالأحرى تصورات بيتر دراكر- الساذجة التى عفا عليها الزمن، إنما المطلوب بسرعة هو جمع أكبر كم من الأموال من البنوك ومن البورصة، ثم توزيع كل شىء على المؤسسين كمرتبات ومكافآت أو كأرباح وهمية ناهيك عن مهمة تبييض أموالهم المافياوية الأخرى، بهذا تكون الشركة قد حققت كامل الهدف المطلوب منها ثم فلتذهب مع الريح بعد ذلك، وقد تابعنا الكثير والكثير من أسماء أكبر شركاتهم التى سارت على هذه الخطة العبقرية حتى نهايتها المظفرة المنشودة. ..الجديد هو أن #هنا_الفاشية، بس خلاص. ..مدخل راش ليمبوه يقول إن الرعاية الصحية بتاعة الوغد الأسود المسلم صممت بدقة كى تفشل، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2183113918637609

النصباية الكبرى موبايلى --أضواء ساطعة على دقائق وخبايا الزوايا المظلمة لآليات المال المسلم القذر -الخماراتى منه بالأخص- درس للتاريخ درس للجميع قطعة أستاذية وفوق تاريخية من نادين هانى:

الـ 21 دقيقة دى لازم تدخل التاريخ، وتدرس فى كل كلية ومعهد كنموذج قاعدى جدا للفارق بين الفنكوش والعراقة، سواء فى الشركات أو فى الاقتصادات الماكرووية، أى ما بين طفيلية شرقية شيوعية مسلمة، وأخرى حضارية أنجلو يهودية رصينة، ولاحظ أننا نتحدث عن السعودية وهى ككل أرحم من غيرها كتير. فى كل دقيقة يظهر هذا الفارق جليا صارخا، كل الفواحش البيزنسية والمالية والإدارية والأخلاقية ارتكبوها: معايير محاسبية متسيبة والواجب أخرى صارمة، إهلاك طبيعى لمعدات عالية التقنية والمفروض إهلاك وظيفى، إيرادات بالتمنى والصحيح ما هو متحقق فقط، مخصصات صفرية فيما كل شىء منهار وفاشل، وغيرها وغيرها، وكل ده الأفاق المتحدث يكذب ويتجمل قائلا هو خطأ تشغيل (تشغيل إيه يا سافل؟ أيون، صحيح أنكم ما بتفهموش حاجة فى التشغيل، لكن ما نحن بصدده هنا هو مسألة تدليس محاسبى محض)، أو -وهو المضحك- يتباهى بكيف أنجزوا التحول الدفترى من الفنكوش للواقع فى 4 أيام فقط (بينما الحقيقة أن ملايين السنين لا تكفى لتغيير جيين الفنكوش لدى أمثالك). ..إن ما يدور حوله الأمر فى الفنكوش هو البروباجاندا وبس، تسونامى من الفيرى تيلز عن النجاح الأسطورى، والهدف الحقيقى هو إظهار أكبر قدر من الأرباح فى كل ميزانية، تحول نقدا أولا بأول للمؤسسين، زائد مكافآت لألاضيش الإدارة (إللى هم نفس عصابة المؤسسين برضه!)، بعدها يتركون الشركة خاوية على عروشها، يشربها الدائنون والبنوك وصغار المستثمرين (أو فى حالة اقتصادات الدول تشربها الأجيال القادمة). ..هات ودنك: السر وراء كل هذا الزلزال أنهم أعلنوا عن توزيع دفعة أرباح جديدة أكبر من رأس المال نفسه، فإذا بكل شيئن انكشفن وبان. أخيرا، الموضوع ده جريمة جنائية مكتملة الأركان، يجب أن تطير فيها رقاب بالمعنى الحرفى للكلمة، ومصداقية الدولة السعودية كلها على المحك الآن. ..بالكومنتات: - ما لحقناش نكمل الجملة، وفعلا هيئة سوق المال قررت فتح تحقيق! - القصة الأصلية للعربية تغيرت لتحمل خبر بدء التحقيق فعليا. ..هذا المدخل الركيزى جدا الرهيب جدا من 3 نوفمبر 2014 (عن فضيحة شركة موبايلى، الفرع السعودى لاتصالات الخماراتية، وفى الواقع، كان أول ما فكرت بالترويج له على فيسبووك، استقطابا لنوعية خاصة من القراء المهتمين بالاقتصاد، وقد كان، وكانت النتائج رائعة!)، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1482747235340951

… أصل هذه المداخل الكلاسية تجده بالأخص بالصفحة الثيمية ماخور الخمارات المتحدة .

4 مارس 2018 :

الممارسات اللواطية المحتملة للطرطور الـ 45 مع عيال زايد أصبحت الآن تحت المجهر بل دشنت بالفعل التحقيقات بشأنها . … هو ده الكلام الجد موش –قال إيه ؟– لعب العيال إللى اسمه تدخل السوڤييت فى الأنتخا باض الأميركية . … الخطوة التالية : تسليط بقعة الضوء على لواط نيتانياهو مع ماخور الخمارات المتحدة ، حيث ستأتى بعدها محاسبة كل من مارس اللواط يوما مع عاصمة المافيا العالمية .

https://www.facebook.com/EveryscreenThemes/posts/1587296978055214

… نسخة والمزيد بالثيمة الفرعية ترامپ والتحديات —أو : ما الذى يجب على الطرطور الـ 45 فعله بحور الدم أشبارا أم أمتارا ، بصفحة ما الذى يدور حوله ترامپ .

25 فبراير 2018 :

استقالة مؤسس أبراج كاپيتال بعد الفضيحة عالمية الاتساع لأنشطته المافياوية ، هذا بعد مجرد ساعات من طرد موانىء دبى وكل ما يمت للخمارات بصلة من چيبوتى وكامل القرن الأفريقى . أو باختصار : المافيا الأخطبوطية المدعوة عصابة زايد الخير تتصدع ، فيما البربور –كبير خونة هذا الزمان– لا يمر عليه يوم واحد إلا ويفشخ طيزه أكثر وأكثر لأبراج كاپيتال ولموانىء دبى ولكل ما يمت للخمارات بصلة ، ذلك لانتهاب مصر ولإحكام حبائلهم على كل ما فيها بما فيه القوات المسلحة .

تحديث : 2 فبراير 2018 : حتى الصومال تركل عصابة عيال زايد بالشلوت ! ] .

https://www.facebook.com/EveryscreenThemes/posts/1580551855396393

… نسخة والمزيد عن جرائم عصابة زايد الخير فيما يتعلق بمصر ولواطهم الشائن مع البربور بالثيمة الفرعية لواط الشرق العظيم ( عصابة التلاتة وشبشب ككل ) ، بصفحة حلفنا الستراتيچى .

3 فبراير 2018 :

هأ أو أو أو أو ، الأنشطة الإجرامية لأبراج كاپيتال انفضحت أخيرا ، بل انفضحت بجلاجل وعلى يد أكبر المستثمرين والبنوك والمؤسسات العالمية وقد اجتمعوا سويا لتمحيص أنشطتها الإجرامية ، كلها بينما البربور لا يزال يفشخ طيزه لها ولكل أطياف عصابات المافيا الخماراتية لاختراق مصر اقتصاديا واجتماعيا وإعلاميا أو حتى عسكريا ، وتحويلنا –فى الحد الأدنى تماما– لمستنقع كبير لأنشطة التهريب وتبييض الأموال وكل ما إليها ( المذكورة بالذات استولت على كبرى مؤسسات القطاع الصحى المصرى بهدف ظاهرى هو المضاربة بالشراء والبيع –هذه التى لم يحدث أن ربحت منها أبدا فى كل تاريخها– وأهداف فعلية تتراوح ما بين تبييض الأموال حتى انتهاب أموال البنوك ومستثمرى البورصة بخلاف طبعا ما يتنتهب من مئات الملايين سنويا جانبيا كأرباح متوهمة ومرتبات ومكافآت لمشاخخ المنسر أصحابها ومديريها العباقرة ) .

https://www.facebook.com/EveryscreenThemes/posts/1562251143893131

… نسخة والمزيد عن جرائم عصابة زايد الخير فيما يتعلق بمصر ولواطهم الشائن مع البربور بالثيمة الفرعية لواط الشرق العظيم ( عصابة التلاتة وشبشب ككل ) ، بصفحة حلفنا الستراتيچى .

 

س: مين يا ولاد إللى قال عصابة العيل زايد وعصابة الإخوان ما لهومش غير بعض والضفر ما يطلعش م اللحم؟ جـ 1: هو نفسه إللى قال إن كتكوت البرابر بعد ما يتضح له أن كل مشاريعه هزليات فنكوشية ويبتدى الجوع يضرب بطنه ها يقفل المضايق ويعلن الحرب على إسرائيل. جـ 2: هو نفسه إللى قال إن لو عينك غفلت عن البربور ثانية واحدة ها يجرى على بضيع الضبيع يركع قدامه ويقسم له ع السمع والطاعة. جـ 3: موش محتاجة حد يقولها، الفشل يعمل أكتر من كده مع أى حد، موش بس مع ثلاثى الأطفال العاهات العقلية الكيوت إللى ابتلينا بيهم دول. ..مدخل ابن زايد (بفرض أنه ابنه) يطير للرياض لاجتماع مشترك -له هو وديك البرابر- مع مشاخخ عصابة الإخوان اليمنيين، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2202998603315807

 

هات كيس لب معاك يا بربور، علشان عندى حكاية لذيذة عاوز أحكيها لك، قصة مثيرة اسمها أرامكو الخماراتية، تعالى على طول، بس اوعى تقول حاجة لسحر نصر وأنت جاى. ..أول ما تيجى ها ابتدى الحكاية. ..آدى القصة حسب نص العربية نت: خفضت شركة أدنوك للتوزيع النطاق الأعلى من سعر الاكتتاب إلى 2.65 فلس مقارنة مع 2.95 فلس. وأشارت مصادر إلى أن الشركة ستقوم ببيع 10 بالمائة فقط مقارنة مع توجهات سابقة لبيع 20 بالمائة. وقالت المصادر إن أوضاع الأسواق الحالية وعزوف المستثمرين عن الاكتتابات بالإضافة إلى آثار إدراج إعمار للتطوير وما تبعه من هبوط لسعر السهم إلى أقل من النطاق الأدنى لسعر الاكتتاب كلها عوامل أثرت على قرار الشركة الأخير. ..يعنى خلاصة الكلام أن الآلهة بتوعك بيعرضوا هدومهم للبيع، وما حدش راضى يشترى وبيقولوا لهم دى ما تساويش حاجة. ..استنى هنا، ما تنساش تسلم لى على إنبى وأنت مروح. ..مدخل الفشل الفضائحى لمحاولة خصخصة ذراع التوزيع التابع لشركة البترول الحكومية الخماراتية، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2199254270356907

 

خريت الطارش بيقول لعيال زايد (بفرض أنهم أولاده): طعنتونا فى الظهر! ..كون عصابة الإخوان كانت بايعة نفسها لعصابة زايد الخير، ده لا مفاجأة فيه بل لا جديد فيه أصلا. كل تاريخهم كده، بخمسة درهم ممكن يبيعوا لأى حد كل خرائرهم وكل رجالتهم (بفرض جواز وصفهم بالرجالة)، كلاهما مع هدية مجانية ولدانهم المخلدون كمان. ..ما يهمنا هنا هو إللى اتنبح صوتنا فيه من قبل الزمان بزمان، أن فى مشروع آل زايد لأستاذية العالم متسع للجميع، جميع قطاع الطرق، وعلى رأسهم الفقيدة بل أى مسلم بما فى هذا القاعدة وداعش، المهم فقط التوصل لاتفاق على السعر. * عبارة الطارش تقرأ كالآتى: مفهوم أن تضربوننا عندكم فى الخمارات، عرب فى بعض، لكن أن تخونونا لصالح الموالى المصريين فهذا شىء لا يسدكه عكل. ..قبل دقائق وتعليقا على هذا الحوار سب أحد ضيوف الكنوات الإخوانجية الخمارات بوصفهم "دول عرب"، ذلك فى صرخة وجع عفوية مروعة من غدر الأهل والعشيرة (انظر بالكومنتات فيديو جزئى لكلام صاحب صرخة الوجع، ويدعى أقرف عبد الغفار، وقالها قرب نهاية حلقة اليوم من برنامج قصة اليوم على كناة مقملين زى رسولهم، وهى للأسف غير متاحة كاملة على يوتيوب)! ** الكنوات الإخوانجية تعيش حالة هيستيرية وبتخبط فى عشرميت اتجاه موش عارفة تلم الفضيحة إزاى، المدهش أن بعضهم رمى الفوطة واتهم الزايدة الدودية بطعنهم فى الظهر. ..مدخل القصة التى رواها الموصوف بوزير دفاع الدودة، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2191529684462699

 

أميركا لما تتجنن وتتخيل أنها فى زمن البربور الزاهر ممكن تنافس ماخور الخمارات على أية حاجة فى بر مصر. حتى لو شركاتها عمرها قد عمر الماخور برمته 7 مرات، حتى لو تقنياتهم سابقة بألف قرن، وحتى لو دفعوا أموال الأرض كلها، فإن الدلدول المخاطى الجميل قالها كلمة: مصر من أولها لآخرها منحة مجانية لآل زايد الخير. ..مدخل تكرار رفض قومجيى الرقابة المالية لعرض إيه إم دى للاستحواذ على الوطنية لمنتجات الذرة، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2189190101363324

 

..كيللوج عملاقة الأغذية الأميركية، تستعد لالتهام بسكو مصر. ولا عزاء لصافولا ولا لأبراج كابيتال، ولا تعليك أكثر مما فى الإحالات! ..المدخل الأصلى عن الصفقة، وأحد أبرز مداخل الاستحواذات الغربية الكبرى على الشركات المصرية، هنا.

https://www.facebook.com/EveryScreen/posts/685099198239120

 

..للمرة المليون يا خرونج دين الجزمة، ليه موش بتسأل نفسك ولو مرة واحدة، إيه سبب أن ماخور الخمارات دايما بيعرض مشروعات too good to be true، ولا يقبل بها أحد سواه، وإزاى أصلا -يا عبقرينو- فاتت على الكل؟ ..شغل -ولو على سبيل التغيير- كوز البالوظة إللى فوق أكتافك، يا غبى منه فيه، يا خاين بالصدفة (والمرة الجاية ها أقول لك: يا فاسد ومتعمد). موش ها أقول مافيا وتبييض أموال ودعم إرهاب واختراق للأمن القومى واللستة المعتادة، لأن فى الحالة دى فيه سبب مباشر خالص عن كده: ببساطة، لقوا واحد أهبل بيشترى القمح بضعف تمنه العالمى، فقالوا لك مين يلقى هطل وما يلهطش! ..أيضا: لعلمك يا خرونج، خمارة دبى العالمية دى، المطرودة من كل بلد محترم، وإللى "مهتمة جدا" بطيزك، ما إلا نصباية كبيرة غارقة فى الديون، وتتسول إعادة جدولتها. اقرأ حاجة تفيدك، وفوق بأس أمك بقى! ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1501819366767071

 

..الخماراتية الحثالات بدأوا يطلعوا إشاعات ضد كيللوج، على طريقة القحبة تلهيك وإللى فيها تجيبه فيك: تشريد العمالة أو استعبادها (على طريقة موانئ خمارة دبى فى العين السخنة وكل البلاد التى تسمح بتواجد هذه المافيا العالمية على ترابها)، تصفية الشركة وبيعها أراضى (ككل خمارة دبى)، استخدام سموم ومواد مسرطنة فى الأغذية (زى أولياء نعمتهم السور)، وهلم جرا. ..عموما دى #بشرة_خير؛ إنها إرهاصات الهزيمة! ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1500663986882609

 

..م الآخر يا خرونج علشان تريح بالك: الابتزاز الرخيص والإشاعات المافياوية دى، موش ها تنتهى إلا يوم تحويل ماخور الخمارات المتحدة لغبار مشع ذائب فى مياه الخليج! ..مدخل الإشاعة الساذجة أن كيللوج تغلق مصانعها عالميا، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1503515756597432.

 

..هل شفت وساخة أكتر من كده؟ دعوة صريحة لموظفى الشركة للعصيان والتخريب فى حالة فوز كيللوج (إللى هى فى الواقع فرصتهم الحقيقية فى ازدهار جوهرى ونوعى لشركتهم، وتضعها على خريطة التصدير العالمية، موش مجرد تسليمها سيئة فأسوأ من يد مضارب وسخ ليد آخر أوسخ). ..للعلم بقى، دى موش إشاعة، إنما تهديد سافر للأمن القومى، يا خرونج. ..هذا المدخل عن تقديم القذارة الخالصة الخماراتية المدعوة أبراج كابيتال رشوة بمائة مليون لموظفى بسكو مصر، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1508911602724514

 

..مبروك لبسكو مصر، ولكل مصر، أو كما قال الفرعون المؤسس لمملكة الإحياء: لن يصح إلا الصحيح! ..الخطوة التالية أن نرى ماخور الخمارات المتحدة غبارا مشعا ذائبا فى مياه الخليج، يا خرونج! ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1512915465657461

 

..الكنيسة قبل الدشمة أو ما يسمى الحرب الإجمالية:

بأموت أنا فى كلمة Total War دى، بتفكرنى بواحد اسمه فون كلاوسويتز يقال إن هو إللى اخترعها قبل 200 سنة وشوية، كان بيقول حرب يعنى جيينات تتقاتل، يعنى إبادة، يعنى قتل المدنيين قبل العسكريين، ضرب الكنائس قبل المدافع. ..عموما، نشكر لكم حسن تعاونكم يا شيوعيين، إلى الأمام. ..مدخل قصة على موقع لاورا إنجرام يرصد تجييش اليسار لكل ما يملك فى حربه على ترامب بعد انتصاره، بما فيه أن سحبت كيللوج (منتجة كورن فليكس ..إلخ) إعلاناتها من موقع برايتبارت والإصرار عليه حتى بعد اتضاح الكلفة الكارثية بيزنسيا للقرار، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1897876777161326

 

الطب الخماراتى -بفرض أن فيه حاجة بالاسم ده- قال عن الطب الهندى أنه حفنة من النصابين. ..كلام سليم جدا يا خماراتية، وفعلا كان واضح لأى حد من البداية خالص أن كل ما تدور حوله الحالة دى هو البروباجاندا لأطباء ولمستشفيات ولبلاد بعينها، والأطباء المصريين المحترمين رفضوا جميعا الاقتراب منها. ..المشكلة الوحيدة يا شباشب الماخور، أنكم أنتم من وعظنا بهذا وفضلنا نحن السكوت احتراما للمأساة، المشكلة أنكم من قال هاتوها عندنا وها نبدع المعجزات إللى ما يقدرش عليها حد فى درب التبانة، والبعض صدقوكم ما يعرفوش أنكم كبائر النصب وأشهر مشاهير غسيل الأمخاخ فى عالمنا المعاصر. ..مدخل رحيل إيمان عبد العاطى أبدن امرأة فى العالم فى إحدى مستشفيات أبو ظبى (بفرض أنه أبوه)، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2167405233541811

 

لما تنفضح شركة النصب الخماراتية بعد كبائرها ما ينهبوا فى جيوبهم رأسمالها كله فلوس المساهمين والبنوك على داير فلس، إيه الحل؟ ..هو فيه غيره يا أرباب العلمانية؟ الإسلام هو الحل (لكل منحل). * موش أول مرة على فكرة، بص تحت قصة دانة غاز إللى عاملة لواط مع البربور بتاعنا وانشرح صدرها للإسلام فجأة (وكأن اللواط موش من صميم الإسلام العظيم). ..مدخل المدعوة دريك آند سكل تتحول للشريجة الإسلامية، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2152536461695355

 

هل ما وصلش لعلم أس أمك يا بربور الاستخبارات الجهبذ أن موانىء دبى دى مصنفة رسميا كمنظمة مافيا فى الولايات المتحدة وممنوع اقترابها من سواحلها بـ 7 مليون ميل أو حاجة كده؟ ..بالكومنتات: - أشك، المافيا ما بتقبلش مهاطيل أعضاء فيها. ..جابر يطرح احتمال أن يكون البربور نفسه من المافيا. ..مدخل البربور يطلق يد عصابة موانىء خمارة دبى فى ممارسة كافة أنشطتها الإجرامية فى منطقة قناة السويس، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2147625075519827

 

سعادة أصلى أصلى، خمارة دبى عادت للعصور الخوالى، لأيام الزمن الجميل، باتت تستخدم الشموع للإضاءة، كل ليلة تولع فى برج. ..مدخل حرائق الأبراج العملاقة باتت أسلوبا للحياة اليومية لخمارة دبى، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2146771985605136

 

ع البركة، عصابة الإخوان فشلت هى نفسها تدخل السكوك مصر، خمارة دبى ها تفتحكم الفتح العظيم يا شعب مصر. ..ملحوظة: ماخور الخمارات يتباهى طوال الوقت بشيئين: أنه علمانى جدا وأشد من يحارب الإسلام والإرهاب، وأنه العاصمة العالمية للاكتساد الإسلامى. ..تكبييييير! * أحدث أخبار السكوك ستجدها بالرابط للأسفل، معجزة معجزات الخمارات، معجزة معجزات الإسلام، معجزة معجزات النصب والتهليب: دانة غاز! ..مدخل قيادات البورصة الجديدة رموز المال القذر يزيحون الطقم الشيوعى إللى جه بعد 30 يونيو وإللى كان بيسمع كلمة بورصة لأول مرة فى حياته، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2146550905627244

 

يا أخى بص لنص الكوب المليان، الحريقة إللى فاتت فى البرج ده طفوها خلاص. .. مدخل النيران تلتهم ما يسمى ببرج الشعلة للمرة الثانية خلال عامين، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2143823635899971

 

السعودية تستيقظ للخطر الخماراتى بينما مصر تغوص فى بئر الهلاك ذاته وربما لحقبة طويلة:

كما قال الذى لا ينطق عن الهوى: ولا تحسبن السعود غافلا عما يعمل الخماراتيون، إنما يؤخرهم ليوم تشخص فيه الأبصار! ..أو كما قال أيضا: #عميكة_يا_سعودية. ..أو كذلك: البربور اللوطى واخد مصر لهاوية لا قرار لها. * أيضا هناك فى أبياته هجاء ضمنى لديك البرابر الأوبر أرامكو، من خلال تحياته الحارة لمحمد بن نايف. ** أوه، نسيت ما يقوله المذكور أكثر من كل هذا: ها تروق وتولع! ..بالكومنتات: - أيوه، وجايز كمان سبب زعله تعاطفه من الزايدة الدودية إللى هى فعلا فعلا أقل خطرا أو شرا بكثير من الخمارات، لكنه يظل أول صوت بالمستوى ده -من آل سعود يعنى- يعلو ضد الخماراتيين، ولهذا ما بعده. ..موش كده، الدودة تمكنت من تكبيدنا خسارة تريلليون دولار بجريمة يناير، صحيح، لكن المشروع الإخوانجى لم يصل لأبعد من هذا، ليه؟ لأن فاتهم القضاء على الجيش على الطريقة الخومينية (قبل تنحى مبارك ومع نزول الحشود لأول مرة وقد كان لمطالب فئوية فى 9 فبراير 2011 ، كتبت تحت عنوان تجرع السم كيف أجهض الشعب -بقصد أو بمجرد عقله الباطن- ذلك السيناريو الخومينى كلى السواد)، فانتهى الأمر بعد نحو سنتين بالجيش يفتك بسهولة بتلك العصابة تنفيذا لإرادة الشعب أو إرادته هو أو أيا ما كان. ..عصابة زايد الخير بيشتغلوا مشروعهم لأستاذية العالم بطريقة مختلفة عن مشروع براميل الخرا الساذج. شغالين على جناحين المال القذر وتدمير الجيش، وكلاهما لنخر داخلى يؤدى لدمار أفدح بما لا يقاس من أى شىء آخر (إلا القصف النووى ربما). المال القذر ينتج اكتساد أجوف خرب معطوب للأبد يصعب جدا إصلاحه وأقله جدا أن ستقدر خسائره بالتريلليونات موش بتريلليون واحد، والجناح الثانى إفساد الجيش من الداخل وإضعافه لأبعد مدى أو على الأقل السيطرة على أشلائه. ..أنا حذرت من المخاطر الجسيمة لظهور عصابة زايد وشراذمها فى القاهرة بعد 3 يوليو 2013، سواء لمشاريعهم المافياوية كنهب البنوك والبورصات أو تبييض الأموال أو أساسا تحويل قانون الأسواق من التنافسية إلى الرشوة، وكلام أطلنا فيه كثيرا كثيرا كثيرا بعشرات الأمثلة لشركات محددة بالاسم (انظر الصفحة الثيمية)، أو لخططهم تجاه الجيش، وهى ليست مجرد ببيع منتجات فنكوشية أو التوسط فى شراء منتجات فنكوشية زى الرافال، إنما لأن هدفهم الأبعد هو شراء الولاءات. الآن بعد 4 سنوات أستطيع القول إن تغلغلهم وصل لمرحلة أن السيطرة التامة على جيش مصر لم تعد تحتاج لأكثر من ورقة صغيرة يصدر فيها دلدولهم الخائن المدعو البربور قرارا بعزل عدد من قادة الجيش لا يتجاوز أصابع اليد الواحدة، ولم يعد يحمى مصر منها سوى جبن هذا المذكور. ..بعبارة أخرى نحن بصدد مشهد للتاريخ يعيد نفسه: سعودية تحت قيادة الشجاع الملك عبد الله بالغة اليقظة لخطر الإسلام بينما مصر يقودها خول اسمه حسنى مبارك يترك الحبل ع الغارب لعصابة الإخوان وأشباهها، كذلك الآن السعودية تستيقظ للخطر الخماراتى بينما مصر تغوص لقاع ذات المستنقع. ..إليك الروابط القديمة المشار إليها، وعلى فكرة الصديقة آية سامى كنت قد سألت نفس سؤالك من قبل وأيضا هنا الرابط، وأشكرك لحفزى على التوسع فى الإجابة. ..سرحان يقول الخمارات ليسوا إسلامجية إنما مجرد بتوع بيزنس زائد أنهم حلفاء لمصر. ..مدخل ابن الملك فهد يسب محمد بن زايد (بفرض أنه ابنه) بأقذع الشتائم، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2137520529863615

 

لماذا تنسحب عصابة زايد الخير من أفريقيا بينما المفروض أنهم أصحاب أفشخ مشروع لأستاذية العالم؟ 1- لأن شركة اتصالات ما لهاش فى الاتصالات أصلا، فاشلة وبتخسر أقله بالبلايين سنويا فى أى بلد. 2- لأن كل الخماراتيين موش معاهم فلوس من الأساس وشغالين كله من دقنه وافتل له وبنوك نيجيريا موش عاوزة تفتل، بقت شايفة الرشاوى الخماراتية لم تعد بالمستوى المطلوب. 3- أيا ما كان كل إللى فات ده فهو مدروس ومعروف سلفا، فقط اتضح النهارده أن التكاليف دى (إللى أصلا أصلا بتنفق علشان تبييض أموال المافيا الزايدية وبس، يعنى موش لأى غرض آخر)، تكاليف كبيرة وما عادتش جايبة همها. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2119990878283247

 

كلنا عارفين أن مهاترات محمد من الأيدى المتوضئة، يعنى حرامى رسمى رسمى رسمى، وع الأقل كتبنا كتير عن فضيحة الصندوق السيادى دى قبل كده، وإللى رغم أنها سرقة مباشرة بالبلايين، إلا أنها لا تكاد تساوى شيئا فيما نهبه هو ككل -أو المسلمون عامة- بمجرد تمكنهم من خناق أى شعب. ..الجديد -وإللى للأسف فات علينا- هو إزاى كان بيبيض الأموال إللى بيسرقها؟ طبعا كان لازم نتوقعها، ما فيش غير أو أحسن من عاصمة الجريمة المنظمة العالمية، ماخور الخمارات المتحدة. ..الجديد كمان -وهو الأهم يا مؤمن- أن ملف عصابة زايد الخير قد تقدم خطوة للأمام فى أميركا: انتقل من اختصاص سكرتارية الخزانة إلى سكرتارية العدل. ..وقريبا إلى سكرتارية الدفاع. ..تكبييييير! ..بالكومنتات: - ههههههههههه، إحنا من غيرك ولا حاجة، وعموما تشكر للقب الجديد الذى سأنافس به إيزيس ذات الـ 10 آلاف اسم! ..جابر كتب: إيفرى سكريين أقوى وأحدث جهاز لكشف الكذب، حد كان يصدق أن [الخمارات] كده، شابوه للمرة الكوادريلليون. كنت موجودا لوحدك فى الكون سنة 1998، وما كانش لنا جميعا أى فهم أو ذكر. شكرا جزيلا لكلامك الجميل. أضيف بس أن الرأسمالية كلمة لا تقبل القسمة على 2، كلمة قام بتعريفها مرة واحدة وللأبد آدم سميث، وكل ما عداها من جرامشى حتى الريبراية مجرد سرقة مصطلحات. ..أما بالنسبة للرأسمالية والقومية، والأفضل أن نسميها الرأسمالية والأمن القومى، وأفضل وأفضل نسميها المال التنافسى والمال القذر، والأفضل إطلاقا أن نسميها الحضارة واستدامتها، لأن قصر النظر ده معضلة تاريخية كبرى رجوعا لميركانتيلية روما وسيناتوراتها ممن استجلبوا العبيد للربح السريع وللدمار الشامل بعد قليل. ..آية سامى كتبت تعليقا على الصفحة الثيمية ماخور الخمارات المتحدة، هذه التى كانت إجابتى على سؤالها ما العيب فيما تقوم به عصابة زايد الخير، أليست هذه هى آليات السوق الحرة: شكرا أستاذى، منظور غير مسبوق كعادتك، فهمته شخصيا فقط لما ضربت مثال بستة أبريل وتكامل هدفهم مع [عصابة] الإخوان رغم التعارض الظاهرى، و لولا أنى حضرت تبادل أدوار ستة أبريل و[عصابة] الإخوان كنت اعتبرت كلامك كله غير معقول. ثنائية تكامل أدوار [عصابة] الإخوان مع بهاليل علمانيين أو يبدون ليبراليين أو حتى مسيحيين كجورج إسحق كانت بالنسبة لى نكتة، كان فلول يقعدوا يقولوا لى منى الشاذلى إخوانجية وستة أبريل إخوانجية أشتمهم وأسخر منهم لأنى بأشوفهم ضدهم فعلا وبصدق، لحد ما شفت انسعارهم أيام [أنتخا باض] الرئاسة كانوا بيقنعوا الناس [بالإستبن] علشان الثورة. ده كان بالنسبة لى معضلة عقلية، فهمت بعدين فكرة أن هدفهم واحد. فيه اختلافات شكلية وبعضها اختلافات حقيقية بس لا تصمد وقت الجد، فصدقت كلامك. سؤالى هنا (علما أن عندى مليون سؤال)، لماذا لا تبدو السعودية ولا أميركا مكترثة [بالخمارات] كما تكترث أنت. إذن هم استشعروا أن خطر [الزايدة الدودية] أكبر. سؤال آخر يهمنى جدا، هو موش اختراق الدول عن طريق الاستثمار عوار وعيب فى الرأسمالية؟ أنا شايفة أنك بالسوق الحرة والعولمة ممكن تشترى بلد وإعلامها ونواديها وهذا حصل، إذن الرأسمالية المطلقة ضد الأمن القومى وضد القومية وضد الوطنية. ..مدخل أميركا تلاحق سفير الخمارات لها لتشاركه فى جرائم مهاترات محمد البليونية، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2110099972605671

 

عاد لينتقم، يا عبار الصرمة الزنخة، فقط تأكد أن السواد إللى شفته طول حياتك النجسة ما يجيش حاجة فى إللى جاى لك من هنا ورايح. ..عاد لينتقم لسوزان تميم من قاتلها، عاد لينتقم لنفسه من الحشرة الحاقد عليه وعلى نجاحه وعلى دهسه وفركه له تحت أرجله، عاد لينتقم لثروات الذهب النقى الأصيل من المال القذر الموهوم الواطى. ..وأخيرا والأهم: عاد لينتقم لمصر من ماخور الخمارات المتحدة. ..مدخل عودة هشام طلعت مصطفى لإدارة الشركة، والسهم يشهق بحدة، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2106372086311793

 

عادى يعنى، الدودة بتاعة ابن المتهاكة إن راحت أو جت هى دودة بتاعة ابن متهاكة. ..عاصمة الجريمة العالمية هى ماخور الخمارات المتحدة، إرهاب إسلامى تبييض أموال وعقاقير تهريب أسلحة ورقيق أبيض وملون، ويخلق ما لا تعلمون من صنوف الأنشطة المافياوية المعروفة وغير المعروفة. ..المهم، الخطوة التالتة بعد كده فى مسلسل سقوط رءوس الإرهاب هى سقوط الرأس الكبير، البربور، إللى -مباشرة أو بالتمرير من الغير- بيمول بالتريلليونات الأزعر الشرير ومشاخخ القبائل البدوية باسم التنمية أو غيرها، وبرضه ويخلق ما لا تعلمون. ..بالكومنتات: - ده نفس رأى توم كروز. ..صفوت كتب: أكتر إحساس جه ليا وأنا هناك أنى فى وسط نصباية كبيرة موش بلد. ..مدخل فتح الملف السمين لعصابة زايد الخير -أقله كمتخصصة فى تبييض الأموال- فى دعم وتمويل الإرهاب على الأقل منذ غزوة 11 سبتمبر المباركة، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2097267803888888

 

مرة أخرى: ماخور الخمارات أصل الستربتيز!

فاكر موبايلى؟ اركنها دلوقت على جنب خالص، لأن النصب بقى ع العريان خالص! ..فاكر الصكوك بتاعة خريت الطارش والإستبن بتاعه، وإللى حتى بعد ما غاروا دميان الرزاز كان لعابه بيريل عليها؟ ..طبعا الصكوك دى حاجة إسلامية مقدسة لا يمسها إلا المطهرون. ..حتى الآن! ..حتى موعد فقرة الستربتيز! ..أنت بتربط أصول مادية معينة تصدر بها شوية ورق وتبيع الورق ده. ماشى، واركن برضه على جنب الـ overheads الفظيعة المحطوطة على كل ما يحمل ستيكر إسلامى، وهو عشرات الملايين التى تذهب للمشاخخ علشان يفتوا بالشرجية والشريجة (وإللى عادة ما يكونون هم أنفسهم مؤسسو الشركة فيحصلون على عشرات الملايين عن الفتوى وعشرات ملايين أخرى عن الإدارة، وعشرات ملايين ثالثة من أرباح مزورة محاسبيا)، وكل ده بخلاف أن الشركة خلقت كى تنهب، كى تصفى لا كى تنجح (قصة موبايلى غيض من فيض بس إحنا ركزنا عليها لأنها تحولت لفضيحة كبرى). ..إيه الجديد بقى؟ هل اتضح مثلا أن الأصول المادية بتاعة الصكوك دى ما لهاش قيمة؟ أوه نو، هى دايما ما لهاش قيمة، ده شغل الأيدى المتوضئة أصلى يا آبا. ..الجديد والممتع حقا هو الستربتيز، موش يطلعوا يقولوا لك بس صكوكك لا قيمة لها، إنما هيه ضحكنا عليكم، الأصول دى موش إسلامية أصلا، دى ربوية وكلها بيرة وزنا ونجاسات وكبائر، وبالتالى قررنا أن نعتبرها فى حكم المعدومة من ميزانياتنا، أو بمعنى آخر باى باى أنصبتكم فى الشركة -أى هذه المسماة الصكوك- فقد بقت تساوى صفر. ..الجديد برضه، والممتع أكتر لأنه مرحلة ما بعد الستربتيز (أنت عارف طبعا إيه بعد الستربتيز)، أن الكداء الخماراتى الشامخ أوى، يطلع حكم يمنعك تفتح بقك اعتراضا على فلوسك إللى ضاعت يا صابر. ..وهى دى قصة دانة غاز، إللى البربور فاتح لها أبواب مصر ع البحرى! ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2090731627875839

 

ماخور الخمارات أصل الستربتيز!

هل ترى يا هل ترى، هل صاحب التسريب إللى بيسخر فيه من ترامب، وإللى بيعرض عليه دلوقت نقل قاعدة العديد عندهم، هل مثلا هدفه محاربة الإرهاب أو الإسلام مثلا؟ حاشا للات، هم يريدون نقلها لنفس السبب الذى يقولونه هنا ضد الدودة، وهى أن تمثل حاجزا معنويا يطلق أيديهم فى فعل ما يشاءون وفى نفس الوقت يردع أى أحد من ضحاياهم من مهاجمتهم. ..باختصار، ده مشهد مكرر حرفيا، هذا ما قاله بالضبط براميل الخرا يوم اقترحوا على أميركا نقل قاعدتهم من السعودية لهم: نحن حداثيون متحررون وأقرب فكريا وثآفيا لكم من هؤلاء الوهابيين القفول. ..طب إيه وجه اعتراضك؟ لأن ببساطة عصابة زايد الخير لديها مشروع لأستاذية العالم، استعباد كل البشرية، بالظبط كما ولاد المتهاكة بتوع الزايدة. بل لأ، موش بالظبط، مشروع زايد الخير كما نقول طوال الوقت أكثر خبثا بكثير. هم عرب مسلمون وبرمجتهم الجيينية عربية مسلمة، لكن الفارق أنهم يدركون أن الإسلام بقى لعبة مفضوحة بعد 1400 سنة اتهتك واتنكح فيها بطولها كلها، لغاية ما بقى سبة وخرقة وسخة منبوذة من كل بلاد الحضارة. هناك الآن سلاح أنجع للاسترقاق والاستحلال، سلاح المال القذر، موش الإسلام الكئيب إنما حاكات روشة زى شغل التغير المناخى والطاقة الوسخة، وشغل رواد الأعمال وخارج الصندوق، ومختلف صنوف الدجل خاصة لانتهاب واستعباد الصراصير الصغار من خلاله. ..السؤال: أيوه، ماخور الخمارات له ملفات تخينة جدا فى سكرتارية الخرانة الأميركية وفى كل حتة وكل موضوع وروائحهم تزكم الأنوف (ومن زمان على فكرة، منذ أيام بنك الاعتماد والتجارة الأقدم من الجعيرة نفسها)، لكن رغم ذلك الولايات المتحدة اقتنعت بنقل قاعدتها للدودة وهى كانت تعلم جرائم وتحريضات الجعيرة جهارا نهارا ضدها هى نفسها، فما الذى يمنع من أن تكرر ذات الغلطة؟ ..الإجابة: المفروض أولا أن لا يلدع كافر من جحر مرتين، زائد أن الأماكن التى ترحب بنقل القواعد الأميركية -إنجرليك والعديد معا- الآن على قفا من يشيل، والخبر الجيد ليس منها أحد لديه مشروعات لأستاذية العالم: البحرين، الأردن، كردستان، وجايز حتى السعودية، وطبعا لو نفخ حورس فى صورة مصر وعافاها من المرض المعوى المسمى البربور. ..مدخل سفير الخمارات لأميركا يعرض نقل القاعدة إليهم، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2090639611218374

 

بعد الفراغ من دهس الدودة، سيتم فرم الدودة 2، موش علشان التسريب ده، إنما أقله جدا لتاريخ طويل لسكرتارية الخزانة الأميركية فى تجرى جرائم عصابة زايد الخير، وساعتها منحناهم لقب أكبر راعى وممول للإرهاب فى العالم. ..طبعا أنت عارف أن بعد كده رجعنا فى كلامنا، وسحبنا منهم اللقب ومنحناه بجدارة كاملة للبربور بتاعنا، وده يدلك على مين الدودة 3 إللى ها يتم فرمها. ..لو سمحت، التفاصيل والتوقيت وكل ده موش عندى، روح اسأل الفريق حجازى. ..مدخل تسريب لأحد كبائر ماخور الخمارات المتحدة يسخر فيه من ترامب، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2081430915472577

 

أولا، أنا للوهلة الأولى تخيلت أن المقال ده عن عصابة زايد الخير صاحبة أحد أخبث مشاريع أستاذية العالم إللى ها تركع مصر وأميركا وبعدها ها تدخل على بقية المجرة، لأن موش معقول الفورين بوليسى الفشيخة تكتب كلام كل الدنيا عارفاه من 1996 من يوم تأسيس الجعيرة. ..للوهلة الثانية، قلت دول أكيد بيتكلموا عن البربور، أكبر ممول للإرهاب فى العالم بلا أدنى منافس، يدفع التريلليونات للأزعر ولبدو سيناء تحت مسمى التنمية، ويدع السعودية وغيرها يمررون بلايين الدولارات عدا نقدا ورأسا لمشاخخ القبائل وكل حواضن الإرهاب التى تخطر أو لا تخطر لك ببال، ومؤخرا صادر الأراضى تحت الاستصلاح كى يعيدها للبدو وبلطجتهم ..إلخ. ..المهم، بدأت أفوق شوية وأركز أن ما تقصده الفورين بوليسى هو برميل الخرا الصغير أو ابن المتهاكة كما بات يسمى مؤخرا، وبما أنى اعتبر كل هؤلاء كائنات تافهة وظواهر صوتية فقد ذهب تفكيرى على الفور للفريق حجازى بتاع الأفعال لا الأقوال، وإللى راح ضرب ليبيا بعنف وصل لدرجة إعلان تنظيم القاعدة تفكيك نفسه فيها. ..ده يرجعنا تانى للبربور. خطبته اليومية تحدثت من كام يوم عن هذه الضربة ولأنه كتلة كذب وتفاهة وهطل فقد: 1- نسب هذه الضربة لنفسه وكأن الفريق حجازى هو البربور الطرطور الدلدول العميل الخاين، بينما هو -إستبن الإستبن- سبع البرومبة إللى بيضحك -قصدى بيرعب- طوب الأرض لما يشخط وينطر. 2- ربط بين الضربة وبين غزوة دير غرب المنيا المباركة بينما أصغر طفل يعلم أن الفريق حجازى ظل يخطط لهذه الضربة -ولكل ما هو آت مثلها أو بعدها- أسابيعا وشهورا طويلة، واستقبل أكتر من مرة أعلى المستويات العسكرية الأميركية والبريطانية إطلاقا، وسافر لهم آلاف الكيلومترات كذا مرة برضه، ده بخلاف أن أصلا أصلا إللى انضربوا موش داعش أساسا -دى إللى بتقول إنها من قام بالغزوة- والبربور بقى مفشوخ سعادة (موش علشان حاجة، إنما لأنه ها يرجع بكرة يحضن المايكروفونات 7 ساعات أمام الكاميرا كعادته الكاستروية اليومية، مايكروفون يحشره جوه زوره ومايكروفون جوه طيزه). 3- وهو الصاعقة الكبرى بالنسبة لى أن عرفت أن البربور استغاث فى خطبته اللوذعية المشار إليها بترامب وقد أسماه زعيم العالم، أحا وستميت مليون أحا، راح فين إلهك فلاديمير منكوح، هل لمجرد مدح ترامب لك أنك جزمة بتلمع بعت لواط السنين بشربة ميا؟ ..هه هه، أعود من جديد للقهقهة: قال إيه ابن المتهاكة يدعم أخطر التنظيمات الإرهابية وفى نفس الوقت يستضيف القواعد الأميركية (ونسيوا حتى أن له كمان علاقات بإسرائيل)، كله عادى جدا، وقريبا جدا ها تفوق الفورين بوليسى وغيرها أن ماخور الخمارات برضه ما يفرقش خالص، وده سببه بسيط جدا، الإسلام كده من يومه، 1400 سنة منذ تنصيب ابن صهاك إلها للعرب وجايز حتى من قبله، هى دى خصائص عصابات أستاذية العالم، وقبل التوافه دول شفنا الفقيدة الإخوان ولا زلنا بنشوف فارس وعثمان، ولن تتوقف حتى نفرغ من إبادة كل الـ 6 بليون جرثومة طفيليات وأعراق حثالية. ..لكن لا يزال ثم سؤال أخير كنا ها ننساه: هل بكده نقدر نقول البربور ما يفرقش خالص مالص بالص عن الزايدة الدودية أو ماخور الخمارات؟ الإجابة لأ، هو أعبط وأهبل من أن تكون لديه خطة لأستاذية العالم، هو أساسا ما يعرفش يعنى إيه كلمة أستاذية العالم. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2072418519707150

 

وألا إن وعد حورس حق. قلنا لكم من زمن زمان يا عربان أية حاجة ها تشتروها فى الغرب ويتهيأ لكم أنها رفعتكم فوق وضعية البدو القوادين قطاع الطرق التاريخية بتاعتكم وبتاعة جييناتكم، ها تبيعوها بربع إللى دفعتوه فيها (ده فى حالة لو كنتم محظوظين). ..واضح دلوقت -يا آل زايد- أن محظوظين دى كانت افتراض غلط. ..مدخل إفلاس شركة أليتاليا رغم كل ما أغدقته عليها المدعوة طيران الاتحاد من بلايين، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2043704322578570

 

هه هه، صحوا النوم يا طليان. بلاش أقول حظر شركات خمارة دبى من دخول التراب الأميركى من أكتر من 10 سنين، ع الأقل خالص هل فيلم المهمة المستحيلة (2011) ما اتعرضش عندكم ولا إيه؟ ..بالكومنتات: - الخمارات يا كماعة! ..محمد عتمان منبهر بأن ابن زايد (بفرض أنه ابنه)، قبل منكوحته علنا. ..مدخل إيطاليا تقول إن المصدر الرئيس لتهريب العقاقير إليها هو مطار خمارة دبى، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1757349814547357

 

إحنا وعدنا الشرموطة موزة وولاد زايد (بفرض أنهم أولاده) ..إلخ، أنهم ها يبيعوا كل إللى اشتروه فى الغرب تحت وهم الاستثمار، بربع التمن. ..تقريبا حورس له رأى تانى، وبيقول البيع موش ها يزيد عن عشرة بالمية من التمن، بالذات للى اشتروه فى الأممية الخامسة، بالذات بالذات للى اشتروه فى الباستيل. ..بالكومنتات: - طب خد دى كمان. بيقول لك جولدمان ساكس سقانا حاجة صفرا وباع لنا الترامواى. القذافى دودة المجارى بيقول أنا كنت ساذج، وما لا يوجد أسذج منه فى دنيا الاستثمار أن حد يقول كده أصلا. هه هه، هو أساسا كان فيه حد غير جولدمان ساكس -الراعى الكبير الوحيد للمال القذر فى وول سترييت- كان ها يبص فى خلقتكم. ..الصندوق السيادى الليبى مدعيا الجهل بالاستثمار يطالب بتعويضات من جولدمان ساكس، وهى ترد بأن قرارات الاستثمار مسئولية المستثمر لأن أحدا لا يتخذها سواه. ..هه هه، مينا عزيز مبتهج ويقول ينور عليك يا أوستاذ. ..مدخل الكويت وآخرون يتخلون عن استثماراتهم فى الأممية الخامسة بأثمان بخسة للغاية، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1774353582846980

 

ترامب فاكر تحت القبة شيخ:

يا فضيحتك إللى بقت على كل لسان يا حاجة ميركل (بفرض أنها كانت على بعض الألسنة بس)! ..عموما، نحن لا نفرق بين أحد من كتبه أو رسله، عاهرة العرب والمسلمين وعاهرة - الأعراق - الحثالية، كله طينة واحدة. ..بس لو ها نتكلم جد شوية مستر ترامب، هات ودنك: أنت لا تشعر أن هجومك على داعشوشتى هو نوع من الصوابية الصياصية، هذه التى تكرهها وثرت وقمت بتثوير الشعب عليها. الإسلام عدو سهل واضح ومتفق عليه، لكن أبسط شىء تماما هو أنه مثلا أتفه من أن يظهر فى العقيدة العسكرية للبنتاجون إلا بدءا من رابعا على الأقل. بينما أنت تتمثل الكنفوش كمجرد شريك تجارى غير شريف، بل ترى السوفييت شريك جيد فى الحرب على الإرهاب، وهكذا. ..داعشوشتى عدو تافه، لأنكم كغربيين فهمتوها غلط وعاملتوها غلط من البداية فعكفتم على إضعافها. كان المفروض موش بس تعترفوا بدولة الخلافة الإسلامية المحترمة، إنما أنكم تعملوا معاها معاهدة دفاع مشترك، والأبعد تمدوها بالمال والسلاح إلى أن تتمكن من اجتياح كل آسيا شرقا، ووضع يدها على ترساناتها النووية الأربع، بعد كده لكل مقام مقال. ليه بأكرر كده دلوقت؟ لأن ممكن داعش -ولو حتى كاحتمال بسيط- أنها توجه أكبر ضربة أنتخا باضية لك، لو مثلا أعلنت استسلامها قبيل نوفمبر، وتخيل ساعتها تطبيل العصابة الديموقلاطية وهى أحلف حلفاء الإسلام. ..يعنى موش مكسوف مثلا أنك تصب جام غضبك على فارس كالراعى الأكبر للإرهاب المسلم فى العالم، ثم لا تبدو لديك أية مشكلة مع السوفييت الراعى الأكبر للراعى الأكبر للإرهاب المسلم فى العالم؟ وموش ها أتكلم عن العبقرية بأثر رجعى لما تقول صدام خروف العيد ما كانش عنده أسلحة دمار كتلى، موش لأنى شرحت ده مليون مرة، إنما احتراما لأنك أهم من يتحدث (غيرى؟)، عن القصف النووى، ولأننا نتوقع أنك لما تمسك الرئاسة لن تمر عليك أسابيع حتى تعيد النظر جذريا فى ترتيبك لتلك الأولويات. ..بالكومنتات (بخلاف فيديو خطاب ترامب الجديد عن الصياصة الخارجية والمتعلق تحديدا بخطر الإسلام): - فاكر تحت القبة شيخ. ..ترامب يعتقد أنه يمكن التعامل معه للقضاء على الإرهاب، ما يعرفش أنه بربور طرطور دلدول. - مستحيل، قدراته وشخصيته وتكوينه دلدول إمعة تافه، والحاجات دى عاوزة زعيم، عاوزة السادات. ..جابر يقول جايز حورس ينفخ فى صورته ساعتها. - شوف محاسن الصدف يا أخى، فى نفس اليوم إللى قال فيه ترامب عمار يا جوانتانامو، عصابة زايد الخير تقدم على أكبر خطوة فعلها أحد إطلاقا لتمكين الوغد الأسود المسلم من إغلاق المعتقل. ..إياك إياك إياك يا مؤمن تتصور أن فيه أكبر راعى للإرهاب المسلم فى العالم غير آل زايد، متفوقين بمشروعهم لأستاذية العالم هذا، على كل المشروعات الشبيهة، الملالى، قرد-و-خان، براميل الخرا الدودية، أى حد. ..الخمارات تستقبل 20 بالمائة من نزلاء جوانتانامو دفعة واحدة. - ما لحقناش نكمل الجملة يا عمو: الراعى الأكبر للراعى الأكبر للإرهاب المسلم. ..تمركز قاذفات سطراطيكية سوفييتية فى القواعد الجوية الفارسية لأول مرة لأى طرف أجنبى فى تاريخ دولة الملالى. ..مدخل خطاب ترامب الثانى عن العلاقات الخارجية، منطلقا من عبارته الشمطاء المتدهولة تريد أن تصبح أنجيلا ميركل أميركا، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1814948462120825

 

هو موش أولاد زايد الخير (بفرض أنهم أولاده) دول، هم إللى هاوسينا يوميا بحاجة اسمها سطراطيكية خمارات ما بعد الزفت، مؤتمرات و"خلوات" شرجية وغير شرجية ومهرجانات وافتتاحات لييجى كام ألف مشروع نصب فنكوشى جميل؟ فى كل مرة يقولوا أصل الريع رجس من عمل الشيطان حاجة كخة وراحت عليها خلاص (علما بأن الثروات الوحيدة إللى شافها هؤلاء الحفاة العراة آل زايد -باستثناء قطع طرق القوافل مهنتهم الوحيدة حتى مجرد 50 عاما مضت- هى الريع، إللى هو البترول، وموش موضوعنا دلوقت إذا كان هو برضه قطع طريق أم لا). ..الآن، عصابة زايد الخير جاية تقول لك الريع حلو زى السكر طالما الأمر يتعلق بمصر، وكل المطلوب أن #عميكة_يا_مصر تغمض عينيها شوية، وتسيب اللوطى دميتنا حبيبنا ربيبنا بربورنا الملاكى، يسلم لنا مفاتيح مصر فى الكام يوم إللى فاضلين له فى الحياة. طبعا مفاتيح مصر حارقاهم، بس موش علشان الموارد الريعية -البترول والغاز والمناجم وبتاع إللى بيتكلم عنها- الكحكة إللى بقت عجبة فجأة فى يد اليتيم، وإللى عندهم أضعاف أضعافها وفلسوا، وبقوا كما شيطان يعظ ينصحون الدنيا كلها تنساها؛ إنما علشان عمليات نصب بعناوين تانية خالص. ..عناوين من نوع العبار من دقنه وافتل له بنهب فلوس البنوك والبورصة، عناوين من نوع موانىء خمارة دبى لوجيستيات تهريب سلاح وعقاقير وإرهابيين وفلوس إرهاب وتبييض أموال وتجارة رقيق أبيض، عناوين من نوع الطاقة الوسخة ومدينة الأشباح مصدر والتدجيل المسمى رواد الأعمال والأضاحيك زى سولار إمبالس ومظبار الأمل وأرض السعادة، عناوين من نوع ليه ما نضمش بيع ثلثى آثار العالم لأنشطة المافيا العالمية المحترمة بتاعتنا، عناوين من نوع ويخلق ما لا تعلمون، وهلم جرا. عمرك شفت وساخة أكتر من كده؟ ..الإجابة: وساخة كل العرب كوم، ووساخة الخماراتيين كوم! ..بالكومنتات: - بيقارنونا بقبايل ممنوع فيها الإنجاب أصلا، والطفل يعدم هو ومن أنجبوه. ..هزاع يعلق على الثروة البشرية المزعومة بأن الكنفوش عبيد لدى حكومتهم تقتلهم وتبيع أعضاءهم كيفما شاء لها الأمر. ..أحد مستشارى عصابة زايد يقول إن مصر لا تعانى عجزا فى الموارد لأن لديها مناجم ذهب لا أول لها ولا آخر، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1818576065091398

 

يا أولاد زايد الخير (بفرض أنكم أولاده)، ترامب حطكم فى دماغه خلاص، وحسب وعد حورس كل الفواتير سوف تسدد قريبا، تسدد بالدم، بالنووى! ..مدخل انفضاح تلقى بيلل كلينتون ملايين الدولارات من شبكة المدارس الخماراتية "الجلوبية" (جيمز)، القائمة على الترويج للإجرام المسمى الإسلام، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1806993466249658

 

بعد الفشل الذريع هائل الفضائحية لابن زايد (بفرض أنه ابنه) فى غزو مصر، من خلال اختراق الجيش أو من خلال اختراق البيزنس أو حتى من خلال اختراق الإعلام، ها هو لأول مرة يضع يده على الطريق الصحيحة: اختراق الأزعر الشرير. ..أعتقد يا برص أن نجاحك المرة دى ها يكون ساحق جدا، لدرجة أننا ها نبعت لك كل الأزعريين عندك! ..بالكومنتات: - ههههههههه. .. الجمال يقول إنه أكتر خبر مفرح هذا الشهر. - ها يحصل. ..منتصر يقول خلليهم يستمتعوا بأكبر مفرخة للإرهابيين في العالم. - الإخوانجية معليين الهجوم جدا، وجعلوا رد المنكوحة لناكحها غير ممكن حاليا، بالذات بعد أن تركهم التحالف شهرا كاملا للحوثيين يذبحونهم فى تعز، لكن البأف ابن زايد بإللى عمله ده تنطبق عليه العبارة إللى بنقولها عادة عن الأزعر: إنه كمن يستجير من الرمضاء بالنار. ..على أية حال، جايز الأزعر يكون هو المحلل. ..زوبع فى فنجال نموذجا (وعلى فكرة فى الفيديو زايد -شخة المنسر الأكبر- بيقول -وتقريبا زينا بالظبط- عن ابن صهاك إنه إله الإسلام). - لو عندك فرن غاز ممكن يساعد. ..فودة يعرض توريد شيالين للمساعدة. ..مدخل افتتاح أول فرع للأزعر الشرير خارج مصر، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1671563406459332

 

بغض النظر العرب نهبوا كام من مصر على مدى 1400 سنة، المهم هنا أن ابن زايد -يا حبة عين أمه- بيندم على أطنان لواط الماكيتات إللى عمله مع البربور، وفى الآخر اكتشف أنه كان متكل على شرابة خرج لا قيمة له، وأن فيه فى مصر حاجة اسمها المؤسسة الفرعونية (العميكة فى رواية أخرى)، وأن مشروع أستاذية العالم لا يمكن أن يبدأ من مصر، إنما جايز -لو ها يتم- ينتهى بمصر، مصر إللى هى آخر مكان فى العالم ممكن يقبل العربان على أرضه. ..عموما، موش محتاجين نفكرك يا مؤمن أن إيفرى سكريين سبق البتاعة المدعو ديفيد هيرست، بكام سنة ضوئية فى كتابة الكلام ده، بل أصلا قبل عصابة زايد الخير نفسها ما تشوف أية شواهد على أن نخورتها فى جيش حورس -أو فى أية حتة فى مصر- ها تطلع على شونة. ..بالكومنتات: - ههههههههههه، تقصد مين فيهم إللى بيقرأ إيفرى سكريين، هيرست ولا زيدود العاهة الصغير إللى العيال كسروا له فكه وهو صغير؟ ..25 بليون دى إيه؟ الدودة وحدها عليها 600 بليون دولار عن جريمة يناير فقط. ..قول نسيب لليهود الحجاز تعويضا عن النهب والقتل إللى حصل لهم فى يثرب، وهم وحظهم ها يلقوا إيه فيها. إحنا ناخد بقية الجزيرة والخليج وعثمان وفارس، نبيد سكانها ونشوف ها نلقى إيه، إللى هو غالبا لن يعوض قلامة ظفر من النهب التاريخى إللى حصل لمصر. ..كله سلف ودين، وهيهات أن يسقط شىء بالتقادم. ..أصدقاء منتعشون جدا من هذه القصة. ..مدخل الوثيقة التى يقول المدعو ديفيد هيرست إنه حصل عليها من الخمارات تكشف مدى الجنون الذى أصاب ابن زايد من فشله فى غزو مصر، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1669994689949537

 

الدودة زعيمة الإسلام والماخور عدو الإسلام ليسا سوى تقسيم أدوار وبينهما أعلى درجات التنسيق --أو: عصابة الفقيدة، عصابة زايد، ما لكمش غير بعض، والضفر ما يطلعش م اللحم (إلا لو معفنين):

بصوا يا لقطاء الفقيدة -وأنا إللى نادرا ما أنصح- أنتم كنتم أكتر كائنات نصحتها إطلاقا. وكلها كانت نصائح خالصة لوجه اللات، والدليل عملى جدا، بل اتكلمت فيه الفلوس نفسها، وخسرت من حر مالى رهانات علشان خاطركم (أو على الأقل، أعتبرها ذهبت عرفانا لجميلكم التاريخى أنكم سمحتم لنا باستخدامكم فى إجلاء حقيقة الإسلام الصحيح للمصريين، وكشف كل خديعة ممكنة لهم فيه، أو باستخدامكم فى حاجات تانية كتيرة زى ضرب حزن الوفد البلشفى العربى المسلم، أو شيوعيين السبعينيات، وكده. أو ع الأقل خالص عرفانا لردكم الجميل لى مؤخرا بالحملات المعنونة مصر صهيونية ومصر صليبية). ..النهارده، براميل الخرا الدودية تخلت رسميا خلاص عن مشروع أستاذية العالم، وأهه شمستكم فى الصحرا، وها تروح تلحس رجلين الملالى. قرد-و-خان شرحه، ها يعمل كده قريب لأن النكح فى أس أمه فوق ما تتخيلون، وهو أضعف كثيرا مما يخطر ببالكم واسألوا عن سعر الليرة وأرقام الديون. ..أنا بقى عندى نظرية أبعد من كده، الزايدة الدودية وماخور الخمارات مشروع واحد، والموجود بينهما تقسيم أدوار، واحد يدمر العالم باسم الإسلام وواحد يدمره باسم الحرب على الإسلام، هى دى الصياغة الجديدة للحلزونة، مرجيحة الحديبية-مكة، وحسب الظروف والمزاج العام واحد يتقدم وواحد يركن شوية، وفى كل الأحوال أنتم يا عصابة الفقيدة لستم سوى أداة فى يد عصابتين يجمعهما اتحاد خليجى واحد لم يفكر أيهما فى تركه أو الاحتجاج على خطط العصابة الأخرى حتى لو نشطت ضده هو نفسه (ممكن أمد النظرية كمان شوية بإضافة مشروعى أستاذية العالم الآخرين فى منطقة أهل السبة والمجاعة والجيفة -عثمان وفارس- لتصبح عصابة الأربعة أخطبوطا واحدا يمسك بكل الأعناق كبرت أو صغرت، وإللى يسبق للتمكين يبقى هو الكعب العالى للكل -طبعا لحين تبدأ من جديد حروب الهمج الهجامة البينية من جديد- وهو ليس اختراعا بل رأيناكم أنفسكم يا عصابة الأيدى المتوضئة تصنعون أذرعا لكم فى كافة الأوساط بما فيها الشيوعية والعلمانية كـ 6 أبريل والقائمة تطول). ..إذن -ودى هى إللى لوجه اللات- بادروا أنتم وروحوا قدموا فروض الولاء والطاعة لابن زايد. هو علمانى آه، لكن كعروبى لا يمكن أن يشطب بجرة قلم من تاريخ العرب الجرب أنجح طلعة هجامية لهم إطلاقا، ألا وهى الإسلام العظيم، وخدوها منى على مسئوليتى: هو فى حاجة إليكم. ..القومجيون الجدد بصفتهم أذكى إخواتهم، يتعالون على رجعية السعودية وعلى خراقة عبمعصور محفور الأحفور، سواء بسواء، ومن هنا فرؤيتهم الهجامية واضحة ومحددة: مجاراة كل منتجات الغرب -لا يستثنون شيئا ولا يترفعون على شىء بما فيه الانحلال الأخلاقى، قرود مقلدة وطفيليات بحتة يعنى- ذلك من أجل اكتساب العرب لعناصر القوة، ومن ثم ضرب الغرب باستخدام ذات ما وصل إليه. ..بدل ما أنتم قاعدين تشموا فى طيز الاشتراكيين الثوريين إللى عندنا بدون فايدة (صفر + صفر = صفرين)، روحوا له. بالذات وأن اللواط المكثف لكم مع الشيوعيين منذ 25 يناير ما راحش ع الفاضى، إنما غير كتير جدا من خطابكم، وقربكم بشدة من خطاب القومجيين الجدد، إللى زعيمهم الحالى هو ابن زايد، وده الانطباع الكبير ليا عن كنواتكم، بالذات فى الشهور الأخيرة. هو سيحتاج لخبراتكم كطفيليات نهمة لكن دائمة الابتسام، تجيد التغلغل فى المجتمعات، إلا أنه سيريد منكم تحسين الأداء، وأقله نبذ الإسلام شبه السلفى العبيط بتاعكم أبو دقن الخارج عن سياق العصر. فاضل بس تنسوا تماما كلمة معركة الوعى بتاعتكم دى، وتعرفوا أن أستاذية العالم لا يمكن تيجى بمعسول الكلام أو ببيع اليوتوبيا، إنما بالسلاح، والسلاح فقط، والسلاح يأتى بالمال، والمال يأتى بمزيد من السلاح، وهلم جرا. موش أنتم برضه على سنة عمر بن صهاك العاهرة متعددة الأغراض، ولا دى كمان أنا واخد مقلب فيها؟ ..أما بالنسبة لهسهسكم الكبير المدعو الخرونج، فانسوه خالص، هو وطبعا كل ديار الكفر الفرعونية. هو حشرة زيكم بالظبط حتى وإن كان مصريا وأنتم عرب. سيظل طرطورا فى هذا المحيط المصرى العميك، إلى أن يقضى حورس أمرا كان مفعولا. ها يغور فى داهية قريب هو وكل سياساته الشمال -إللى هى -على فكرة- طبق الأصل من سياساتكم، سياسة ظاهرها السوق وجوهرها الفساد والاكتساد الصياصى من دور كبير للدولة وضوبطة وحوكمة ..إلخ. فقط ما يفرق هو اسم النصاب الخارجى والداخلى، هل برميل خرا الزايدة الدودية والمدعو حسن مالك أم ابن زايد الخير والمدعو نجيب سوروس (حالة أخرى تثبت أن الإسلام والشيوعية خرية واتقسمت نصين)، تلك السياسات الشيوعية المقنعة التى ستلفظها حتما وسريعا التربة والهوية المصرية القائمة على الحرية (يا من لا نرضى بكم عبيدا لدينا). يضاف لكل هذا أن كل الجسور بينه -الخرونج- وبين ابن زايد قد تقطعت بالفعل، وستظلون أنتم -الأهل والعشيرة- الأولى منه تماما باللواط مع هذا الشبشب، وبالمساهمة فى كامل مشروع أستاذية العالم الفتى الجديد: ماخور الخمارات المتحدة! ..إذن نصيحة أخرى أخيرة: حاولوا تركزوا على أستاذية العالم بمعنى عالم الشرق، ع الأقل كبداية، طيز قرد صحيح، لكن استحملوا. أما مصر فيا ريت تحاولوا تتعالجوا بسرعة من داء القذف المبكر لسائل التمكين بتاع خريت الطارش، ذلك المزمن لديكم 1400 سنة أو 7000 سنة، أيا ما كان. فهى آخر مكان إطلاقا فى الكوكب ممكن تفكروا فى عربنته أو أسلمته، موش بسبب الكم الهائل من الأجسام المضادة للإسلام إللى عملتوها مؤخرا فى عروقها بفضل هبلكم، إنما لأن هى كده، تاريخها كده، هويتها كده، جييناتها كده. ومن نافلة القول أنكم توصلتم بالفعل على كنواتكم اليائسة البائسة لأن بالفعل مصر صهيونية ومصر صليبية. وكله -وبرضه خالصا لوجه اللات- بأقوله علشان بس ما تعملوش خطوات انتحارية تانية، وتخللوا من جديد رقبتى قد السمسمة. ..واجب منزلى: عليكم من الآن -يا أرباب خارج الصندوق (إللى ما لناش فيه إحنا بتوع الصندوق، قعر الصندوق، عميكة الصندوق)- عليكم الاشتغال على تحديد الصيغة المناسبة لإسلام المستقبل، هل أكثر مليطة أم أكثر داعشية أم الاثنان معا؟ ..ومرة أخرى، كلى ثقة فيكم يا الفقيدة عصابة الإخوان، حتى لو ها أخسر رهان جديد. ..بالكومنتات: - نقاش حول سهم كيوبيد: أنا أساسا ما قلتش غير كده فى أى يوم م الأيام. الكلام كله موجود على الموقع قبل كده، وكل الفكرة -كما أصفها دوما- هى علبة ورق زيروكس من أم 5 رزم، ورميت فيها الورق ثم عجنته فى ملف بى دى إف واحد، فقط على أمل أن يكون التعامل معاه أسهل للبعض. كمان كلمة رواية موش متحمس لها أصلا، موش لأنى موش روائى، ولا ها أكون، ولا لأن كل الروايات إللى قرأتها فى حياتى لا تزيد عن أصابع اليدين. الوصف الأقرب -لو مهم أوى تصنيفها وسط تصنيفات الآخرين- هو مسرحية. ودى لا تزيد خبرة فرجتى عليها -سواء فى المسرح أو على التليفزيون- عن أصابع يد واحدة. ..بس شفتينى وأنا بأكتب شعر، كنت أجنن! - لموا قال إيه أسهم، واعتبروها غزوا جديدا فى كيفية تمويل الإعلام، لكن وحياة رسول اللات إللى ما بأحلف به باطل أبدا كنت عارف أن ربع المليون دولار إللى لموها، ها يلهفوا نصها فى جيوبهم كأجور، والباقى موش ها يمشيهم غير شهر، وقد كان. ..إغلاق كناة الشرق الإخوانجية. - أكاونت شومان اتهاكر يا منز! ..هههههههههه، أيون، أنا الهاكر! 10 آلاف إيه إللى أدفعها؟ الهاكينج كلفنى أكتر من 10 آلاف أصلا. فينك يا أما تشوفى الأملة إللى أنا فيها؟ ..فؤاد صوما. ..أمه موش مصرية، إنما عاهرة بدوية من جبل أسيوط الشرقى. ..على ذكر جبل أسيوط الشرقى وعاهراته، وعلى هامش الحكى الشومانى الكتير عن الأعباط، احتمال نفس العاهرة (أو ربما أختها الصغيرة، وإن بعض الظن إثم)، تكون هى نفسها من أنجبت رضيعا آخر وألقت به أمام بيوت أحد المسيحيين، حدث بعد ذلك أن كبر ذلك الطفل وأصبح ما يسمى بنجاسة البابا المعظم آفا شنكوتى الثالث بابا الإسلام وبطريرك الكرازة المحمدية وسائر الفساطيط البدوية. ..هه هه، جاى أعزى ولا أهرج؟ وغلاوتك عندى بأتكلم جد الجد. شنكوتى الثالث ساقط قيد، وجييناته وعقيدته حرفيا هى جيينات وعقيدة عمرو بن العاهرة الأرخص، والتفاصيل هنا على صفحة السياسة. ..تصدق، النهارده بس لما بصيت ع الرابط ده، اكتشفت أنى سبقتك لمعظم السلخ إللى أنت نازل فيه ع المسيحيين، وأنا قال إيه بأقول لك خف شوية، سيب كرامتهم ترجع لهم ويتخلصوا من وضعية العبيد الستوكهولميين دى. جايز آخر مرة طلعت دين أبوهم فيها كانت يوم ماسبيرو لما قتلهم بتوع 6 أبريل -بقيادة متياس نصر- بالرشاشات من فوق الكوبرى، وراحوا هم يهاجموا العساكر ويقتلوهم فى المدرعات.تقريبا بعد كده، قلت الشعب المصرى ها يدخل فى مرحلة أعراض الإنسحاب من الصياصة، وهم بيبقوا كويسين جدا فى وضع زى ده، ها يرجعوا تدريجيا يشوفوا أشغالهم ويكسبوا وكده، وما حدش ها يركبهم. ..مين نبيلة؟ أنت تعرف اسم أمه العاهرة البدوية؟ ..إحدى المرات النادرة التى يهاجم فيها شومان عبمعصور محفور الأحفور. - حاجة كده زى أول وليمة اتعملت لعمرو بن الأرخص وألاضيشه. دى عاوزة شوية تدوير. لكن خلاصتها أنهم كانوا أول مرة فى حياتهم يشوفوا أكل. أكيد موجودة فى كتب زى بتلر وسوسن المصرى والحاجات دى، وممكن كمان فى الموسوعات القبطية على الإنترنيت. ما أذكره أنه هو الذى تعمد دعوة ألاضيشه حتى يبين لأعيان مصر أن من معه جاهزون لالتهامهم هم أنفسهم، وقال ذلك صراحة فى الوليمة. ..شومان يتحدث عن فضيحة لملك السعودية على وليمة أسماك أقامها الملك فاروق فى أنشاص لمؤتمر القمة العربجى سنة 1948. - يا شماتة الأعباط فينا. ..شومان يتحول من تقريع خنوثة المسيحيين لرواية قصص تفصيلية واقعية عن مهنة بدويات سيناء الرئيسة: الدعارة. - قصدك دخلت نبيلة وطلعت نبيلة برضه؟ ..قصة أخرى لشومان عن عاهرة بدوية تقول عن نفسها إنها دخلت سعاد وخرجت سعاد + فرخة. - شكرا جزيلا للمنشن، وللمديح الطيب، وقبلهما لنقاشكم الممتع حول ديار الكفر الفرعونية. ..المراجع دى موضوع كبير، كل إللى أقدر أعمله أن إللى يحب يبحث ممكن يبتدى من هنا. ..مجموعة أصدقاء يديرون نقاشا حول مفهوم ديار الكفر الفرعونية أو غيره من مقولات الصفحة. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1621999164749090

 

..خريت الطارش بيقول لعيال زايد (بفرض أنهم أولاده): طعنتونا فى الظهر! ..كون عصابة الإخوان كانت بايعة نفسها لعصابة زايد الخير، ده لا مفاجأة فيه بل لا جديد فيه أصلا. كل تاريخهم كده، بخمسة درهم ممكن يبيعوا لأى حد كل خرائرهم وكل رجالتهم (بفرض جواز وصفهم بالرجالة)، كلاهما مع هدية مجانية ولدانهم المخلدون كمان. ..ما يهمنا هنا هو إللى اتنبح صوتنا فيه من قبل الزمان بزمان، أن فى مشروع آل زايد لأستاذية العالم متسع للجميع، جميع قطاع الطرق، وعلى رأسهم الفقيدة بل أى مسلم بما فى هذا القاعدة وداعش، المهم فقط التوصل لاتفاق على السعر. * عبارة الطارش تقرأ كالآتى: مفهوم أن تضربوننا عندكم فى الخمارات، عرب فى بعض، لكن أن تخونونا لصالح الموالى المصريين فهذا شىء لا يسدكه عكل. ..قبل دقائق وتعليقا على هذا الحوار سب أحد ضيوف الكنوات الإخوانجية الخمارات بوصفهم "دول عرب"، ذلك فى صرخة وجع عفوية مروعة من غدر الأهل والعشيرة (انظر بالكومنتات فيديو جزئى لكلام صاحب صرخة الوجع، ويدعى أقرف عبد الغفار، وقالها قرب نهاية حلقة اليوم من برنامج قصة اليوم على كناة مقملين زى رسولهم، وهى للأسف غير متاحة كاملة على يوتيوب)! ** الكنوات الإخوانجية تعيش حالة هيستيرية وبتخبط فى عشرميت اتجاه موش عارفة تلم الفضيحة إزاى، المدهش أن بعضهم رمى الفوطة واتهم الزايدة الدودية بطعنهم فى الظهر. ..مدخل القصة التى رواها الموصوف بوزير دفاع الدودة، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2191529684462699

 

..س: مين يا ولاد إللى قال عصابة العيل زايد وعصابة الإخوان ما لهومش غير بعض والضفر ما يطلعش م اللحم؟ جـ 1: هو نفسه إللى قال إن كتكوت البرابر بعد ما يتضح له أن كل مشاريعه هزليات فنكوشية ويبتدى الجوع يضرب بطنه ها يقفل المضايق ويعلن الحرب على إسرائيل. جـ 2: هو نفسه إللى قال إن لو عينك غفلت عن البربور ثانية واحدة ها يجرى على بضيع الضبيع يركع قدامه ويقسم له ع السمع والطاعة. جـ 3: موش محتاجة حد يقولها، الفشل يعمل أكتر من كده مع أى حد، موش بس مع ثلاثى الأطفال العاهات العقلية الكيوت إللى ابتلينا بيهم دول. ..مدخل ابن زايد (بفرض أنه ابنه) يطير للرياض لاجتماع مشترك -له هو وديك البرابر- مع مشاخخ عصابة الإخوان اليمنيين، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2202998603315807

 

سعادة أصلى، كلاكيت موش فاكر نمرة كام؟ ..بالكومنتات: - يا فضايح العجوة! ..صورة عالية الجودة للطائرة المنكوحة حرقا، ومنتصر يقول دول شوية حر ونستحملهم. ..مدخل احتراق طائرة على أرض مطار خمارة دبى وكان على متنها 275 راكبا، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1806036279678710

 

فى 9 مارس 2015 عندما مولت وأطلقت مدينة مصدر طائرة شمسية كى تلف حول الجلوب، كان عدد سكان المدينة مكتملة البناء والتجهيزات وقالوا عنها إنها أعظم رمز للنقاء البيئى على وجه الأرض: صفر. بعد 17 شهرا، الطائرة تعود لماخور الخمارات، وقد أصبح عدد سكان مصدر: صفر! ..هذا هو تعريف النجاح لدى الأفاقين أولاد زايد (بفرض أنهم أولاده). ..حقا، السعادة لا تتجزأ! ..بالكومنتات: - عندك حق. ..فارجاث يقول البغال أسرع وأوفر وكمان أكثر احتراما للبيئة. - والنصب لا يتجزأ! ..هروب جماعى للأجانب من خمارة دبى خشية الحبس بعد توريطهم فى الديون. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1800461060236232

 

نقاش شارك فيه أصدقاء كثيرون ممن لهم خبرة حية بخصوص العقارات (وتبييض الأموال) عبر العالم: هه هه، مع احترامى إذا كانت عقارات مصر فقاعة، وده صحيح، فعقارات خمارة دبى فقاعة أس 1000. المفروض تنزل خالص خالص خالص عن كده، فيه هجرة جماعية بدأها البريطانيون. وعلى ذكر البريطانيين، الأسعار فى جوهرة عقارات العالم لندن تنهار بسرعة صاروخية، والرهن العقارى موقوف تماما. ..مدخل شراء حاملين للجنسية المصرية الورقية لعقارات بـ 1.4 بليون درهم فى ستة أشهر، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1799495610332777

 

شهادة حق، طول عمر أولاد زايد (بفرض أنهم أولاده)، بيحبوا الأرقام الكبيرة، وبيتباهوا بها. علشان كده هم شغالين حاليا موجة اندماجات، اندماجات ديون، اندماجات خساير، اندماجات أية حاجة قبلها علامة ناقص. * على فكرة، الأوكازيون لسه فى بدايته يا بربور، فكر بسرعة تعمل وحدة بين مصر والخمارات، لخلق الكيان صاحب أكبر ديون فى المنطئة، وبكده اسمك يتكتب فى موسوعة جينيس جنب الوحدوى الأكبر عبمعصور محفور الأحفور. ..بالكومنتات: - وطبعا، موش محتاج أفكرك يا مؤمن إزاى الخماراتيين بيكتبوا ميزانيات شركاتهم، الرغى الكتير إياه إللى كتبناه زمان عن موبايلى وإعمار ..إلخ. ..اندماج بنكى أبو ظبى الوتنى والخليج الأول بادعاء أنه سيصبح أكبر بنك فى الشرق الأوسط وشمال أفريقيا (أكبر فى إيه بالظبط، ما قالوش). ..مدخل اندماج صندوقى الاستثمار الرئيسين لماخور الخمارات بإجمالى ديون 42 بليون دولار، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1785538918395113

 

إحنا وعدنا الشرموطة موزة وولاد زايد (بفرض أنهم أولاده) ..إلخ، أنهم ها يبيعوا كل إللى اشتروه فى الغرب تحت وهم الاستثمار، بربع التمن. ..تقريبا حورس له رأى تانى، وبيقول البيع موش ها يزيد عن عشرة بالمية من التمن، بالذات للى اشتروه فى الأممية الخامسة، بالذات بالذات للى اشتروه فى الباستيل. ..بالكومنتات: - طب خد دى كمان. بيقول لك جولدمان ساكس سقانا حاجة صفرا وباع لنا الترامواى. القذافى دودة المجارى بيقول أنا كنت ساذج، وما لا يوجد أسذج منه فى دنيا الاستثمار أن حد يقول كده أصلا. هه هه، هو أساسا كان فيه حد غير جولدمان ساكس -الراعى الكبير الوحيد للمال القذر فى وول سترييت- كان ها يبص فى خلقتكم. ..الصندوق السيادى الليبى مدعيا الجهل بالاستثمار يطالب بتعويضات من جولدمان ساكس، وهى ترد بأن قرارات الاستثمار مسئولية المستثمر لأن أحدا لا يتخذها سواه. ..هه هه، مينا عزيز مبتهج ويقول يتور عليك يا أوستاذ. ..مدخل الكويت وآخرون يتخلون عن استثماراتهم فى الأممية الخامسة بأثمان بخسة للغاية، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1774353582846980

 

شبح إفلاس -بل جوع- عصابتى زايد الخير والشرموطة موزة، بات أقرب مما يتخيل أى أحد. ..هذا المدخل عن العجز الوشيك لكلا مشروعى أستاذية العالم هذين، عن سداد ديون بمئات بلايين الدولارات، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1712891012326571

 

هه هه، صحوا النوم يا طليان. بلاش أقول حظر شركات خمارة دبى من دخول التراب الأميركى من أكتر من 10 سنين، ع الأقل خالص هل فيلم المهمة المستحيلة (2011) ما اتعرضش عندكم ولا إيه؟ ..بالكومنتات: - الخمارات يا كماعة! ..محمد عتمان منبهر بأن ابن زايد (بفرض أنه ابنه)، قبل منكوحته علنا. ..مدخل إيطاليا تقول إن المصدر الرئيس لتهريب العقاقير إليها هو مطار خمارة دبى، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1757349814547357

 

نحن ذاهبون لحرب عالمية، ومن ليس معنا فهو علينا، ولقد أعذر من أنذر:

بعد تأديب أميركا وبريطانيا للبربور الخائن عميل الشرق بإسقاطهما للطائرة السوفييتية، يقومون الآن بتأديب الشرق نفسه، الشبشب ابن زايد، شريك فراش اللواط البربورى. مجموعة بريد إليكترونى خماراتية مسربة للنيو يورك تايمز، لا تتعلق فقط برشوة صعاليك الرمم المتحدة كما فى تسريب الأسبوع الماضى، إنما بمشروع آل زايد ككل لأستاذية العالم، وعلى رأسه دور خمارة دبى كعاصمة لمافياوات العالم، مع تركيز على تجارة السلاح السرية وتحديدا مع الكنفوش وكوريا الشمالية، وحتى هنا ورد اسم البربور كزبون محتمل (قصة نعلم من مصادرنا الخاصة أن الفريق حجازى كان الصخرة التى تحطمت عليها كل المحاولات المتواصلة لابن زايد الخير لاختراق جيش مصر، انظر بالأسفل سلسلة المداخل التى نوهت بهذا رجوعا للمدخل الأصلى عن تخطيط ابن زايد لانقلاب عسكرى). * الخشونة الزائدة لتعامل واشينجتون مع سفير الخمارات كما ورد بالتسريبات، قد يزيل معظم غموض قصة أول أمس عن الإغلاق المفاجئ لمكتب صندوق الخمارات السيادى فى لندن، رغم وجود حجم استثمارات لا بأس به بعد فى المملكة المتحدة: لقد تم طرد آل زايد من بريطانيا بالشلوت المباشر، قصدى بالأمر المباشر (أيضا رابط هذه القصة بالأسفل). ** بالكومنتات سأضع لك قصة أخرى عن بدء تأديب السعودية لموقفها الذى بدأ يلين نحو السوفييت، وآخره مؤتمر الرياض الهزلى مع الماركسيين أصفار أميركا الجنوبية. الرسالة واضحة -كما كانت الرسالة الموجهة للبربور- رسالة تقول: نحن ذاهبون لحرب عالمية، ومن ليس معنا فهو علينا، ولقد أعذر من أنذر. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1666461363636203

 

زايد الخير وأولاده (بفرض أنهم أولاده)، ينسحبون من بريطانيا يجرون أذيال الخيبة والجوع والفقر والفاقة والعار، وهى -هذه كلها- التفسير الوحيد لهذا الانسحاب الذى لا يوجد أى تبرير معلن له! ..والجاى أحلى! ..مدخل الإغلاق المفاجئ وشديد الغموض للذراع الاستثمارى لعصابة آل زايد فى لندن، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1665661947049478

 

ارجع يا صرمة، قصدى يا شبشب! ..تعددت الأسباب والموت واحد، فما هى الأسباب المحتملة: 1- العميكة واقفة بالمرصاد لعصابة زايد الخير، بل وماضية فى طريقها لقطع رجلها نهائيا من مصر. 2- زيه زى أية حاجة خماراتية، هذا بنك مفلس ومدين، ومجرد بيعمل منظر بحتة البهلوانيات الإعلامية دى، على أمل يطول عمر النصب كام أسبوع. 3- السببان معا. * على فكرة، "التقارير الصحفية" دى، بلوومبيرج سخسيا، موش أى جريدة أو موقع تافه. البهلوانيات الإعلامية بتاعة الخماراتيين موش أى كلام يعنى، لازم تلف العالم لأن جايز النصباية إللى بيفكروا فيها تكون فى نيو زيلاندا مثلا. #عميكة_يا_مصر. ..بالكومنتات: - فعلا! ..مينا عزيز يقول النهارده يوم رائع، قاصدا القرارات الأخرى التى توجهت نحو المزيد من تعويم الجنيه، وغيرها. - هه هه، ممكن لو ها تعتبر المكالمات دى لقاءات تليفزيونية. ..شرقاوى يسأل عن مقابلاتى التليفزيونية (طبعا لا يقصد تلك السينمائية القديمة). ..مدخل نفى بنك الخليج الأول سعيه للاستحواذ على عمليات باركليز فى مصر، رغم تقرير بلوومبيرج عنه، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1721908581424814

 

شبح إفلاس -بل جوع- عصابتى زايد الخير والشرموطة موزة، بات أقرب مما يتخيل أى أحد. ..هذا المدخل عن العجز الوشيك لكلا مشروعى أستاذية العالم هذين، عن سداد ديون بمئات بلايين الدولارات، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1712891012326571

 

ولا تحسبن السعود غافلا عما يعمل الخماراتيون، إنما يؤخرهم ليوم تشخص فيه الأبصار! ..مرة أخرى، ذلك اللعين طلع لا ينطق عن الهوى! ..مدخل انفضاح أن المركز المدعو المسبار، والمملوك لابن زايد الخير (بفرض أنه ابنه)، هو الذى يقود ينسق ويمول الحملات المعادية للسعودية فى مختلف بلاد المنطقة، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1709116259370713

 

سعادة أصلى ما فيش كلام! ..4 بلايين دولار (دولار من كل 20)، تتبخر من الأصول الأجنبية لمركزى ماخور الخمارات فى شهر واحد (30 يوم يعنى، والكلام ده من 6 شهور، يعنى كمان حصلت فى الأمور أمور، وأفدح بكتير ومؤكد ما خفى أمر وأدهى، أو السؤال ليه بيخفوه أصلا، بينما كل مركزيات الدنيا تصدر تقاريرها الشهرية بمجرد انتهاء الشهر). ..عموما، يا تعاسة -قصدى سعادة- وزيرة السعادة، ده إللى إحنا قلناه من اللحظة الأولى جدا قبل أسبوعين: لما تشوف بهلوانيات إعلامية خارقة الفذاذة زى دى، اعرف أن الجوع بدأ يقرص البطون (انظر الإحالة بالأسفل يا مؤمن، أو غالبا أنت عارفها). ..بالكومنتات: - ما أحلاها عيشة الماكيتات! ..المدينة الخماراتية المدعوة مصدر ذات الانبعاثات الصفرية المزعومة، صارت مدينة أشباح وتحولت لكارثة مالية كبرى. - كمان واحد سعادة أصلى وصلحه! ..فهلوة إعلامية خماراتية أخرى: نادى مليونيرات البيزنس. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1708119476137058

 

بص يا مؤمن، أول حاجة أنا متأكد منها، زى ما أنا متأكد أن ده فيسبووك وأن أنت مؤمن، هى أن المدعو محمد العبار ما حيلتهوش اللضا، والسؤال الوحيد هو عليه ديون كام بليون واجبة السداد للبنوك ولم تسدد. ثانيا، هو عمل إيه؟ أنشأ شركة وهمية، وأكرر وهمية لأنى أشك أن فيه حد فى العالم -مهما وصل به الهطل- ممكن يشارك معاه، وأراهن على ربع جنيه. ثالثا، ده زيه زى الاتفاك المبدئى بتاع ماكيت عاصمة البربور، لا قيمة له ولن يسفر عن شىء، أية حاجة ها تطلع فى النص وها تلقاه قال فركش، وموش ها أقول إن سلاسل المطاعم العالمية مستحيل تعهد بأسمائها لأفاق زيه. رابعا، طب إيه هو أصل الموضوع؟ الموضوع أنه استغل أن الخرافى مديونين لشوشتهم، واقعين خالص ولهم سنين يا عينى بيتنشقوا على أية قشة يبيعوا بها أميركانا -أنجح ما لديهم- فتقدم لهم بالعرض ده. خامسا، طب هو ها يكسب إيه؟ هه هه، يعنى موش عارف؟ ماذا غيرها، البروباجاندا، أن الإعلام الغبى الجاهل يقول عنه إنه لسه بيلعب بالبلايين. ..بالكومنتات: - البربور ده خارج القانون الطبيعى أصلا. ..ميزو يرد فيما يبدو على التحدى الوارد فى ثانيا أنه يعرف كائنا تشارك معه، ووظيفته رئيس جمهورية. - الأدهى من وزير السعادة، سعادة الوزير إللى عمره 20 سنة. عندما ترى اختراعات خارقة الفذاذة كده، اعرف أن الجوع بدأ يقرص البطون. ..فؤاد صوما يمحص الحقائق المادية على الأرض، فيما تملأ المانشيتات أحدث هلوسات البهلوانيات الإعلامية لأولاد زايد الخير (بفرض أنهم أولاده). - هزاع بيقول كلام صعب عن الأقلية العربية: الانسحاق الكلينيكى تحت أقدام الأغراب بما فيهم الأعراب، هو جيين متأصل فى بقايا الغزاة الذين سكنوا هذا الوطن. ..بمناسبة التهاويم الوزارية الجديدة لأولاد زايد (بفرض أنهم أولاده). ..أيضا فيديو للجربوع زايد الخير أيام كان شغال قاطع طريق رخيص عادى. ..هذا المدخل المنطلق من بهلوانيات المدعو العبار الجوفاء للايحاء بقدرته على الاستحواذ على أميركانا الكويتية، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1701512726797733

 

اختر الإجابة الصحيحة: البربور كلف محمد العبار ببناء العاصمة الجديدة لأحد الغرضين الآتيين: 1- علشان مبانيها تقع قبل أن تكتمل. 2- علشان تولع كافة أدوارها ذاتيا فى لحظات بمجرد اكتمال تشطيباتها. ..بالكومنتات: - اختر اسما مناسبا للشركة فى السنة الجديدة 2016: إخراب العقارية، إحراق المبانى والمدن الجديدة، الشركة العقارية للنهب. ..عصام بدوره يطرح سؤالا آخر. ..مدخل انهيار سهم المدعوة إعمار بسبب حريق فندقها الضخم المواجه لبرج المدعو خليفة، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1687494351532904

 

موش مشكلة أن رغم نفوق البعض، سوف يمضى الخماراتيون فى احتفالاتهم، فده عند العربان شىء عادى خالص. ..المشكلة إزاى الحريق على أشده، والاحتفالات ستبدأ خلال ثوانى؟ إللى ها يتفرج ها يتابع إية بالظبط؟ ..أو جايز هو ده مفهوم الأشياء لدى عيلة زايد الخير: زيادة الخير خيرين، وليه تاخد ألعاب نارية واحدة لما ممكن تاخد اتنين؟ ..مدخل خمارة دبى تحتفل بالسنة الجديدة 2016 بألعاب نارية فى برج المدعو خليفة فيما ألسنة اللهب تلتهم البرج المقابل له مباشرة، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1686454171636922

 

وبا ترى الخلوة الشرجية دى، ها تقول لنا الـ 70 بالمائة من اكتسادكم دى، جامدة ومتينة زى الميلامين كده، أم أقل أم أكتر؟ ع الأقل البترول -المأسوف على شبابه- كان سلعة مادية مطلوبة ومفيدة، موش مثلا أوكار خاوية إلا من أعشاش الوطاويط اسمها عقارات خمارة دبى، أو دكاكين إعلام ستتبخر كما تتبخر حاليا كل السلع الكلامية (بفرض جواز تسميتها سلعا). ..بصوا يا أولاد زايد الخير (بفرض أنكم أولاده)، وم الآخر خالص كده، إذا كان برميل البترول ها يبقى بزيرو دولار، فبرج خليفة وجزيرة موش فاهم إيه بتاعتكم، موش ها تلقى حد يرضى يدفع فيها الزيرو دولار ده، لأنها ببساطة محملة بمئات البلايين من الديون. ..إذا كان المعتمدين ع البترول وقعوا على جدور رقابهم، فأنتم -يا أحقر وأتفه فناكيش الأرض- لن ترجعوا حتى كما كان أبوكم (بفرض أنه أبوكم)، مجرد هجام رخيص قاطع طريق للقوافل. ..السبب؟ السبب أن موش ها تلقوا جدور رقاب تقعوا عليها، ساعتها لن تكون لكم رقاب أصلا. --توقيع: من لا ينطق عن الهوى! ..بالكومنتات: - بالظبط كده، دى هلاوس النهاية لحد بيموت وعرف بعد فوات الأوان أنه بيموت. ..جابر يقول الأمل ف الحياة شئ رهيب خصوصا للى على مشارف الموت المحقق. - هم كانوا بيملكوا إيه أصلا فى أى يوم م الأيام، غير البروباجاندا، الظاهرة الصوتية؟ ..أو مجدها فى عارها: حى على النهاب حى على النكاح. ..باسم سأل: هو فيه حد بيعبر خلقة ميتين أمك يا [شخة] راشد آل مزنوق أنت، غير علشان [البترول]، أنت ها تشتغلنا ؟! ..ثم يضيف أن مجدهم بالزور لا أكثر. - ها تروق وتولع. أشكرك. ..مهاجرون مختلفون عبر أوروبا يقولون للكاميرات: إما أموالكم وبوفرة تكفل لنا رفاهية العيش، وإما سنغتصب نساءكم. - مظبوط، هو ده إللى ها يحصل، بس لو اتساب فى الأرض يبقى هو والصفر واحد. فقط تصحيح صغير: فيه بلدين تكلفة الاستخراج فيهما أقل من 5 دولارات، الكويت ثم السعودية. ..عصام يتحدث أن لا عيب أن يعود العرب لرعى الأغنام وصيد الأسماك واستخراج اللؤلؤ (مع موت نصف الغطاسين)، ثم يناقش الحد الأدنى الذى سيصبح عنده استخراج البترول عديم الجدوى اقتصاديا. ..مدخل دورة أخرى من طاحونة البلهلوانيات الإعلامية لأولاد زايد الخير (بفرض أنهم أولاده)، عبارة عن ادعاء أن 70 بالمائة من اكتسادهم لا يعتمد على البترول، وأنهم يقودون العالم كله لمجتمع المستقبل (أنت تعلم ما الذى يعنيه المسلمون بالظبط حين يتحدثون عن أستاذية الكون)، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1693051580977181

 

أيون، بس دى الناسا، إيش فهمهما أصلا فى السفر للفضاء؟ ..خلليك مع مظبار الأمل بتاع ابن زايد، راهن على أصحاب المستقبل، كل المستقبل. إنهم الكائنات المريخية إللى عارفه كويس غلاف المريخ الجوى خفيف ولا تقيل، جاذبيته ضعيفة ولا جامدة، جوه برد ولا حر، وع الأقل خالص خالص عارفه مكانه فين أساسا، موش تقول لى الخواجات الأجانب بتوع الناسا. ..ببساطة، ادى العيش لخبازه. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1599429433672730

 

شوف حكمة ربنا يا مؤمن، بينما ابن زايد الخير واقف يتفشخر بمظبار الأمل إللى ها يحتل به المريخ حصريا ويأجره مفروش من غير زباين (زى برج خليفة كده)، كانت طيارة طاقة الفنكوش بتاعته -إللى قال إنها ها تحطم كل تاريخ الطيران- بتتحطم هى مع أول هبة ريح. ..فاكرها ولا موش فاكرها؟ ..إللى قلت لك إن المهم الوحيد فيها أنها تتصور مع الجامع، وها قد كان! ..مع ذلك -وبرضه خلليك فاكر- أنى لسه عند وعدى أن ها ييجى يوم وأفكرك فيه بالمدخل التانى -المدخل الفاضى- بتاع مظبار الأمل. ..بالكومنتات: - مستواهم فوق كده، هم يصمموا مظبار المريخ بس. ..الصديق عصام يتمنى لو كانت هذه الطائرة -أو غيرها- خماراتية التصميم، حتى تتباهى بها هذه الطفيليات وشيكة الانقراض حسب قوله. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1595514700730870

 

ما فيش، عملت المدخل بس علشان أبقى أفكرك به فى يوم م الأيام. ..بالكومنتات: - ممبار الأمل، مسمار الأمل، أسماء بديلة اقترحها الأصدقاء. ..هذا المدخل عن مشروع ابن زايد لغزو المريخ، ذلك المسمى مظبار الأمل، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1582091778739829

 

جلا جلا! ..طيارة شراعية عرض 72 متر، تلف العالم بسرعة البسكليتة المخرومة، وخلال اللفة دى لازم كل سنة تهبط 365 ألف مرة. المهم، كل المهم، كادر الطيارة والجامع ده. وبكده الفلوس الخماراتية تكون عملت كل المطلوب وخلاص: تحسين "صورة" الإظلام. * على فكرة، 72 ده عدد مهم، نص قاروصة الحوريات، عدد عصابة بيعة العقبة العظمى، إللى هم برضه عدد فرق أمتى إللى ها يقتلوا بعض، وكلهم فى النار. ..بالكومنتات: - أيوه، الفكرة سويسرية، وإللى زيهم بيعملوها علشان موسوعة جينيس أو علشان يدخلوا التاريخ أو يثبتوا نظرية علمية مثلا، زى ثور هايردال ومركب البردى إللى راح به أميركا من مصر، لكن ما حدش ادعى أنها تقنية جادة وعاوز ينصب بها بمئات البلايين على المغفلين. ..هذا المدخل الفنكوشى جدا الخماراتى جدا، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1550842068531467

 

ما حصلش يا خرونج أنك وقفت لحظة واحدة تفكر ليه ماخور الخمارات مدلوق على الاستثمار فى مصر بالطريقة دى؟ موش جايز -ولو احتمال واحد فى الألف- يكونوا مافيا تمويل إرهاب وغسيل أموال وتجارات تهريب واختراقات أمنية لحساب الكنفوش والسوفييت، أو بالأقل خالص أنهم موش استثمار أصلا، إنما من دقنه وافتل له، جايين يستولوا على فلوس بنوكنا ويهربوا بعد فشل مشروعاتهم، زى كل السبوبات سوابقهم؟ ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1491530587795949

 

التسجيل ده يحمل لنا يا مؤمن خبر جميل جدا، وخبر زفت جدا. ..الخبر الجميل جدا أن مصر -ممثلة فى اللوا عباس كامل- تعتبر ماخور الخمارات "ولاد لبوة"، نفس الوصف إللى استخدمه بالظبط فى تسجيل سابق، لوصف ابن العاهرة موزة. البهيم بتاع كناة مكملين إعلامجى دهل وبيضرب أخماس فى أسداس من هو القائد العام إللى خطب قدام الإرهابى محمود عباس، وسأل -وهنا أنقل ما قال- هل هو صبحى صدقى (إللى ما كانش بقى لسه قائد عام)، أم الخرونج نفسه إللى معاه ع التليفون (وبيستخدم معاه ضمير الغائب)؟ ..يا بجم، القائد العام إللى بيتكلموا عنه هو بتاع الخمارات. ..الخبر الزفت جدا.. لأ موش دى، موش أن الاستخبارات العامة مهزلة المجرة كلها، إللى زرعت جاسوس لإسرائيل ضد مصر اسمه رأفت الهجان، وإللى شهدت على فشلها بخط إيدها بصنع فيلم إعدام ميت، وإللى مسكها البغل الأفشل عمر سليمان لسنين طويلة كان بها الصدر الحنون لعصابتى الإخوان وخماس حتى وصل بهما لبر السلامة فى 25 يناير، موش أنها -الاستخبارات- "إيدك والأرض فى كله"، حتى تحت قيادة اللوا التهامى إللى طبعا فشل يعمل من الفسيخ شربات (الحوار حول أنها فشلت فى تجنيد محمد دحلان بعد أن اشترته الخمارات، وبرضه البجم الإخوانجى موش فاهم). يا مؤمن، قصة الاستخبارات المصرية دى موش خبر أصلا، لا حلو لا وحش. ..الخبر الزفت أن عبد اللطيف المناوى موجود بالفعل فى الدائرة القريبة جدا من الخرونج، وإحنا إللى كنا بنقول إن خيابة وخنوثة الخرونج الإعلامية لن يحلها إلا عبد اللطيف المناوى. ..الاستنتاج: الخرونجة حالة تواصل جماهيرى ميئوس منها، ولا يمكن لأى أحد إصلاحها، ولا حتى إللى علموا إليزابيث وثاتشر كيفية إلقاء الخطب. ..بالكومنتات: - كلام البجم هنا. - فعلا هو استنتاج، لكن الطريق له ليست صعبة: إذا لم يكن الخماراتى فمن يكون؟ كل الأدلة تشير إليه ولا شىء يمكن أن ينطبق على غيره. ربما الدليل الأهم ليس من أوائل 2014، إنما ما وصلنا له الآن: دحلان تحول لحقيبة نقود تضخ عشرات ملايين الدولارات الخماراتية لإرهابيى عصابة حماس (لنقل كأول جزء يطفو علنا على السطح مما قلناه منذ شهور إن أكبر ممول للإرهاب المسلم عبر العالم -إخوانجى، داعشى، كله- هو ماخور الخمارات). ..خلفيات وروابط. ..المدخل الدسم هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1539478923001115

 

مزيد من العصى فى الدواليب، وابن زايد يجن جنونه ويطير على عجل لمقابلة رفيق اللواط المدعو الخرونج:

يوم عملاق لبنى إسرائيل! ..اعتاد عكشة النكشة وصف البنوك اليهودية رفيعة المعايير رصينة التقاليد عريقة الأصالة، بمؤامرة بنى إسرائيل للسيطرة على العالم. ..اليوم يتحقق أحد فصول هذه المؤامرة الكونية العظمى، معلنا سحق وانزياح أحد أضخم رموز المال القذر من خريطة بنوك العالم: إتش إس بى سى، أكبر بنوك الأرض قاطبة من حيث الموجودات حتى قبل عامين فقط. ..للدقة، هذا بنك هجين، بدأ فى 1865 بأموال إنجليزية على أرض كنفوشية (هونج كونج، ثم شانجهاى، ومنهما جاء الحرفان الأساسان فى اسمه)، لكن -حسب نظرية إدوارد جيبون وجوستاف يونج عن روما- فإن مخالطة البرابرة ستحيلك بربريا رغما عنك، لا شعوريا ولا فكاك، وآخرها سلسلة فضائح مروعة لممارسات بيزنسية قذرة فى السنوات الأخيرة، بدءا من أكبر عمليات تبييض أموال عرفها تاريخ البنوك (على رأسها -من غيرهم؟- آل زايد الخير)، وصولا إلى تمويل الإرهاب الحمساوى فى قطاع غزة. ..الآن -ولكن على نحو أعمق مما جرى لباركليز المتورط حتى النخاع فى جرائم ابن زايد أيضا- أعلن إتش إس بى سى عن إغلاق كامل عمليات الصيرفة الاستثمارية، والبداية فورا بأضخم وحدتين وهما لدى قبيلتى المعجزات والنهقات الاكتسادية الفزيعة عثمان والأمازون، تسريح 50 ألف موظف، خفض المصروفات السنوية بخمسة بلايين دولار، شطب ربع الموجودات -أى حوالى 300 بليون دولار- لأنها فنكوش كاذب، نقل -أو بالأحرى طرد- المركز الرئيس من لندن للكنفوش، مع فصل أنشطة التجزئة فى بريطانيا وتحويلها لكيان جديد تحت اسم جديد، أى الاختفاء النهائى لهذا الاسم الكنفوشى النجس، والبقية فى الطريق. ..فوق بقى يا عكشة، عرب إيه وزبالة إيه إللى ها يتآمر عليهم بنو إسرائيل، شوف لك حاجة كبيرة تستاهل التآمر عليها. ..لكن بعيدا عن عكشة لا نملك -نحن التلموديون الماسونيون المتآمرون الأشرار- سوى اقتباس عبارة الفرعون المؤسس لمملكة الإحياء: لن يصح إلا الصحيح! ..بالكومنتات: - جولة جديدة من حفلات اللواط. ..لقاء مشبوه جديد بين الخرونج وابن زايد، وإللى موش قادر أفهمه، إزاى ابن زايد لسه ما فهمش أن رفيقه اللواطى إللى فاكره يا ما هنا يا ما هناك، هو مجرد حتة خرونج لا بيهش ولا بينش، وأصغر موظف فى البيروقراطية المصرية ممكن يحط له ألف عصاية فى دواليب كل أحلامه اللواطية، ده بخلاف أن الجيش ها يريح له رصاصة فى نافوخه الأجوف قريبا جدا. - أنت لم تعش الثمانينيات والتسعينيات حينما لم يكن يذكر اسم إسرائيل إلا وسجد كل مصرى. ..اقطع رقاب الأقلية العربية إللى بتحرض، وساعتها شوف جيينات الشعب المصرى رأيها إيه فى الصهاينة. ارجع لمدخل موقع إيفرى سكريين من يناير 2000 عمن أسماهم بكتاب الثلاثاء، ثلاثى الحئد والدونية الذى ظهر فجأة على صفحات الأهرام فى منتصف التسعينيات. ..الصديق إبراهيم بخيت يقول إن عكشة ليس الوحيد فى مصر المعادى لإسرائيل. ..هذا المدخل استثنائى التاريخية، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1598986607050346

 

..كذلك:

إللى توقعناه حصل، ولا عزاء لابن زايد الخير سد جميع الأبواب الأمامية (البنوك، إللى حاليا وضعت كلها كفروع من الباطن للبنك الأهلى تمر عبره كل تحويلاتها)، والأبواب الخلفية (مدينة الإنتاج الإعلامى، دوت مصر ..إلخ)، لتبييض الأموال المافياوية بتاعته، وعقبال فشل طروحات البورصة ونبقى خلصنا خالص. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1599050503710623

 

الشركة بـ 100 سنت كاملين، ده كده يعتبروا كارمينك جدا يا ابن زايد الخير. ..بس أوعدك وألا إن وعد حورس حق، أن النهيبة الكبرى إللى اسمها اتصالات مصر موش ها نقبل فيها أقل من رقبتك! ..نقل ملكية الفرع التنزانى لاتصالات مقابل دولار واحد، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1598022443813429

 

من تنزانيا للسعودية لمصر، وقريبا بريطانيا وكل الأرض، ينطبق قول ابن خلدون: أينما حط الخماراتيون حل الخراب! ..اليوم، أعلن عن المزيد من تزوير موبايلى للحسابات بأرباح وهمية، أن كل ما سبق من كوارث وفضائح لم يكن سوى قمة جبل الثلج، خسائرها أعمق مما تخيل أحد، وأنها ستتوقف قريبا عن سداد التزاماتها (أى تشهر إفلاسها)؛ لكن كما هو واضح، الموضوع لا يخص اتصالات أو إعمار أو آرابتك، إنما أى وكل مال ينتمى لماخور الخمارات المتحدة، وعموما أى مال مسلم قذر. * على فكرة، تغيير مجلس الحرامية ده، أمر جاء من السلطات السعودية، وموش بمزاج طغمة اللصوص. لكن على فكرة كمان، لو -فرضا- المجلس الجديد نجح فى إصلاح الشركة، فده ها يكون لصالح المجلس القديم لأنهم ببساطة ملاك الشركة (إلا طبعا فى حالة توجيه اتهامات جنائية لهم). ** هذا المدعو الكاف، ليس مجرد ممثل للماخور، إنما هو رئيس مجلس الإدارة لحظة تفجر الفضيحة، ذلك باعتبار اتصالات الخمارات هى المالك الرئيس، وهو نفسه جربوع -قصدى بطل- الفيديو التاريخى الذى بنينا عليه المدخل الأصلى الرهيب، والذى أكد فيه أنه لن يستقيل وتحديناه نحن، واستقال فعلا بعدها بساعات. *** بكده يبقى حصل فعلا معظم إللى قلناه بالحرف فى المدخل الأصلى قبل أربعة شهور، والذى شرح تفصيلا آليات النصب الخماراتى المعتادة المعتمدة، إن التعامل مع الموضوع ده لازم يكون جنائى صرف، وإن سمعة الدولة السعودية كلها قد باتت على المحك. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1542580939357580

 

إشهار إفلاس اتصالات مصر لم يعد سوى مسألة وقت، ودى #بشرة_خير (يا بنوك مصر ..يا مساكين)! ..المدخل الأصلى عن إفلاس فرع اتصالات الخماراتية فى تنزانيا، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1527052864243721

 

العميكة تقطع الأذرع الإعلامجية لمحمد المجرم بن زايد الأجرم، دوت مصر، سى بى سى، الحياة، كل مدينة الإنتاج الإعلامى، كل الأقلية العربية، واسم اللعبة: مكافحة تبييض الأموال (وليس القتل الميدانى، للأسف)! ..بالكومنتات: - على فكرة يا مؤمن، الموضوع ده ليس إلا عملية قطع رجل أخرى للمال الخماراتى. ..البنك التجارى الدولى يتقدم لشراء العمليات التى تخلى عنها السيتى بانك، ذلك بعد أقاويل قوية إن الماخور يريد وضع يده النجسة عليها. ..هذا المدخل الفيصلى، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1564424097173264

 

البس يا خرونج، اللواط سكة الندامة!

طالما لم تقرأ جيدا المدخل فاضح التفصيلية بتاع موبايلى، وهو عبارة عن فيديو 21 دقيقة لفقرة لنادين هانى، عملتها فور داميز إللى أنت فضيحتهم الأشهر، وبعده مداخل كتير وقبله أكتر، عملتها علشان تفهمك إيه هى الآليات إللى الشركات دى بتشتغل بها ع المهاطيل أمثالك، وتعرف منه كمان أن كل ماخور الخمارات ما فيهوش فلوس أساسا، وأن كل إللى أنت شايفه ده من ظواهر صوتية، ما هو إلا ديون ها تلبسها بنوك وبورصات كبرى وصغرى عبر العالم، وأنهم غرروا بيك كما قروى ساذج بهرته أضواء مدينة الأشباح؛ طالما كده، خد عندك من ده كتير من هنا ورايح: سهم آرابتك هوى لأسعار 2013، والنصباية دى داخلة ع الفضيحة النهائية (وبكل أسف ها توحش طيزك)! ..كمان أعدك يا وسخ وألا إن وعد حورس حق، أن العرض القادم ها يكون المدعوة إعمار (إللى ع الأقل نزل سهمها للنص فى الكام شهر الأخيرة)، وأن الفضيحة التى لن تكفيها ساعتها كل جلاجل الكون، ستأتى بأسرع كثيرا مما يخطر ببال طيزك الأوسع من درب التبانة. * على فكرة، نادين هانى شدت شعرها مرة، بخصوص صفقة لواط الخرونج مع آرابتك، وقالت إزاى ده؟ دى حتى موش شركة تنمية حضرية أصلا (تترجم عادة لشركة تطوير عقارى أو شركة عقارات)، إنما مجرد شركة مقاولات (تقصد شركة انشاءات، أى تيجى لها رسوم وتنفذها وبس). ده علما بأنها سيدة مهذبة جدا، وموش عادتها تنتقد -ناهيك عن أن تشمئز- بالطريقة دى. زائد أنها كمضيفة تليفزيونية موش مفروض تقول رأى أصلا، ناهيك كمان عن كونها بالنسبة لمصر مجرد واحدة أجنبية، وموش من الذوق خالص أنها تعمل حاجة كده. لكن تقول إيه يا خرونج يا إللى خلليت الحجارة تنطق، ويا إللى دخلت موسوعة جينيس كصاحب أكبر عدد من المداخل فى موسوعة جينيس؟ ..بالكومنتات: - هئ هئ، الدمعة ها تفر من عينى! ..آرابتك تقول إنها أجلت مشروع المليون وحدة لتحقيق نتائج أفضل. - والجاى أحلى يا خرونج. ..بعد السوفييت وباكستان آرابتك تبيع أنشطتها بالسعودية. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1557926191156388

 

العميكة لا يبهرها البلاستيك:

ههههههههههههه، ليس بالماكيتات وحدها يحيا الإنسان! ..بالكومنتات: - يشرفنى أن أحييك جدا على بوست الأفاق محمد العبار، وأنا واحد بيهاتى سنين فى أمره. مع احترامى، الكلام ده قيل عن البن وغيره، كوب القهوة أبو 15 دولار به بن بـ 2 سنت. هناك مصروفات أخرى باهظة جدا، وهناك منافسون مستعدون للانقضاض لو المسألة مربحة لهذه الدرجة، والأمور ليست بهذه البساطة. ..لأ، يزيد جدا، بل جدا جدا. إيجار محل لستارباكس -أو تقليداته المصرية- فى مصر الجديدة أو القاهرة الجديدة بملايين شهريا. صحيح، صعب تعرف فعلا، لكنه ليس رخيصا بحال. أنا أساسا قصدت مثال ستارباكس أميركا وبقية العالم، حيث المنافسة على أشدها. ثم ميزانيات هذه الشركات معروفة وليست فاحشة الأرباح بحال، نسبة عادية خالص من حجم الاستثمار. ..نقاش مع صاحب البوست. ..شير لبوست قيم ينقل خبرة صاحبه العملية من أرض الواقع للمحة عن السجل التدجيلى للمدعوة إعمار، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1557219864560354

 

من دقنه وافتل له، بعد إعمار إللى بره البورصة، وبعد اتصالات مصر، وبعد آرابتك، إليك الآن إعمار إللى جوه البورصة. البس يا شعب مصر، وادفع مئات الملايين للأفاق محمد العبار إللى قتل سوزان تميم ولفق التهمة لفرعون البناء هشام طلعت مصطفى، لأنه كان دمر له وجوده فى السعودية وغيرها. وبفلوسك ها يقبض مرتبات ومكافآت وأرباح وهمية فاحشة، وبغسيل المخ ها يرفع سعر السهم ييجى كده 20 مرة، ولما تقرب العملية تتفضح يبتدى يبيع الأسهم، ويسيبها لك خاوية على عروشها -بل للدقة موحولة فى كام 10 بليون ديون. المشكلة أن ده سيناريو اتهرس عشرات المرات، وآخر المسلسل -على عينك يا تاجر- موبايلى، فرع اتصالات الخماراتية فى السعوية، وفرعها فى تنزانيا، وفرعها فى مصر، كلها بعجز عن سداد الديون، أى أفلست رسميا. ..بالكومنتات: - صراع إيه إللى بين عز وهشام؟ حتى لو إشاعة فأنا ما سمعتهاش، أو سمعتها وطلعتها من الودن التانية. ما فيش مجال منافسة أساسا، يتنافسوا على إيه؟ ..أيا ما كانت الأسباب، موضوع خروجه لا علاقة له لا إيجابا ولا سلبا بأحمد عز. بعدين مستشارى الخرونج عاوزين ناس تنصب موش تبنى. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1545949355687405

 

مهما تلونت الحرباء الخماراتية، جيش حورس يزداد قوة مع كل صباح جديد، فقط الشىء الوحيد الذى ينقصه هو ظهور السادات، وهذا ليس من أجل صد هجوم قطاع الطرق هؤلاء، إنما لإبادة العرب أجمعين:

مراهق أخرق موش فاهم أية حاجة فى أية حاجة، بيسلم البلد لعصابة نهيان، قطاع الطرق بالمعنى الحرفى للكلمة، ويجعلهم يتغلغلون فى كل شىء اقتصاديا كان أو عسكريا، ويضع بيده اللبنة الأولى للانقلاب العسكرى القادم الذى سيمكن العربان من حكم مصر من جديد على غرار ما فعلوه فى 1952. سايكولوجيا، هو مصاب بمتلازمة ستوكهولم، يفضل حياة التذلل والهوان تجاه حضيض الأرض الحثالات العرب، بعد أن أوهموه أنهم أسياده وأنهم يحتلون بلاده 1400 سنة، وهذا غسيل مخ وظاهرة صوتية أبعد ما يكونا عن الحقيقة. فقط تأكد يا خرونج دين الجزمة القديمة، أن شيئا من هطلك لن يتحقق. هم أساسا لا يملكون أية أموال كما أوهموك واقتنعت، أو كما أخذوك يا عبيط القرية فى جولة زغللت عينيك فيها انعكاسات ضوء الشمس على أبراج خمارة دبى، وأن لا تعلم أنها ليست من الداخل سوى مبانى أشباح تسكنها الوطاويط والفئران. هذا بالضبط كما لا تعلم أنهم جاءوا لنهب أموال بنوكنا وبورصتنا ويهربون بها، والسوابق لا تعد ولا تحصى، منوالا pattern ثابتا، لا يمكن إلا لأهبل زيك تخيل أنه سيتغير يوما، ده بفرض أنك عارف أصلا أنهم لصوص وهجامة، ولست غبيا وجاهلا وهو ما أستطيع الجزم به، تسقط عاطفيتك وسذاجتك وهطلك إسقاطا نفسيا على الجميع. ..أيضا، تأكد قبل كل هذا أن الخيانة ثمنها هائل، وأن لا شىء سوف يطول، الحقائق ستتضح للجميع قريبا جدا (بفرض أنها ليست واضحة من الآن)، وساعتها سوف يسحلك ويحرقك شعب مصر وجيشه فى الشوارع. ..بالكومنتات: - موش ها يجيبوا قشة، سعادتك إللى ها تدفع الفلوس، سواء من بورصتك أو بنوكك، والأدهى أنهم لن يبنوا بها حتى، إنما ها ياخدوها ويطيروا. سيناريو مكرر مكرر، لكن تقول إيه لواحد عبيط وأهبل؟ - الاحتمال الثانى هو الأرجح بلا شك، لا فرصة مطلقا لانقلاب عسكرى عربى رغم جهودهم المحمومة. هناك جرائم بشعة تمس الأمن القومى تجرى بالفعل الآن، ولن يمكن التكتم عليها (بمجرد أن كتبت عنها تحولت من توقعات لمعلومات، إن لم أقل لفعل إجهاضى مضاد يجرى عمليا على الأرض حاليا، ولن أزيد، فقط أقول إنه منذ تولى طنطاوى قيادة الجيش، ولا يمر صباح إلا وقد صار أكبر حجما، أعلى نوعية وكفاءة لدرجة بات يستحيل قهره أو اختراقه فيها مهما تلونت الحرباء الخماراتية). كمان اقتصاديا الحكاية موش بالبساطة إللى بتقولها دى (هو ذو شعبية والجيش لن يتصدى له). المشاريع لن تنفذ أصلا، ولو نفذت ستكون شواهد فشل مرعب. العامل الخارجى ليس فى صالحه. عهد المال القذر يشرف على النهاية، كل الفقاقيع ستنفجر، حكام الفنكوش يساريين أو مسلمين ممن غسلوا الأدمغة بمعجزات وهمية بدأوا يتهاوون بالفعل. مجرد تحول دفة الحكم فى أميركا سيلقى بظلاله الشرسة على كل الدجالين عبر العالم. ..صديقى، بخلاف الفنكوش، لا يوجد طريق سريع للنمو، إنما النمو الحقيقى مسار صعب للغاية بطئ للغاية، ولغاية بسلامته ما يبتدى يفهم كده، ها يكون وقت ثمين وفلوس كتيرة ضاعت فى الأرض. جمال مبارك نفسه، والظروف الداخلية والخارجية كانت أفضل بما لا يقاس، كان شديد الحرص تجاه المشروعات الكبيرة دى، وكان شايف عاصمة جديدة سنة 2050، موش فى 5 سنين. ودى موش عبقرية ولا حاجة، إنما بديهيات اسمها دراسة الجدوى، العرض والطلب إلى آخر ما يعرفه أى طفل. الأدهى، أنه رغم كل هذا ستجد شخصا بقامة الدكتور الجنزورى يعيب على جمال مبارك اندفاعته الزائدة نحو العقارات (صدق أو لا تصدق؟!). ..كلام كتير، المختصر فيه أن العبيط جه المباراة فى الوقت الضايع! ..المدخل المرعب هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1556556361293371

 

كارثة المزيد من فشخ الطيز لماخور الخمارات:

للمرة المليون يا خرونج دين الجزمة، ليه موش بتسأل نفسك ولو مرة واحدة، إيه سبب أن ماخور الخمارات دايما بيعرض مشروعات too good to be true، ولا يقبل بها أحد سواه، وإزاى أصلا -يا عبقرينو- فاتت على الكل؟ ..شغل -ولو على سبيل التغيير- كوز البالوظة إللى فوق أكتافك، يا غبى منه فيه، يا خاين بالصدفة (والمرة الجاية ها أقول لك: يا فاسد ومتعمد). موش ها أقول مافيا وتبييض أموال ودعم إرهاب واختراق للأمن القومى واللستة المعتادة، لأن فى الحالة دى فيه سبب مباشر خالص عن كده: ببساطة، لقوا واحد أهبل بيشترى القمح بضعف تمنه العالمى، فقالوا لك مين يلقى هطل وما يلهطش! ..أيضا: لعلمك يا خرونج، خمارة دبى العالمية دى، المطرودة من كل بلد محترم، وإللى "مهتمة جدا" بطيزك، ما إلا نصباية كبيرة غارقة فى الديون، وتتسول إعادة جدولتها. اقرأ حاجة تفيدك، وفوق بأس أمك بقى! ..هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1501819366767071

 

مبروك يا شعب! ..أكبر مراكز لوجيستية لتهريب السلاح والعقاقير والإرهابيين وفلوس الإرهاب وأنشطة تبييض الأموال وتجارة الرقيق وكل ما يخطر وما لا يخطر لك ببال من أنشطة إجرامية! ..جايز فيلم توم كروز المهمة المستحيلة بالغ شوية فى أنه يمكنك شراء ساتيللايتات وصواريخ فضائية وقنابل نووية أو موش فاكر إيه بالظبط، فى القوارب الصدئة المتسكعة فى المياه الآسنة لجداول وسراسيب وسراديب ودهاليز عاصمة المافيا العالمية المدعوة خمارة دبى (ع الأقل مقارنة بما هو فعلى حتى الآن). وجايز فيلم جيمس بوند سقوط السماء بالغ شوية فى قدرات الحروب السيبرية التى تشنها الكنفوش على الغرب وكل الحضارة (برضه ع الأقل مقارنة بما هو فعلى حتى الآن). ..لكن المؤكد على أرض الواقع أن كل أنشطة الموانىء واللوجيستيات الخماراتية ممنوعة منعا باتا على التراب الأميركى أو حتى الاقتراب من السواحل الأميركية ببضع سنوات ضوئية، وكله بأمر الكونجرس (فى 8 مارس 2006 http://edition.cnn.com/2006/POLITICS/03/08/port.security/index.html صوتت اللجنة المختصة 62 ضد 2 لتقتل مرة واحدة وللأبد الخطر الخماراتى الواضح والداهم على الأمن القومى الأميركى) ، وقريبا سوف يتلوها حظر أنشطة حتى طيران الركاب المدنى. والمؤكد بالمثل أن كل شركات التقنية الكنفوشية التى يعج بها مؤتمر الذباب، ممنوعة منعا باتا على الأقل فى أميركا وبريطانيا. ..ملحوظة: نفس خالد حنفى ده كان قد سبق له الاتفاق على ذات هذه المشروعات مع أميركا واليابان، واحسبها أنت بقى خلال أية ممارسة لواطية بين الخرونج ومحمد المجرم بن زايد الأجرم، طارت منها -زيها زى العاصمة الجديدة- وتم إلقاؤها جميعا فى حضن المافيا العالمية؟ * سؤال تكرارى ممل: لماذا لم تسأل نفسك يا خرونج -ولو لمرة واحدة- ليه كل صفقاتك مع الشيوعيين والمسلمين -من الباستيل غربا حتى كل الشرق فى الاتجاه الآخر- تأتى دائما بسهولة شديدة، بينما احتاجت مثلا صفقة واحدة مع المحترمة بريتيش بتروليام لسنوات من التفاوض؟ ..أو بصيغة أخرى جايز توصل لك أسهل: بتحس إيه فى طيزك وأنت بتمضى صفقة مع الجرابيع، هل بوجع أم بتلذذ (أم بالاثنين)؟ ..بالكومنتات: - ويظل أول شىء عين هؤلاء الأفاقين عليه هو شاشة بورصة خمارة دبى (إعمار، اتصالات، آرابتك، كله)، قول أية حاجة وامضى على أية حاجة علشان أرقام سهمك (إللى أصلا أنت ناوى تبيعها)، بعدها ساعة الحساب والمحاكم يبقى يحلها ألف حلال. تعليقا على قبول آرابتك للشروط المصرية، كعدم الاقتراض من البنوك المصرية والاستعانة بالكفاءات المحلية من شركات وأفراد، شروط تعلم تمام العلم أنها لن تنفذها لأنها لن تنفذ أى شىء من الأصل. - موضوع الـ 10 آلاف دولار ليست له علاقة بسعر الصرف، قد يكون له تأثير طفيف لكنه أساسا علشان تبييض الأموال، أموال الجريمة لا تدخل البنوك وتكتسب الاحترام، والرقم ده تحديدا هو المعمول به فى كل الدنيا تقريبا. بعدين شركات الصرافة أو أية شركة بتتلقى دولارات بحكم طبيعة شغلها مستثناة تماما طبعا. ده لإيداعات الأفراد من خلال الشبابيك، وبس. ..صديقك معذور، تخيل أن كنوات الإخوان بتقول إن ده الحد الأقصى لتحويل المستثمرين لأموالهم للخارج؟ أنا موش قصدى أنه بينقل عنهم، إنما أن فيه شطحات جامدة فى الموضوع ده. ..تعليقا على توقعات محافظ البنك المركزى بانخفاض سعر الدولار قريبا. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1553926534889687

 

ما حصلش يا خرونج أنك وقفت لحظة واحدة تفكر ليه ماخور الخمارات مدلوق على الاستثمار فى مصر بالطريقة دى؟ موش جايز -ولو احتمال واحد فى الألف- يكونوا مافيا تمويل إرهاب وغسيل أموال وتجارات تهريب واختراقات أمنية لحساب الكنفوش والسوفييت، أو بالأقل خالص أنهم موش استثمار أصلا، إنما من دقنه وافتل له، جايين يستولوا على فلوس بنوكنا ويهربوا بعد فشل مشروعاتهم، زى كل السبوبات سوابقهم؟ ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1491530587795949

 

تكبييييير! ..الاكتساد الإسلامى القذر انفضح، وبات الآن فى مرمى النيران المباشرة: بعد سوابق لا تعد ولا تحصى تتعلق بالأمن القومى الأميركى، الآن جاء دور حظر شركات طيران ماخور الخمارات المتحدة والزائدة الدودية من التراب الأميركى، لكن على أسس تتعلق أيضا بالممارسات البيزنسية الإجرامية. ..إمتى تفوق أنت كمان يا مستر كاميرون، وأوعدك أنى ها أعمل اشتراك واتفرج على مباريات الكورة بعد ما تتشال تلك النجاسات من على صدور اللاعبين! ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1531939513755056

 

رقيعة، تانى! الجمعية العمومية لآرابتك، لم يحضر أحد، ما فيش ملاك، ما فيش شركة أصلا، فقط جبل من الديون ها تلبسه البنوك وصغار مسثمرى البورصة ..مستنيك يا خرونج يا لوطى فى الحلقة التالية من المسلسل: إعمار! ..هذا المدخل-الوعد، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1573952952887045

 

..قبل هذا بثلاثة أيام:

رقيعة! ..أكبر قابض للأسهم ليس رئيسا لمجلس الإدارة، ولا حتى عضو به، ولا حتى -بالمثل- الثانى أو الثالث التاليين له فى الملكية. ..صدقت يا مؤمن أن كل شركات ماخور الخمارات المتحدة ليست سوى جبال من الديون، بل هى مصممة من اللحظة الأولى لتأسيسها لتكون كذلك: اخطف واجرى؟ ..بس لا بد من الاعتراف أن من يملك لا يحكم دى، إبداع جامد، إبداع من إللى مصدعين دين أبونا به 24 × 7، تلك الفهلوة العظمى المسماة حلول خارج الصندوق. ..هذا المدخل المخيف، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1572519463030394

 

كارثة آرابتك:

ليه الموضوع بيتآكل واحدة واحدة بالتقسيط الممل لغاية ما ها يرسى -كما توقعنا من اللحظة الأولى تماما- على ما فيش؟ قال يعنى المافياوات التى بتعف زى الدبان على طيز الخرونج عددها موش كفاية، علشان تجيبوا لنا آرابتك كمان؟ اقطع عرق وسيح دم، هاتوا م الآخر، واقفلوا خالص ملف الهرتلة الفضائحى ده. لأن طول ما هو مفتوح، وعناوين الأخبار تجمع كلمتى مصر والخمارات فى جملة واحدة، فإن سمعتنا ستظل تتضرر بشدة عالميا. ..من هذا المدخل-العينة كثيف الإحالات، يمكنك متابعة كيف تطورت هذه الكارثة صعودا وهبوطا، رجوعا للكلام الأولى جدا عن كيف يفكر عاقل أصلا فى بناء كل هذا العدد من أعشاش وضع البيض، مليون عشة وكمان رخيصة الأسعار، ومن ثم بهدلة مصر أكتر ما هى متبهدلة؟ ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1476456695970005

 

ما لكم يا مصريين قاعدين تقولوا #السيسى_مازوكى، خنيث خرع خيخة شرابة خرج خرونج، وفاتح طيزه لطوب الأرض لغاية ما بقت أوسع من المجموعة الشمسية؟ ..الراجل أهه بدأ يقرأ إيفرى سكريين، قصدى بدأ يشرب بيريل (بس ما تقولش راجل إلى أن تثبت الرؤية)! ..مدخل الخطوة الجيدة لبوادر فركشة مصر لمشروع المليون وحدة سكنية، فنكوش آرابتك الخماراتية، من خلال طلب تعديل جوهرى على البروتوكول الأصلى مع هذه العصابة المافياوية، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1470416673240674

 

..ودى #بشرة_خير! ..هذا المدخل المفاجأة -أو ربما ليس كذلك- عن وقف الماخور لمنح تأشيرات دخول للمصريين، ردا على مواقف مصر العنيفة منه، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1469717069977301

 

معقولة ها تبتدى الصدام بدرى بدرى كده، يا سيسى؟ ..أنا خايف عليك، موش الستايل بتاعك (ولا بتاع مبارك المنكوح)! ..هذا المدخل عن انفضاح الأهداف الحقيقية فائقة الإجرام لاستثمارات الشركة المدعوة موانىء خمارة دبى على الأراضى المصرية، هنا.

https://www.facebook.com/EveryScreen/posts/692887204126986

 

ألم نعدكم، وألا إن وعد حورس حق، أن البعبع ها يجيبكم الأرض، يا كل مافياوات ماخور الخمارات المتحدة؟ أيوه، ديفيد كوهين، لأن جو بيضان موش بيقرأ إيفرى سكريين، ولا بيعرف يقرأ أساسا! ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1466729806942694

 

يا الأضاحى خرفان، ملف تبييض الأموال فتح على مصراعيه الآن، و"البعبع" لن يهدأ له بال قبل تركيعكم بفضح كل جرائمكم، وعلى رأسها تمويل وتسليح عصابة الإخوان وكافة أنشطة الإرهاب الإسلامى عبر العالم؛ هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/EveryScreen/posts/682789201803453

 

الأضاحى خرفان الذى يروج نفسه زورا وبهتانا كعدو لعصابة الإخوان، ليس إلا نظام استعباط رسمى، هدفه إلحاق أكبر خسائر ممكنة بالحضارة. ها تتعب جامد ومخك أبو قرون موش ها يساعدك، وخدها نصيحة منى توفر عليك كتير: أنتم شوية عصابات مافيا، كمان كنتم قطاع طرق بالمعنى الحرفى للكلمة لغاية 40 سنة فاتت، بالتالى الطبيعى أن سكتكم موش مع السعودية أو مصر أو أميركا، وأحسن لك الزق فى الدودة وفارس والفقيدة عصابة الإخوان. ..مدخل التداعيات الرهيبة لزيارة البعبع (المعروف أيضا باسم ديفيد كوهين نائب سكرتير الخزانة الأميركى)، زيارته لماخور الخمارات المتحدة، هنا.

https://www.facebook.com/EveryScreen/posts/681633865252320

 

السؤال: أنت عاوز إيه بالظبط؟ استخدام لوجيستيات الموانىء لخلق مركز للتقنيات العالية (كسنجافورة)، أم فقط تريدها وكرا للتهريب وتبييض الأموال وتمويل الإرهاب والتجارات المحرمة (كماخور الخمارات المتحدة)؟ السؤال التالى يا سيسى: هل يمكن لدار الهندسة تدارك هذا الاختيار الكارثى الذى وقع عليها؟ ..حتى اللحظة أشك كثيرا! ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/EveryScreen/posts/679827222099651

 

لقد وعدناكم، وألا إن وعد حورس حق. فقط وعدنا التالى أن قريبا سيتم محو ماخور الخمارات المتحدة برمته من على الخريطة، ليصبح سديما من الغبار المشع الذائب فى مياه الخليج! ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/EveryScreen/posts/669883029760737

 

الوزرا إللى حواليه كلهم -أو على الأقل معظمهم- شمامين كلة. عصابات اليسار ضاحكة عليهم جميعا بحاجات من نوعية فنكوش الشعير المستنبت (ده بالذات فنكوش إسلامى زى الزئبق الأحمر كده)، أو طبعا فنكوش الشمسية (خرية تاج اليسار العالمى)، وفنكوش التمويل الخماراتى (أقوى عروض الموسم من دقنه وافتل له، بعد إعمار مصر واتصالات مصر ترقبوا آرابتك مصر وزبالة مصر)، وغيرها من صنوف الفنكوش. لكن واضح أن وراه عميكة الجيش، حيث #العميكة_لا_تشم_الكلة، عميكة لا تطيق أفاقى اليسار العالمى، لأنها فاهمة البير وغطاه، كل ألاعيب الدجل دى. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/EveryScreen/posts/668606519888388

 

جيم أوفر يا سيسى، المتابعة المتواصلة الضخمة لانهيار سهم آرابتك بالحد الأقصى يوميا، وفصل رئيسها، المافياوى الإقليمى الأشهر الذى بجانبه يعد نجيب سوروس مجرد طفل يلعب فى خرائه، وكذا طرد جميع مديريها الذين تورطوا فى مشروعاتها التوسعية الفنكوشية سواء فى مصر أو غيرها؛ هذا المدخل من تلك المتابعة المطولة، هنا.

https://www.facebook.com/EveryScreen/posts/647735445308829

 

---

 

على الأفاق محمد العبار:

 

المدخل السابق عن جرائم المافيا المسماة ماخور الخمارات المتحدة، خاصة منها خمارة دبى، كالعاصمة العالمية للجريمة المنظمة، بؤرة لالتقاء الاقتصاد الإسلامى القذر مع أنشطة المافيا سوفييتية وكنفوشية ومن كل الكوكب، ومنها -فقط كأمثلة- تمويل الإرهاب المسلم وتجارة الأسلحة والعقاقير والرقيق الأبيض وتبييض الأموال وأشغال النصب الكبرى كطاقة الفنكوش وريادة البيزنس، بخلاف كل ما قد يخطر أو لا يخطر لك ببال من صنوف الابتزاز والإجرام، هذا بما جعل أميركا تصنفها كخطر داهم على أمنها القومى وتحظرها بتاتا من التراب الأميركى، هنا، وبه ستجد إحالات للمداخل الأسبق.

====[مسلسل شائع مع هذه الثيمة]====

 

المتابعة المتواصلة على صفحة الاقتصاد من سنة 2008 وما بعدها، عن المدعو محمد العبار الطفل المعجزة لأعراب خمارة دبى، الفاشل الذى لفق تهمة قتل المغنية سوزان تميم لرجل البيزنس المصرى المرموق هشام طلعت مصطفى بعد أن دمر هذا الأخير مخططه للنصب فى مصر عبر مزاد الأراضى المدوى قبل ذلك بعامين، ثم ألحقه بقطع رجله من السعودية نفسها عبر تحالف ستراتيجى مع الوليد بن طلال، هنا.

http://www.everyscreen.com/views/economy.htm#MelAkher78_SuzanneTamim

 

تغطية موقع إيفرى سكريين الممتدة الأصلية من سنة 2009 وما بعدها، للجرائم والكوارث والأخطار التى تمثلها للحضارة الإنسانية عصابة المافيا المسماة ماخور الخمارات المتحدة عامة، وخمارة دبى خاصة، هنا.

http://www.everyscreen.com/views/economy.htm#DubaiCollapse

 

المبادرة المصرية لمقاطعة وطرد الشركات العربية:

ولدت وأعلنت هذه المبادرة صباح يوم 6 ديسيمبر 2009 مع وصول تداعيات انكشاف عملية النصب Ponzi scheme الأكبر فى تاريخ ما يسمى بالاكتساد المسلم، تلك المدعوة خمارة دبى؛ وصولها إلى مصر. فى هذا اليوم تحديدا صاحبت حفنة من القاذورات العربية المسلمة التقليدية تدشين تداول أسهم شركة القالعة فى البورصة المصرية، وهى أول شركة تتباهى على نحو وقح بعروبة مالها ولا تخجل من المجاهرة بأنها تغزو مصر (بالذات وأننا كنا آنذاك ولا زلنا فى ذروة حربنا الدامية مع الجزائر)، بينما هى -القالعة- مجرد عملية نصب أعرابية كبرى أخرى لنهب أموال صغار المستثمرين المصريين. ..تواصلت الصياغة الأولية للمبادرة فى الساعات التالية والتى تواكبت بدورها مع تطورات متلاحقة مذهلة مثل بداية رحيل واسع لقطاعات من المال العربى من مصر، ببيعها لمستثمرين أنجلو-ساكسون / يهود / يابانيين، وهو بالضبط هدف هذه المبادرة، وإن لم تكن تتوقع أصلا أن يبدأ بهذه السرعة حتى قبل أن تكتمل كتابة سطورها الأولى؛ هدف: ألا يكون على أرض مصر من استثمارات أجنبية سوى تلك الآتية من هذه المصادر الثلاث (التى هى فى ذات الوقت -ولا غرابة- تمثل حصريا مجموع دول الحضارة -تقرأ: تقنيات الغد- الخمس: اليابان - إسرائيل - الولايات المتحدة - بريطانيا - ألمانيا، بالترتيب)؛ الأعراق الثلاثة ذات التاريخ التليد الأصيل والموثوق فى تبنى مبدأ التنافسية الدارونى فى الاقتصاد لأقصى مداه، وتطهرت أموالها -أو بالأحرى ذهبها المصهور- بنيران هذه التنافسية لقرون طويلة. ..شركة القالعة -أحد النماذج الكبيرة للمال المسلم القذر- كانت بالتحديد محور هذه الكلمات الافتتاحية التى دشنت بها صفحة المبادرة المصرية لمقاطعة وطرد الشركات العربية (2009)، هنا.

http://www.everyscreen.com/views/arabmoney.htm

 

-

 

أنا ما أقدرش أنكر أن البربور كائن لذيذ. سواء فضل نايم على ودانه وحاطط فى بطنه بطيخة صيفى عايش فى وهم أنه فى يوم ما ها يعرض طيزه للبيع فى البورصة ها يتهافت الكل عليها، أو سواء كان سمع كلامنا وصرف نظر عن حكاية الخصخصة دى لأنها غير واردة أصلا وبورصات العالم كله ممكن فى أية لحظة من الآن تصحى تلقاها قفلت ضلفها، سواء كده أو كده فهو اترعش فجأة لما محمد العبار إلهه عبقرى النصب ملك المنطئة فى شغل البيضة والحجر وقع على جدور رقبته. ..طرح أحدث شركة لأفاق إعمار فشل فى ماخور الخمارات، وشغل التليفونات كالمجنون يتسول أى حد يكتتب، وكان على وشك إلغاء الاكتتاب لولا أن جاءته بعض الأموال الهاربة من جحيم كتكوت البرابر بتاع السعودية غطت الاكتتاب بالعافية. ..نسناس العبار ذلك المدعو البربور لا يكف عن إضحاكنا، وبهبل عبط أس دين أمه فاكر أنه ممكن يكون أفلح من سيده، وأنه ها يلقى شوية فلوس ينهبها من مساكين البورصة المصرية علشان يفرتكها فى برنامج الدعم مقابل اللايكات بتاعه. ..هه هه، كان العبار نفسه أشطر، وعمل هو نفسه كام اكتتاب فيها. ..مدخل اكتتاب المدعوة إعمار للتطوير الذى استكمل بصعوبة عند الحد الأدنى للهامش السعرى ثم انهار لما دونه لدى تداول الأسهم، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2191413824474285

 

عاد لينتقم، يا عبار الصرمة الزنخة، فقط تأكد أن السواد إللى شفته طول حياتك النجسة ما يجيش حاجة فى إللى جاى لك من هنا ورايح. ..عاد لينتقم لسوزان تميم من قاتلها، عاد لينتقم لنفسه من الحشرة الحاقد عليه وعلى نجاحه وعلى دهسه وفركه له تحت أرجله، عاد لينتقم لثروات الذهب النقى الأصيل من المال القذر الموهوم الواطى. ..وأخيرا والأهم: عاد لينتقم لمصر من ماخور الخمارات المتحدة. ..مدخل عودة هشام طلعت مصطفى لإدارة الشركة، والسهم يشهق بحدة، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2106372086311793

 

كما عهدناه، العبار يتفوق على نفسه من معجزة لمعجزة أعظم. المرة دى البرج إللى ولع كان مجرد عمدان وما فيهوش حاجة تولع أصلا. ..مدخل فصل جديد فى مسلسل حرائق أبراج المدعو العبار، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2012383155710687

 

ما حصلش يا خرونج أنك وقفت لحظة واحدة تفكر ليه ماخور الخمارات مدلوق على الاستثمار فى مصر بالطريقة دى؟ موش جايز -ولو احتمال واحد فى الألف- يكونوا مافيا تمويل إرهاب وغسيل أموال وتجارات تهريب واختراقات أمنية لحساب الكنفوش والسوفييت، أو بالأقل خالص أنهم موش استثمار أصلا، إنما من دقنه وافتل له، جايين يستولوا على فلوس بنوكنا ويهربوا بعد فشل مشروعاتهم، زى كل السبوبات سوابقهم؟ ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1491530587795949

 

سيبك م الإجابة المكتوبة هنا (لأن أصلا ما فيش إجابة)، وها أقول لك أنا الإجابة الحقيقية. الإجابة أن بعد محمد العبار -بحكم وظيفته كمدير عبقرى خارق للعادة، وبحكم ما حققته شركاته من أرباح ع الورق عبقرية خارقة للعادة برضه- بعد ما نزح بالطريقة دى لحساباته الشخصية كل أموال تلك الشركات، إللى أساسا جمعها من بتوع البورصة المساكين، زائد بعد كده من البنوك المتواطئة ككوم الديون الرهيب الحالى المعروف؛ بعد كل ده يشهر الإفلاس وما تقدرش تلمس مليم واحد من فلوسه الشخصية دى. ..للدقة بس، فيه سبب تانى أنك ما تقدرش تلمس فلوسه الشخصية، أن ما عندهوش أصلا حاجة بالاسم ده، بددها فى بروباجاندا تأسيس شركات جديدة، لكن لو كل ده انفضح دفعة واحدة ها يجيب هوا سخن جدا لأولاد زايد (بفرض أنهم أولاده)، وهم عاوزين يأخروا قدر الإمكان انفضاح حقيقة الخمارات كعصابة مافيا ابتزت ونصبت على كل البشر، ومن هنا جاءت الحاجة لكانون لإفلاس العصابات، يتم التخلص منها واحدة واحدة وبأقل ضجة ممكنة. ..هى دى الإجابة. ..بالكومنتات: - إعسار وإعمار هل إخوات؟ ..إعسار هو اسم كانون خماراتى آخر للإفلاس، مع تعليقات مرحة كثيرة من الأصدقاء، منها قول مينا هارون إن نطق الهجاء الإنجليزى هو إمعار، أى من المعر. ..هذا المدخل عن الهدف الحقيقى من وراء كانون الإفلاس الخماراتى، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1830490253899979

 

لا ينطق عن الهوى.. لا ينطق عن الهوى، وحده.. لا ينطق عن الهوى، وحده، رسميا! * يا فريق حجازى، ها تشرب بيريل إمتى وتخلص مصر من البربور، من لواطه، من غبائه وجهله، من سفهه وبذخه، من فشله وديونه، من جرائمه وكوارثه التى لا تنتهى ولن تنتهى، إلا بترييح رصاصة فى دماغه الأجوف؟ أيون، مجرد رصاصة واحدة، شفت إزاى؟ شكة دبوس يعنى! ..بالكومنتات: - هههههههههههههه، بركاتك يا شيخ القديسين! ..أصلا، ما فيش شركة اسمها أدبتيو. ..جابر كتب: صدق أو لا تصدق عقود الصفقة تم الانتهاء من إعدادها مساء الخميس الماضى، ولا يخطر ببال كائن حى -أو حتى غير حى- القول بأن هناك تعثرا أو فشلا مرتقبا، لكن إيمانى الذى لا يتزعزع بإيفرى سكريين جعلنى أتجرأ وأراهن على فشل الصفقة. طبعا الموضوع ده حولنى لقديس عند المحللين. لما بيسألونى عرفت إزاى بأرد وأقول من الذى يعلم الغيب وأخفى. طبعا بيردوا ويقولوا ونعم [باللات]، بركاتك يا شيخ، خربت بيوتنا [اللات] تسامحك. - البيريل الأميركانى! ..تفاصيل وصور من زيارة الفريق حجازى الحافلة لأميركا. - هه هه، برضه كله ها ينكشفن ويبان. ..المهم، لو صح الكلام ده لغاية الآخر، تبقى الكرة اترمت فى ملعب #عميكة_يا_مصر لصد الغزو الخماراتى و / أو المافياوى. ..بعد ثلاثة أسابيع من الإعلان رسميا عن فشل الصفقة، تم الإعلان عن التوصل لاتفاق.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1764366847178987

 

فضيحة بربورية عظمى اسمها طرح مستشفى كليوباترا فى البورصة

(* المقصود بكلمة فضيحة أن آليات النصب الخماراتية لم تعد فى حاجة لشرح أو حزق طويل منا، وكذا لم يعد لا يفعلها أحد سوانا، إنما باتت الآن على عينك يا تاجر مشروحة بالتفصيل الممل على صحافة التيار الرئيس، وبالمثل على شاشات التليفزيون؛ بعبارة أخرى: لقد ولت أيام الهرى المرهق، وكل ما علينا الآن هو نحط لك رابط ونسيبك تعيش حياتك):

بيعملوا طرح خاص تدليسى محض البائع فيه هو المشترى، على أمل أن يبيعوا شريحة أخرى من الأسهم فى الطرح العام لصغار مهاطيل البورصة بمكرر ربحية 28، وكأن ما فيش شركات غيرها على وش الأرض، أو كأنك ممكن تلقى أصلا مكررات ربحية أكتر من 5 حاليا، ورغم هذا الناس بتبيع الأسهم لأنها متأكدة من أن الأسوأ فى أمر الكساد العظيم لم يأت بعد. وكل ده رغم التزوير الفاضح المفضوح فى الميزانيات المعلنة، ورغم أن الشركة وشركتها الأم والجدة وجدة الجدة بتخسر فلوس بالأطنان (كل الدخل وضعفه عدة مرات بيصب مكافآت لمجالس الإدارة المبدعة الجهبذ)، كلها شركات مديونة لشوشتها، ومحجوز عليها جميعها بالكامل للبنك التجارى الدولى بالذات. كله لأن ببساطة أبراج كابيتال دى ما تفرقش شعرة واحد عن عبقرى الزمان وكل زمان المدعو محمد العبار، كلها بروباجاندا وبهلوانيات إعلامية، وكلها ديون معدومة للبنوك، زائد طبعا لم يحدث يوما أن ضخت مليما واحدا فى الاقتصاد المصرى رغم كل ما تملكه فيه من شركات، إنما كله من دقنه وافتل له (برضه زى العبار بالظبط)، انهب إيداعات المصريين فى البنوك، ثم بيع لهم ذات هذا الوهم مرة أخرى فى البورصة. ..بعد كل هذا ستجد من يقول لك إن لواط البربور وابن زايد (بفرض أنه ابنه)، هو من أفعال التقوى. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1762322290716776

 

حاليا البربور ماشى بذمة الأسبوع كله على سطر ويسيب سطر. يوم يمسك المايكروفون المسكة الشهوانية إللى أنت فاهمها ويرزعنا خطبة 4 ساعات، ويوم يمسك فيه لواط مع ابن زايد (بفرض أنه ابنه)، ويرزعنا مصيبة جديدة من إللى أنت عارفها برضه. ..بس الحقيقة أنا لسه ما توصلتش بيعمل إيه يوم الجمعة، وإن كنت أستبعد أنه بيشوف مراته فيه. ..بالكومنتات: - من ناحية، أنا مع إلغاء الكانون بالكامل وتحويل كل شىء للعرف، موش فى موضوع زى ده بس، إنما فى كل شىء. وعرف موش معناها جلسات صلح عبيطة، بل بالأساس محاكمات ميدانية وإعدامات فورية بالشنق والحرق على جذوع الشجر. لذا فى نفس الوقت، مع دولة أمنية خالصة حقيقية مطلقة البطش والفتك، تؤدى مبدئيا واجبها المنزلى بتنظيف البيت المصرى من الداخل، من خلال الاجتثاث التام للأقلية العربية الدخيلة، سواء منهم الأقلية المسلمة (سلفجية وأزعرجية وإن ثمة فلول للفقيدة عصابة الإخوان)، أو الأقلية العربية غير المسلمة (بدو، قومجية، مسيحيون شرقيون ..إلخ). ..بعد إنجاز هذا التظهير العرقى لن تقع ساعتها مثل هذه الحادثة من الأساس. ..#هنا_الفاشية هى الحل! ..آية إيزيس تسألنى رأيى فى واقعة طرد مسيحيين من إحدى قرى المنيا وحرق منازلهم مع "زف" سيدة عجوز منهم عارية فى الشوارع، وهو من الموضوعات التى لم أكن لأهتم بها أصلا لو لم تسألنى، ذلك لإيمانى بأن أى شىء غير القتل، غير الإبادة، غير محو الجيين من الوجود (محاكمات، سجون، اعتقالات، عزل صياصى، أى شىء بما فيه ربما التطهير العرقى)، ما هى إلا تضييع للوقت، هذا إن لم تكن تشجيعا على تفاقم المشاكل. ..هذا المدخل المقزز، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1762275924054746

 

مرة أخرى ذلك اللعين الذى لا ينطق عن الهوى يتفوق على نفسه، وهو موش عارف آخرة التفوق ده إيه، لكن أنا عارف أن أكيد آخرته سودا. ..الوحيد فى المجرة الذى قال إن هذه الصفقة لن تتم، وإن هذه الشركة التى أسسها المدعو محمد العبار لشراء أميركانا الكويتية ليست حتى واجهة خماراتية لمافياوات عالمية، إنما هى وهم مطلق، مجرد قطعة بهلوانيات إعلامية أخرى يوحى بها على ضحايا النصب بتوعه -زى البربور كده- بأن معاه فلوس، بينما فى الحقيقة هو معدم وديونه للبنوك لا يمكن حصرها أصلا. ..حرفيا -كما قال ذلك الملعون- ها يطلع بعبوص يلغيها فى آخر لحظة. قال إيه أميركانا لها فروع فى فارس وبالتالى البنوك موش ها تمول؟ هه هه، أومال م الأول كنتم فاكرين مين إللى ها يمول؟ الجربان محمد العبار؟ ..حتى فضيحة الشخة آية اللات خامنئى طلع بنفسه إمبارح يحتج، بيقول رفع العقوبات تم على الورق فقط، وكل البنوك خايفة تدخل حاجة لفارس لأن أميركا بتهددها. بتهددها إزاى وجون كركر بيقول صراحة ما فيش قيود نهائيا عليها؟ هل قصدك مثلا أن جون كركر طرطور؟ ..بالكومنتات (بخلاف قصة الشخة خامنئى): - ههههههه، تانى؟ ..جابر يكرر مقولة الذى يعلم الغيب وأخفى. - فعلا، جامد التصريح بتاع آخرته سودا. ..هه هه، تعليق ساخر لأن غالبا من قال هذا كان يقصد تصريح الشخة خامنئى. ..هذا المدخل المتفاخم، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1747430722205933

 

بص يا مؤمن، أول حاجة أنا متأكد منها، زى ما أنا متأكد أن ده فيسبووك وأن أنت مؤمن، هى أن المدعو محمد العبار ما حيلتهوش اللضا، والسؤال الوحيد هو عليه ديون كام بليون واجبة السداد للبنوك ولم تسدد. ثانيا، هو عمل إيه؟ أنشأ شركة وهمية، وأكرر وهمية لأنى أشك أن فيه حد فى العالم -مهما وصل به الهطل- ممكن يشارك معاه، وأراهن على ربع جنيه. ثالثا، ده زيه زى الاتفاك المبدئى بتاع ماكيت عاصمة البربور، لا قيمة له ولن يسفر عن شىء، أية حاجة ها تطلع فى النص وها تلقاه قال فركش، وموش ها أقول إن سلاسل المطاعم العالمية مستحيل تعهد بأسمائها لأفاق زيه. رابعا، طب إيه هو أصل الموضوع؟ الموضوع أنه استغل أن الخرافى مديونين لشوشتهم، واقعين خالص ولهم سنين يا عينى بيتنشقوا على أية قشة يبيعوا بها أميركانا -أنجح ما لديهم- فتقدم لهم بالعرض ده. خامسا، طب هو ها يكسب إيه؟ هه هه، يعنى موش عارف؟ ماذا غيرها، البروباجاندا، أن الإعلام الغبى الجاهل يقول عنه أنه لسه بيلعب بالبلايين. ..بالكومنتات: - البربور ده خارج القانون الطبيعى أصلا. ..ميزو يرد فيما يبدو على التحدى الوارد فى ثانيا أنه يعرف كائنا تشارك معه، ووظيفته رئيس جمهورية. - الأدهى من وزير السعادة، سعادة الوزير إللى عمره 20 سنة. عندما ترى اختراعات خارقة الفذاذة كده، اعرف أن الجوع بدأ يقرص البطون. ..فؤاد صوما يمحص الحقائق المادية على الأرض، فيما تملأ المانشيتات أحدث هلوسات البهلوانيات الإعلامية لأولاد زايد الخير (بفرض أنهم أولاده). - هزاع بيقول كلام صعب عن الأقلية العربية: الانسحاق الكلينيكى تحت أقدام الأغراب بما فيهم الأعراب، هو جيين متأصل فى بقايا الغزاة الذين سكنوا هذا الوطن. ..بمناسبة التهاويم الوزارية الجديدة لأولاد زايد (بفرض أنهم أولاده). ..أيضا فيديو للجربوع زايد الخير أيام كان شغال قاطع طريق رخيص عادى. ..هذا المدخل المنطلق من بهلوانيات المدعو العبار الجوفاء للايحاء بقدرته على الاستحواذ على أميركانا الكويتية، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1701512726797733

 

اختر الإجابة الصحيحة: البربور كلف محمد العبار ببناء العاصمة الجديدة لأحد الغرضين الآتيين: 1- علشان مبانيها تقع قبل أن تكتمل. 2- علشان تولع كافة أدوارها ذاتيا فى لحظات بمجرد اكتمال تشطيباتها. ..بالكومنتات: - اختر اسما مناسبا للشركة فى السنة الجديدة 2016: إخراب العقارية، إحراق المبانى والمدن الجديدة، الشركه العقارية للنهب. ..عصام بدوره يطرح سؤالا آخر. ..مدخل انهيار سهم المدعوة إعمار بسبب حريق فندقها الضخم المواجه لبرج المدعو خليفة، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1687494351532904

 

موش مشكلة أن رغم نفوق البعض، سوف يمضى الخماراتيون فى احتفالاتهم، فده عند العربان شىء عادى خالص. ..المشكلة إزاى الحريق على أشده، والاحتفالات ستبدأ خلال ثوانى؟ إللى ها يتفرج ها يتابع إية بالظبط؟ ..أو جايز هو ده مفهوم الأشياء لدى عيلة زايد الخير: زيادة الخير خيرين، وليه تاخد ألعاب نارية واحدة لما ممكن تاخد اتنين؟ ..مدخل خمارة دبى تحتفل بالسنة الجديدة 2016 بألعاب نارية فى برج المدعو خليفة فيما ألسنة اللهب تلتهم البرج المقابل له مباشرة، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1686454171636922

 

لأ بقى، كده الشم فى طيز القرد زاد عن حده خالص يا خرونج. ..بصراحة، أنا أشهد أن محمد العبار قال لك بمليون طريقة وطريقة أن ما حيلتهوش اللضا، وكل ما فى الأمر أنه كان جاى يعمل نصباية يغرف فيها شوية فلوس ويجرى، بس ما مشيتش معاه، والسبب الأساسى فى كده -والكلام لا يزال له- أنه فجع فى اكتشاف أنك لا بتهش ولا بتنش، مجرد خرونج. ..بالكومنتات: - احتفظ بالملف ده يا مؤمن، ها تحتاجه بعدين.. http://www.egx.com.eg/downloads/Bulletins/178995_1.pdf أحدث ميزانية للمدعوة إعمار مصر. ..مدخل الفاسد الخائن الخرونج لا يزال متهافتا على تولى العبار إنشاء العاصمة الجديدة، لدرجة أن يعرض عليه تولى مصر تدبير التمويل بمعرفتها وتدس له الأموال فى جيبه ع الجاهز، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1628003517481988

 

موش الفكرة يا خرونج أن محمد العبار أدرج الشركة فى البورصة عندنا علشان يبيع أسهمه فيها -إللى ما دفعش فيها حاجة أصلا- للمخاديع المصريين فى أول يوم تداول. الفكرة أن أساسا أساسا دى موش شركة، ولا أى شىء له وجود من الأصل، فقط عملية نصب عادية خالص بالفانيليا. ..إزيك بجى؟ ..استقالات بالجملة لمشاخخ منسر إعمار مصر، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1623540627928277

 

الهند إدت محمد العبار شلوت، قلت إيه يا صغنن؟ ..ما عنديش غير التعليك بتاع كل مرة: أس أمين دين أمك يا خرونج! ..بالكومنتات: - هو هبلة ومسكوها طبلة، حتة عيل مراهق خبرته فى الحياة صفر مطلق، ولقى نفسه فجأة رئيس جمهورية فهموه أن يستطيع أن يصدر أوامر. الغباوة أنه بغض النظر عن إن كان حد ها ينفذ له هرتلاته أو لأ، فهو لا يزال مستمتع بالطبلة ورقص عبيط القرية إللى بيعمله. ..العميكة موجودة، وفى بعض النظريات يقال إنها تفضل وجود طرطور أكثر من أى شىء آخر. ثم للمرة الزيلليون، مصر موش شرق، لا أوسط ولا غيره. ..آية سامى تقول إنى شديد القسوة على الخرونج، وأنها كارثة أن يكون هذا حال البلد صاحبة أكبر جيش فى المنطئة. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1618734985075508

 

سهم إعمار ينهار بالنسبة القصوى، ليه؟ لأن العبار بيبيع ويهرب (أو على الأقل هذا ما يعتقده من شربوا المقلب، واشتروا السهم الذى لا يساوى ثمن الورق الذى طبع عليه ثم بعد ساعات راحوا يبيعونه برخص التراب). ..سعر الدولار يشهق، ليه؟ لأن العبار بيشتريه علشان يهرب بالبلايين إللى جمعها فى الاكتتاب (أو على الأقل هذا ما يعتقده البنك المركزى وشركات الصرافة والمتداولون بالدولار). ..كل ده والخرونج -شبشب الشبشب إللى اسمه ابن زايد الخير- لا يزال يصور لنا أن مشكلة مصر هى الفقيدة عصابة الإخوان وشوية الهاموش إللى اسمه ولية سيناء، والأدهى أنه عاد ليرتدى الزى العسكرى، لعله يضلل أى طفل عن بئر الخيانة الذى هوى فيه لأعماق لا يصدقها عقل (أو على الأقل ذلك ما يتوهمه). ..الجانب المضحك فى الأمر أنه وقع عشرات الكوانين فى اليومين الأخيرين، وكأن الإرهاب يكافح بالورق وليس بالأسلحة الكيميائية، ويرفض إنقاص ترسانة الورق التى يحتمى بها كانونا واحدا مثل كانون ضريبة الأرباح الرأسمالية الموضوع أمر إلغائه على مكتبه منذ قرابة الشهرين، متخوفا أن ذلك قد ينقص الجباية المسعورة، لكنه بجهل أمه لا يعرف أن خسائر البورصة تعفى قابضى الأسهم من أية ضرائب لعشرميت سنة قادمة (أو على الأقل حتى يريح له الجيش -أو أى فاعل خير- رصاصة فى دماغه المجوف، وينقذ مصر من الضياع الكامل على يديه). ..هذا المدخل الفاجعى، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1611086905840316

 

شوف الأفاق العبار عمل إيه: فى البداية قال إن سعر السهم هو 4.8 جنيه، ورغم كل الرشاوى إللى دفعها لمديرى المحافظ الفاسدين ممن لا تعنيهم فى شىء أموال عملائهم، اضطر ينزل بالسعر المرة تلو المرة حتى وصل به إلى 3.8، يعنى هوى لأكتر من الربع. ..حجم النهيبة قد إيه؟ بتاع 2.3 بليون جنيه كده. ..طب هل ها يدفع العبار نصيبه إللى هو فوق الـ 15 بليون؟ انسى، أومال ليه دول الخليج حريصة على فتح بنوك لها فى مصر؟ موش علشان تستيف الأوراق برضه؟ ..ما سوف يلى أنت عارفه: من غير رمى شيكارة إسمنت واحدة، الـ 2.3 بليون الفكة دول، ها يروحوا مكافآت شخصية للعبار لإدارته الفذة للشركة. ثم -وبرضه من غير ما يرمى قصعة إسمنت واحدة- ها يستلف من البنوك المصرية ما تيسر، قول مثلا 15 بليون تانية. ثم -ومن غير ما يرمى حفنة إسمنت واحدة- الميزانيات ها تطلع كسبانه بلايين، وطبعا كلها ها تروح لجيبه الشخصى بصفته المساهم الأكبر. الخطوة الرابعة -كذلك من غير ذرة إسمنت واحدة- ها تكون البروباجاندا وصلت مداها ورفعت سعر السهم فى البورصة للسما فيبتدى يبيع، وفى الآخر موش ها تعرف له طريق جره، والبس يا شعب، سواء فلوسك إللى فى البورصة أو إللى فى البنوك. ..ها تقولى ده خيال واسع أوى. أقول لك أشكر ثقتك الغالية، بس يا ريت، إنه شرف لا أدعيه. لسوء الحظ ما فيش خيال خالص، ده سيناريو تكرارى منوالى بما لا يعد ولا يحصى، وكله حرفيا وطبق الأصل، ولو سمحت اتعب نفسك شوية واقرأ الروابط إللى تحت. ..بعدد أنفاس الخلائق، يلعن دين أمك يا خرونج. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1603577659924574

 

يوم حقير لإيفرى سكريين! ..بتتمرن فينا يا خرونج الصرمة القديمة الخاين الواطى؟ ..عموما، المجد الدائم للبيروقراطية المصرية، المؤسسة الفرعونية، أو ما يعرف إعلاميا باسم العميكة! ..وبرضه المجد الدائم لمن لا ينطق عن الهوى، إللى بالى بالك. ..بالكومنتات: - يوم حقير لأنه حسسنى بالحقارة. هل وظيفة إيفرى سكريين أنه يفضل يحارب شوالات زبالة بتلوط مع بعض؟ موش المفروض نبدأ نمو حقيقى حثيث من النوع البطىء الصعب المستدام، من غير جهل ولا فنكوش ولا فهلوة ولا فرقعات إعلامية؟ ..جابر يستنكر الكلمة ويقول إيفرى سكريين إذا أراد أمرا قال له كن فيكون، وقد كان: طرد إعمار. - ههههههههههههههه، أقل واجب يا جنرال. ..أحمد عصمت يقول الدودة والماخور فى نفس شكل الرماية (والمعنى فى بطن القائل). - شكرا للمنشن وتحية للأستاذ جاسر. ..محلب هو إللى بيدمر الفنكوش، بلاش ظلم. - وهل المشكلة فى 100 بليون أو حتى 1000 بليون؟ دول ييجوا بطرقعة صباع لو ها يعملوا ربح. الواطى ده موش قادر يشوف أن كل فلوس بيلمها بيرميها فى الأرض وبيضيع أصلها نفسه (من كناة السويس للخردة العانس زى الرافال والميج للمدن الوهمية لكله)، وما عندهوش بالتالى غير أنه ينزل يترخص يتذلل يهين نفسه ويهين البلد أكتر وأكتر، ذلك بينما الشىء الوحيد الذى يشهق لأعلى هو جبل الديون. ..الخرونج لا يزال يستجدى التبرعات ويقول ها تعملوا إيه بالفلوس، كلنا ها نروح لربنا بجيوب فاضية. ..هذا المدخل عن إلغاء مشروع اللواط العظيم المسمى العاصمة الإدارية، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1605816673034006

 

أخيرا، عرفنا القزم الواطى اللوطى المعروف إعلاميا باسم الخرونج، بعت ليه محلب للمانديلا فى آخر الدنيا. غاب القط، والفأر أذكى إخواته -بصفته شبشب لابن زايد- عاوز يلعب بديله فى الاقتصاد. ..بس بعينك يا شرموط يا صغنن، من هم أعتى مليون مرة من مخنث تافه زيك، فشلوا فى إسقاط الدولة المصرية. ..محاولة رخيصة من الخرونج لتمرير مشروع العاصمة الجديدة، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1601305476818459

 

ولهذا السبب، الأذرع الإعلامية لابن زايد الخير -إللى هى تقريبا كل صحافة وإعلام مصر- لها أسبوع هايجة تهاجم البيروقراطية إللى بتعطل الطموحات الفشيخة للخرونج! ..عموما، لك إيزيس يا إيفرى سكريين يا أبو الصبر كله، يا إللى دشنت حملة فضح خبايا بيزنس هذا الأفاق المدعو العبار، منذ لحظة إعلانه الحرب على مصر بقتله سوزان تميم. ..الحكومة تطيع بأوهام العاصمة الجديدة، مادة الاستمناء الأكبر للخرونج، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1599690723646601

 

يستخدمون الخرونج كأداة للتلاعب المحاسبى:

ركز شوية معايا يا مؤمن، وموش ها تندم. ..الأصل فى حساب الأرباح هو التسليم الفعلى للوحدات العقارية واستلام كامل قيمتها من المشترى و / أو من بنك الائتمان العقارى، أى بإتمام إنجاز العلاقة التعاقدية مع المشترى، كما يحدث فى أية عملية بيع وشراء فى أى بيزنس. ..ولكن: لما تتزنق اقلع، ودخل حسابات الوحدات تامة الإنشاء كأنها مباعة ومسددة الثمن. ..لما تتزنق تانى اقلع تانى، واعتبر الإنشاء الجزئى للوحدات مبيعات متحققة. ..أخيرا، لما تتزنق خالص، اعتبر كل الماكيتات إللى فى المخازن -أو إللى عند الخرونج بيمارس عليها العادة السرية- اعتبرها مبيعات متحققة ..هذا ما يسمى النظام المحاسبى لمافياوات ماخور الخمارات المتحدة، ولهذا هم يستخدمون طيز الخرونج ذات الأحلام الوهمية كمجرد أداة للتلاعب المحاسبى لا أكثر ولا أقل، ذلك بهدف نهب مساهمى البورصة والبنوك الدائنة لشركتهم الفنكوشية (مزيد من خفايا هذه الألاعيب تجدها فى قصة موبايلى أدناه). ..بالكومنتات: - آه طبعا. تخيل بياع خضار بيعتبر كل إللى عنده أرباح متحققة، ما فيش أسعار ها تنزل، وما فيش حاجة موش ها تتباع وتترمى فى الزبالة ..إلخ. ..الصديق فؤاد صوما يقول ما أسهل بناء على هذه المعايير من جعل أية شركة تكسب البلايين وهى بعد مشروعا على الورق. - أساسا، كل ناطحات سحاب خمارة دبى عبارة عن مدن أشباح وأوكار للفئران والوطاويط. المشكلة فى القروى الساذج بتاعنا الذى بهرته أضواء المدينة. ..أيضا الصديق صوما يضرب مثلا آخر بأبراج الحريرى الخاوية على عروشها. - سكة أبو زيد. ..جابر محفوظ يدلل على هذا بنصوص كوانين المعايير المحاسبية المستخدمة. ..هذا المدخل الكاشف الفاضح، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1587121248236882

 

هأ أو أو أو أو! ..رقيعة! رقيعة! رقيعة! ..المدعو محمد العبار، لف وارجع تانى! ..بدل الاستقالة من إعمار والذهاب لمصر لاحتلالها بفنكوشياته وأمواله القذرة، قصدى أموال الغير إللى بينصب عليهم، تراجع عن كل هذا، وبدل الـ 45 بليون دولار مرحلة أولى، بعدها مراحل ومراحل حتى تفوق عاصمتنا الماكيت نيو يورك ولندن وطوكيو مجتمعة، المرحلة الأولى بقت قرية بـ 50 ألف وحدة، والشركة بقت مشتركة مع مصر، وكل التنفيذ مصرى صعودا إلى التنمية الحضرية (ما يترجمونه للتطوير العقارى) نفسه، ولا أحد يدرى ما الذى تبقى ذلك من دور للشريك المافياوى إللى قريبا ها ينسحب هؤلاء الخماراتيون رسميا، وفى النهاية سيلغى المشروع الأهبل برمته! ..الموسم الثانى من مسلسل آرابتك لم يأت بأى جديد على وجه الإطلاق، نفس السيناريو حرفيا بكامل ملله المعهود، الصبى المراهق المصاب بالقذف المبكر ها ياخد قلم على قفاه ويهمد شوية، بعدها يفكر فى بهلوانية إعلامية جديدة، ذلك إلى أن فى خاتمة المطاف يفيض الكيل بالجيش ويريح له رصاصة مصدية فى مخه الأجوف. ..بالكومنتات: - رمسيس أشهر شارع. ..تقرير للمسماة المصرى اليوم عن الكائن بتاع 1952 إللى اتحط اسمه على طريق المطار، مدعية أن هذا أشهر شارع فى مصر. ..المدخل المفاجأة (هل حقا؟)، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1572020826413591

 

المقر الصحيح للفرعون هو مينا هاوس (لاحظ الاسم، والمكان، والأهم منهما لاحظ موقف الفرعون المؤسس لمملكة الإحياء منه وهو الشهير برؤاه الأثقب من كل بنى البشر)، هذا وليكن الوزراء أينما يدرك المكوك الطائر مدينتهم الصغيرة الجميلة --أو: كارثة سحب مشروع العاصمة الجديدة من اليابان وتسليمه تسليم مفتاح نصباية كبرى جديدة للمجرم الدولى محمد العبار تنهب أموال البنوك والبورصة المصرية دون أن ينجز منه قالب طوب واحد:

أسود ختام لأحد أسود الأيام فى تاريخ مصر المعاصر، اليوم الافتتاحى لمؤتمر الذباب: ..وكمان سيكتب التاريخ أن اختيار الخرونج لموسيقى فيلمه اللواطى الخماراتى الكبير (فيلم العاصمة الجديدة بعد طفشان اليابان -مؤقتا؟- منها، لأنها لا تجاور أوساخ)، كانت موسيقاه نبوءة غير مقصودة: البوليرو، رقصة الموت! * قد يقول قائل إن الموقف المالى للمدعوة إعمار ليس بكارثية موقف آرابتك أو اتصالات (موبايلى وشركاها) مثلا. موش ها أرد عليه بسجلها القذر فى مصر أو حتى بفشلها فى برج خليفة الذى أرادته مفخرة تعلو العالم، فإذا به يتحول لفضيحة لولا أن اشترته منها حكومة السلخة فى اللحظة الأخيرة من يوم الافتتاح البائس وغيرته لهذا الاسم المضحك (الروابط تحت عاوزة شهرين قراءة)، فقط أقول لك: انسى، اللصوص المسلمون ملة واحدة، منهم من انفضح، ومنهم من ينتظر (انفجار فقاعة عقارات خمارة دبى)، وما بدلوا تبديلا. ** سؤال تكرارى ممل: لماذا لم تسأل نفسك يا خرونج -ولو لمرة واحدة- ليه كل صفقاتك مع الشيوعيين والمسلمين -من الباستيل غربا حتى كل الشرق فى الاتجاه الآخر- تأتى دائما بسهولة شديدة، بينما احتاجت مثلا صفقة واحدة مع المحترمة بريتيش بتروليام لسنوات من التفاوض؟ ..أو بصيغة أخرى جايز توصل لك أسهل: بتحس إيه فى طيزك وأنت بتمضى صفقة مع الجرابيع، هل بوجع أم بتلذذ (أم بالاثنين)؟ ..بالكومنتات: - فسطاط وقطائع إيه يا بت الوسخة؟ ..شوية خيام بتسميها عاصمة لمصر جنب ممفيس وطيبة والأسكندرية؟ ..هو اللواط الخرونجى وصل للمستوى ده؟ - مشروع تم إسناده للأفاق المدعو محمد العبار، ماذا تتوقع له؟ أما التخطيط فهو يابانى على الأرجح، وإن كان الأصل طبعا مشروع جمال مبارك القاهرة 2050. ..بس هو فنكوش فعلا فعلا فعلا، وما أدراك ما محمد العبار. إعمار قصة طويلة، بدءا من دخولها مصر إللى بدد فلوس البنوك المصرية، ثم قتل العبار لسوزان تميم وتلفيق التهمة لهشام طلعت مصطفى انتقاما من تدميره له من خلال مزاد هذا المشروع، وبالتوازى قطعه لرجله من السعودية، وليس انتهاء بالنصباية الجديدة الدسمة الاكتتاب فى البورصة المصرية، وأشكرك وسأضيف الروابط. - س: قادش المعاصرة إللى اتنين من البدو خانوا الفرعون وكبدوه فيها خسائر ضخمة، فين؟ ج: فى طيز الخرونج. ..إجابة على سؤال للصديق جابر. - ده حال الدنيا، وإلا لن تستطيع العميكة وقف طوفان نصبيات ماخور الخمارات الكبرى إللى انهالت فى اليوم الأول لمؤتمر الذباب، أحد أسود الأيام فى تاريخ مصر المعاصر. ..على فكرة، أحمد الجار الله ده هو صاحب فكرة شراء سيناء بـ 100 بليون دولار لإقامة الخلافة الداعشية بها. ..تعليقا على أن بسلامة أس أمه شايف أن مؤتمر الذباب بكل الحريات الجديدة الممنوحة بكوانينه الصادرة مؤخرا، لم يعط بعد الذباب الأريحية الكافية لنهش وجهك. - صحيح، وقصة آرابتك لها هنا رابط وراه قصص طويلة، وبرضه لولا العميكة لكانت النصباية مشيت. الجاى فنكوش برضه بس على أكبر بكتير، وما أدراك بمحمد العبار، أسميك بالنسبة له طفل يلعب فى خرائه. ها يلهف له كام بليون من البورصة والبنوك، يحطهم فى جيبه، ويشهر إفلاس الشركة بعد كده. - تصويب: التصميم أميركى. ..مدخل الفاجعة المفجعة للفواجع نفسها، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1553389971610010

 

العميكة لا يبهرها البلاستيك:

ههههههههههههه، ليس بالماكيتات وحدها يحيا الإنسان! ..بالكومنتات: - يشرفنى أن أحييك جدا على بوست الأفاق محمد العبار، وأنا واحد بيهاتى سنين فى أمره. مع احترامى، الكلام ده قيل عن البن وغيره، كوب القهوة أبو 15 دولار به بن بـ 2 سنت. هناك مصروفات أخرى باهظة جدا، وهناك منافسون مستعدون للانقضاض لو المسألة مربحة لهذه الدرجة، والأمور ليست بهذه البساطة. ..لأ، يزيد جدا، بل جدا جدا. إيجار محل لستارباكس -أو تقليداته المصرية- فى مصر الجديدة أو القاهرة الجديدة بملايين شهريا. صحيح، صعب تعرف فعلا، لكنه ليس رخيصا بحال. أنا أساسا قصدت مثال ستارباكس أميركا وبقية العالم، حيث المنافسة على أشدها. ثم ميزانيات هذه الشركات معروفة وليست فاحشة الأرباح بحال، نسبة عادية خالص من حجم الاستثمار. ..نقاش مع صاحب البوست. ..شير لبوست قيم ينقل خبرة صاحبه العملية من أرض الواقع للمحة عن السجل التدجيلى للمدعوة إعمار، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1557219864560354

 

من دقنه وافتل له، بعد إعمار إللى بره البورصة، وبعد اتصالات مصر، وبعد آرابتك، إليك الآن إعمار إللى جوه البورصة. البس يا شعب مصر، وادفع مئات الملايين للأفاق محمد العبار إللى قتل سوزان تميم ولفق التهمة لفرعون البناء هشام طلعت مصطفى، لأنه كان دمر له وجوده فى السعودية وغيرها. وبفلوسك ها يقبض مرتبات ومكافآت وأرباح وهمية فاحشة، وبغسيل المخ ها يرفع سعر السهم ييجى كده 20 مرة، ولما تقرب العملية تتفضح يبتدى يبيع الأسهم، ويسيبها لك خاوية على عروشها -بل للدقة موحولة فى كام 10 بليون ديون. المشكلة أن ده سيناريو اتهرس عشرات المرات، وآخر المسلسل -على عينك يا تاجر- موبايلى، فرع اتصالات الخماراتية فى السعوية، وفرعها فى تنزانيا، وفرعها فى مصر، كلها بعجز عن سداد الديون، أى أفلست رسميا. ..بالكومنتات: - صراع إيه إللى بين عز وهشام؟ حتى لو إشاعة فأنا ما سمعتهاش، أو سمعتها وطلعتها من الودن التانية. ما فيش مجال منافسة أساسا، يتنافسوا على إيه؟ ..أيا ما كانت الأسباب، موضوع خروجه لا علاقة له لا إيجابا ولا سلبا بأحمد عز. بعدين مستشارى الخرونج عاوزين ناس تنصب موش تبنى. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1545949355687405

 

المتابعة المتواصلة على صفحة الاقتصاد من سنة 2008 وما بعدها، عن المدعو محمد العبار الطفل المعجزة لأعراب خمارة دبى، الفاشل الذى لفق تهمة قتل المغنية سوزان تميم لرجل البيزنس المصرى المرموق هشام طلعت مصطفى بعد أن دمر هذا الأخير مخططه للنصب فى مصر عبر مزاد الأراضى المدوى قبل ذلك بعامين، ثم ألحقه بقطع رجله من السعودية نفسها عبر تحالف ستراتيجى مع الوليد بن طلال، هنا.

http://www.everyscreen.com/views/economy.htm#MelAkher78_SuzanneTamim

 

---

 

على المدعو أحمد هلوكة:

 

المدخل السابق عن جرائم المافيا المسماة ماخور الخمارات المتحدة، خاصة منها خمارة دبى، كالعاصمة العالمية للجريمة المنظمة، بؤرة لالتقاء الاقتصاد الإسلامى القذر مع أنشطة المافيا سوفييتية وكنفوشية ومن كل الكوكب، ومنها -فقط كأمثلة- تمويل الإرهاب المسلم وتجارة الأسلحة والعقاقير والرقيق الأبيض وتبييض الأموال وأشغال النصب الكبرى كطاقة الفنكوش وريادة البيزنس، بخلاف كل ما قد يخطر أو لا يخطر لك ببال من صنوف الابتزاز والإجرام، هذا بما جعل أميركا تصنفها كخطر داهم على أمنها القومى وتحظرها بتاتا من التراب الأميركى، هنا، وبه ستجد إحالات للمداخل الأسبق.

====[مسلسل شائع مع هذه الثيمة]====

 

-

 

ادينى فرصة بس، وأنا أقول لك إن كانت دى فعلا أكبر خسائر فى تاريخ الشركات المصرية، لا عملها بنك مصر بتاع المأفون الفاشل طلعت حرب، ولا الحديد والصلب بتاعة المأفون جدا الفاشل جدا عبمعصور محفور الأحفور، ولا حتى شركات نجيب سوروس إللى أعاد تعريف كلمتى مأفون وفاشل. ..أحمد هلوكة الوكيل الفشيخ لأموال آل زايد القذرة فى مصر، لا أحد ينافسهم فى تضفير النصب والفشل فى جديلة واحدة متفردة النوع! ..ملحوظة: 5.6 بليون خساير دى، من غير حوالى 9 بليون أخرى نزل بها التعويم هدية محاسبية على دماغ أبوهم (انظر صفحة 8 من القوائم المالية، انظرها بنفسك وسيبك من تدليس جريدة البورصة). ..ده معناه أن إيفرى سكريين كان غلبان أوى لما قال من 6 شهور (أول إحالة بالأسفل)، أن الخساير ها تدخل على 2.5 - 3 بليون بنهاية السنة. ..المدخل فوق المتوقع لخسائر القالعة، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2065108657104803

 

هه هه، القالعة وخسائر داخلة على 2.5 - 3 بليون بنهاية السنة. ..لا تخرج قبل أن تقول لا ينطق عن الهوى! ..بالكومنتات: - هههههههههههه. ..سامح موريس يقول القالعة لبست حرفيا. ..مدخل الخسائر التى تفامت بالآلاف -أو ربما عشرات الآلاف- بالمئة، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1853275448288126

 

أنا ما شفتش غباوة أكتر من كده . بتقول لك المعاملة بالمثل ، زى ما أنتم عاوزين الرفيق سوروس يفصح عن قيمة شركته الحقيقية إللى هى بتزيد بالحد الأقصى يوميا ، طالبوا برضه الشركات إللى بتنزل أسهمها بحدة تعمل افصاح ، وزى ما بتلغوا عملياتها الغوا عمليات الشركات الهابطة برضه . … أولا ، طب هل حد منع شركة بتنزل أسهمها أنها تطلع إفصاح أو دراسة للقيمة العادلة وتقول للمساهمين إنى أستاهل أكتر من سعر السهم فى البورصة ؟ الرقابة –ولسه ها أتكلم عنها– المفروض وظيفتها –إللى بياخدوا مرتباتهم علشانها– هى العكس ، أنها تحمى المستثمر من شراء حاجة تخص نجيب سوروس ، لأن قيمتها الحقيقية سالبة دون الصفر ، بينما ورقيا تساوى بلايين فى البورصة ( على فكرة ، هو لا يربح بهذا لكن يتكبد كثيرا هو وأتباعه من أجل رفعها ، ذلك لأغراض تتعلق بالپريستييچ الوهمى ، لأسباب تخص مطالبة المافيا السوڤييتية برأسه ، وتلك قصة أخرى ) . ثانيا ، النكتة الكبيرة –أو بالأحرى الوساخة الحقيقية– أن السمسارة هانم بتضرب مثال بالشركة إللى بتهبط وموش شايفة مبرر للهبوط ، وشايفة الرقابة لازم تتدخل كى ترفعها ، شركة القالعة . موش ها أرد –لأن أساسا لو فيه رد ما كانش المدعو أحمد هلوكة اتأخر ثانية واحدة– بس ها أحط لك رابط لأحدث مدخل من كام يوم عن حقيقة أوضاع البيدق وكيل النصب الخماراتى ده . ثالثا ، نرجع للرقابة والضوبطة والحوكمة وكل الانتهابيات الشيوعية دى . لارا بتسأل سؤال كويس : ها تعملوا إيه بعد كده ؟ آخركم ها تقولوا للناس السهم ده لا يساوى ثمن الورق إللى طبع عليه . هه هه ، وهل فيه حد حاليا بيشترى حاجة لنجيب سوروس وموش عارف تمنها الحقيقى ؟ ما الداعى للإفصاح ؟ بل ما الداعى لوجود الأجهزة الرقابية أصلا ؟ كل حاجة تتساب للسوق ، والمغفل ذنبه على جنبه . وعلى فكرة ، أنا موش ضد النصب طالما لا يرقى لمستوى تهديد الأمن القومى ، ذلك لأن البديل الرقابى الحكومى أسوأ كثيرا من النصب نفسه . حرية السوق كافية وحدها لفضح النصابين ، وآدى الدليل العملى جدا ، ومع تقريبا تنحية شبه كاملة لعامل حماية الأمن القومى : سوروس وهلوكة دون خط الإفلاس بـ 20 ألف فرسخ . … مدخل تصاعد تدقيق الرقابة المالية فى نصباية سوروس المدعوة بلتون ، هنا .

 

هو إيه لزوم إنشاء شركات من أصله دلوقت، مافيا زايد الخير ما عادش عندهم أموال أساسا علشان يبيضوها؟ ..المهم، توقعوا قريبا المدعو أحمد هلوكة وأمثاله وراء القضبان (أو أسوأ). ..مدخل المدعوة أسكوم تصفى شركة تابعة لها فى ماخور الخمارات، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1815974448684893

 

المرة دى موش ها أتكلم عن ابن العريانة، فقد أفضنا فى أس أمه بما فيه الكفاية. سأتكلم عن المدعو ناصر الطيبى، تلك البيضة الفاسدة التى تنشر سمومها فى الفريق الاقتصادى لقناة العربية، وربما دون أن يشعروا بدأت العدوى تسرى إليهم تدريجيا، من الشابة الصغيرة لارا حبيب حتى المخضرمة الكبيرة نادين هانى نفسها. 1- مبدئيا، هو طبعا معادى على طول الخط لأى تقشف، وبوق متواصل لسياسات طبع الفلوس المسماة التيسير الكمى أو عبوات التحفيز أو أيا ما كان التلاون فى الأسماء. هو -بكلمة- الناطق الرسمى باسم المال القذر. عادى، ده أقل واجب. 2- بدأ يبرز مستقلا بتولى برنامج عنوانه مستقبل الطاقة، جعل منه منبرا للتزيين والبروباجاندا لمشروعات النصباية الكبرى المسماة طاقة الفنكوش. وكذا جعل منه ع الهامش كده، منصة لبث الإشاعات السوفييتية وغيرها التى تحاول وقف هبوط أسعار البترول، أو تشكك فى صناعة البترول الصخرى الأميركية، طبعا ليس حبا منه فى البترول أو مستخرجى البترول، إنما إنقاذا لصناعة الفنكوش من تهديد أية طاقة رخيصة لها. 3- استجلب لأول مرة إطلاقا الدجل المسمى التحليل التقانى لشاشة العربية الرصينة، وأصبح يستضيف كائنات تصور لنا أن الاقتصاد هو متوالية قيبوناتشى أو أمواج إيلليوت أو نقاط الدعم والمقاومة أو أيا ما كان. بينما الفكرة فى هذا النصب برمته هو مجرد أن يقال. وحين يقال يتبعه صغار المستثمرين، فيعود أولئك ليقولوا أرأيتم لقد كنا على حق، وتستمر الدائرة الجهنمية، بينما الحقيقة أنهم ذاتهم مجرد مضاربين يريدون توجيه الأسهم فى الاتجاه الذى يريدون. 4- وهو الجديد، وسبب أن فاض بنا الكيل، أنه بات يستضيف أفاقين على مستوى أعلى، مثل ابن العريانة هذا، أخطر دجال على وجه الأرض بعد هلاك المدعو ستيف جوبز، وبما فى ذلك المدعو إيلون ماسك. يفخمه ويبروزه وهو المضروب بالشلوت من كل المؤسسات المالية بعد ما سببه لها من خراب من أجل مكاسب وقتية. ويا ريته حتى قال شيئا هنا، فبعد أن فقد السيطرة على تريلليونات دولارات السندات، بات كل ما يقدر عليه أن يعرف الماء بالماء، ما تطلعش منه بحاجة ذات معنى أصلا، بما فيه النصب (دلوقت لا يزال يحلم برفع معدلات الفائدة بينما أى حد محترم يريدها سالبة، جاى يقول لم يعد ممكنا التحكم بالسياسات النقدية وهو الذى لم يترك شيئا يمكن التلاعب به إلا واستغله لحدود القصوى، أو على طريقة جحا الذى سيعلم حمار الملك الإنجليزية يقول البترول سيرتفع بعد 18 شهرا، وبغض النظر أنها نبوءة غير صحيحة لأن التقنية هى الفيصل وستهبط بالأسعار حتما، لكن ما قيمة طق الحنك ده؟ شخصيا لا أعرف، أو جايز مجرد أنه بيطرد عن ذهنه كابوس أن الكساد جاء ليبقى، وفى الحد الأدنى خالص لن تنهيه سوى حرب عالمية تهوى للأرض بكل الثروات الوهمية التى خلقها هو وأمثاله). 5- آخر بيضة فاسدة فى فريق العربية كانت تلك التافهة المسماة فاطمة الضاوى، فقدت وظيفتها بعد مقابلة مع أفاق صغير (برضه زى ابن العريانة كان من نجوم مؤتمر الذباب بتاع شرم الشيخ)، ذلك هو المدعو أحمد هلوكة. 6- أكرر: بعد هذه المقابلة فقدت وظيفتها فى العربية. 7- مستر عبد الرحمن الراشد، هل تسمعنى؟ ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1716922968590042

 

إلى الجحيم بالقالعة والماخور معا. ..بالكومنتات: - وسعر السهم الحقيقى دون الصفر. ..تعليقا على صديق يرصد كيف هوى سعر سهم القالعة. ..الخمارات تتخارج من نصباية القالعة بعد أن قضت وطرها منها فى نهب البنوك المصرية ومستثمرى البورصة المصريين، هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1595724580709882

 

يا خرونج، آدى أحمد هلوكة إللى عملته كبير مديرى التسويق لمؤتمر الذباب الخماراتى علشان هو إللى ها يجيب لك استثمارات، وساعتها قال إن نجاح فرح العمدة ده لا يحدث إلا مرة واحدة فى تاريخ شعب مصر، ولازم خوفو يروح يدفن نفسه هو وهرمه؛ إذا اليوم بنسبة تغطية اكتتابه هو نفسه صفر بالمائة! ..طب إحنا فاهمين أنه -زى كفيله ابن زايد- معدم ومديون لشوشته ومعاهوش فلوس علشان يكتتب عن نفسه، لكن السؤال: ليه بقى بقية المساهمين ما اكتتبوش؟ هل لا سمحت اللات عارفين أن شركتهم ما إلا عملية نصب، والسهم لا يساوى هذه الـ 10 جنيه، ولا حتى 10 جنيه بالسالب؟ ..بالكومنتات: - فعلا، أولا مرة تحصل، وربما فى تاريخ كل بورصات العالم. ..آه، بس السبب فى الحالة دى بالذات لا يخص البورصة بقدر ما يخص الشركة الفنكوشية. ..هذا المدخل عن عدم تقدم أحد للاكتتاب فى زيادة رأسمال أسكوم، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1569903719958635

 

أحمد هلوكة بتاع القالعة كان طالع النهارده ع العربية (غالبا، والاحتمال الآخر سكاى نيوز، ده لأنى قلبت بسرعة بعد الكلمة الجاية دى)، بيقول إن مؤتمر شرم الشيخ حدث لا يتكرر فى تاريخ شعب مصر سوى مرة واحدة. ..يعنى انشقى يا أرض وابلعى موش آلاف رجال ونساء البيزنس المحترمين ولا جمال مبارك ولا حتى اللورد كاسيل، إنما انشقى وابلعى الهرم الأكبر بالنكرة إللى جواه. الكلام ده هو إللى شفته بنفسى، إنما الفيديو فحاطه لك لسبب تانى خالص، هو أنك تعرف نوعية المستثمرين إللى بيهلل لهم الموقع الشيوعى دوت مصر، وما خفى من لواط كان أعظم. ..بالكومنتات: - ده كان زمان من 10 سنين كده. أما حاليا فنجيب سوروس موش مستوايا. أنا الآن لا أنزل لما دون مستوى الذباب. ..الرفيق المفلس بيقول إنه أجل مؤتمر حزن اللا مصريين اللا أحرار، حتى لا يخطف الأضواء من فرح العمدة. ..هذا المدخل كلى الهزلية، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1546206455661695

 

النصباية الكبيرة المدعوة القالعة، بتاعة المدعو أحمد هلوكة عميل الخماراتيين الكبير، والتى من اليوم الأول جدا لإدراجها فى البورصة فى 2009 حذرنا -وبأعنف الألفاظ الممكنة- من كونها نصباية كبيرة، بل وكان هذا تحديدا هو ما دشنت به صفحة المبادرة المصرية لمقاطعة وطرد الشركات العربية؛ القالعة ها هى تبيع ملابسها الداخلية. ..بخسائر شبه بليونية كل سنة، وديون تتجاوز الـ 10 بليون، وضياع كل رأس المال البالغ 4 بلايين، وعمل اكتتاب جديد ينهب 4 بلايين أخرى من المستثمرين المغيبين فى أبريل الماضى 2014، وبسهم تهاوى لثلث قيمته الفنكوشية الأولى؛ أعلنت القالعة قبل ستة أشهر أنها تريد بيع هدوم بنحو 900 مليونا، لكن الواضح أنها فشلت، وما أسفر عنه الأمر أنها تبيع اليوم الجيد نسبيا -والمحدود جدا- مما تملك، مزارع دينا والرشيدى الميزان (وبرضه الثلث مرة أخرى، ثلث المستهدف، بفرض أنها ستحصل فعلا على هذه الأسعار). ..بالكومنتات: - لعنة القالعة حلت بالمدعوة فاطمة الضاوى، وطارت من فريق العربية الاقتصادى، وكانت بالفعل أسوأهم، لا سيما تلك اللقاءات التى قدمتها مع حفنة أفاقين باعتبارها قصص نجاح، وكانت الضربة القاضية مع أجرمهم قاطبة، المدعو أحمد هلوكة، إللى هو موش قصة نجاح أصلا، سواء محترمة أو نصابة. ..إيييييه، #صحفى_وراح!

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1545971015685239

 

أحدث ميزانية معلنة لنصباية القالعة، هنا، أرقام فاجعة جدا، لكن حتى هذه لا تحاول أخذها على محمل الجد، لأن التزوير على ودنه فى مثل هذا النوع البيزنس المسلم القذر، والمؤكد أن الحقيقة أسوأ بمراحل.

http://www.egx.com.eg/downloads/Bulletins/170136_1.pdf

 

المبادرة المصرية لمقاطعة وطرد الشركات العربية:

ولدت وأعلنت هذه المبادرة صباح يوم 6 ديسيمبر 2009 مع وصول تداعيات انكشاف عملية النصب Ponzi scheme الأكبر فى تاريخ ما يسمى بالاكتساد المسلم، تلك المدعوة خمارة دبى؛ وصولها إلى مصر. فى هذا اليوم تحديدا صاحبت حفنة من القاذورات العربية المسلمة التقليدية تدشين تداول أسهم شركة القالعة فى البورصة المصرية، وهى أول شركة تتباهى على نحو وقح بعروبة مالها ولا تخجل من المجاهرة بأنها تغزو مصر (بالذات وأننا كنا آنذاك ولا زلنا فى ذروة حربنا الدامية مع الجزائر)، بينما هى القالعة مجرد عملية نصب أعرابية كبرى أخرى لنهب أموال صغار المستثمرين المصريين. ..تواصلت الصياغة الأولية للمبادرة فى الساعات التالية والتى تواكبت بدورها مع تطورات متلاحقة مذهلة مثل بداية رحيل واسع لقطاعات من المال العربى من مصر، ببيعها لمستثمرين أنجلوساكسون / يهود / يابانيين، وهو بالضبط هدف هذه المبادرة، وإن لم تكن تتوقع أصلا أن يبدأ بهذه السرعة حتى قبل أن تكتمل كتابة سطورها الأولى؛ هدف: ألا يكون على أرض مصر من استثمارات أجنبية سوى تلك الآتية من هذه المصادر الثلاث (التى هى فى ذات الوقت -ولا غرابة- تمثل حصريا مجموع دول الحضارة -تقرأ: تقنيات الغد- الخمس: اليابان - إسرائيل - الولايات المتحدة - بريطانيا - ألمانيا، بالترتيب)؛ الأعراق الثلاثة ذات التاريخ التليد الأصيل والموثوق فى تبنى مبدأ التنافسية الدارونى فى الاقتصاد لأقصى مداه، وتطهرت أموالها -أو بالأحرى ذهبها المصهور- بنيران هذه التنافسية لقرون طويلة. ..شركة القالعة -أحد النماذج الكبيرة للمال المسلم القذر- كانت بالتحديد محور هذه الكلمات الافتتاحية التى دشنت بها صفحة المبادرة المصرية لمقاطعة وطرد الشركات العربية (2009)، هنا.

http://www.everyscreen.com/views/arabmoney.htm

 

---

 

على اتصالات الخماراتية:

 

نغمة بنت وسخة شغالة عند كل الأطياف من الإسلامجية إلى الريبرارجية (اسم الدلع للشيوعية)، أن الجهاز الحكومى بتاع الاتصالات رفع تكلفة مكالمات الخليوى علشان خاطر عيون الشبكة الحكومية الجديدة (إللى فى قول آخر مملوكة للجيش، وده كلام لا يرد عليه لأنه كلام مخابيل، لأن أى حد عنده حس بسيط بالأرقام يعلم أن الجيش كله على بعضه -من الإف 16 إلى محطات البنزين- لا يساوى المصرية للاتصالات أو مثلا الشرقية للدخان أو طبعا البنك التجارى الدولى، ناهيك كلها عن البنك الأهلى المصرى). ..أحا، حد يشخر بدالى، الحكومة بتموت فى عيون المصرية للاتصالات؟! ..الصحيح هو العكس 180 درجة، البربور عبد اللايكات شغال نهب نظامى شرس لكامل ممتلكات وأرصدة المصرية للاتصالات التى راكمها أحمد نظيف وخلفائه، ذلك كى يضخها فى موازنته جنونية التوسع وتوسعية الجنون، يبعزقها كمرتبات ومعاشات وتعليم وصحة ودعم، وكله كلام قديم جدا لنا قلناه قبل ما تحصل أى فاس فى الراس، وها تلقاه تحت بالتفصيل، وخلاصته أن آخر حد كان عاوز الشبكة الرابعة دى هو المصرية للاتصالات إللى ها تخللى وزارة المالية تشفط وتنزح إللى وراها وإللى قدامها، وطبعا واضح أن لا الشركات المنافسة عاوزاها، وأكيد لا أى حد سوى الطفيليات التى تعودت على نغنغة البربور لها بالميغة المفتوحة ع البحرى المسماة الموازنة العامة للدولة. ..برضه ها أحاول أغطى المواضيع الأخرى بروابط، لأن ما ليش نفس أشرح لك مثلا -للمرة مليون وواحد- أن خسائر شركات الخليوى -على الأقل إللى موش منشأة لغرض لا يمت للاتصالات بصلة إنما لتبييض أموال عصابة زايد الخير ومن ثم لا تعنيها أصلا نتائج عمليات الاتصالات- تلك هى خسائر بليونية، 3 - 4 بليون جنيها فى المتوسط سنويا لكل من الشركات الأخرى، وده -بالمناسبة- قبل تحريك سعر الصرف (تحريك لا تحرير خد بالك، لأن التحرير حمادة تانى خالص ما يعلمش به إلا آدم سميث). ..كلام آخر بالمثل لا يرد عليه لأنه كلام مخابيل، هو أن المنافسة تخفض الأسعار. كائنات عايشة بالريع لا ترى سوى الريع ولا ترتزق إلا من خلال نهش ما تراه من ثروات جاهزة لم يتعب فيها أحد أو على الأقل هكذا يرونها. إحنا هنا موش بنتكلم عن محصول البطاطس إللى جه بزيادة السنة دى، إنما نتكلم عن عناصر تكاليف تحليلها واحدة واحدة قد يملأ كتبا، تكاليف واقعية معلومة لا تتوقف وما ينفعش حتى -زى البطاطس- ترميها فى الترعة لأن سعرها فى المدينة أرخص من تكلفة نقلها لها. الأدهى أننا لسنا حتى فى فجر تقنية جديدة قابلة للتطور ومن خفض التكلفة ذاتيا، زائد أن بعد لها نسبة اختراق منخفضة بحيث حين تنتشر سوف توزع التكاليف الثابتة على عدد عملاء أكبر، إنما نتحدث عن سوق تجاوزت حتى نقطة التشبع، وأى مزيد من تقسيم الكعكة سيفاقم خسائر كل شركة وأقل واجب تعمله ساعتها هو رفع الأسعار، وده ربما السبب الأكبر لأن الشبكة الرابعة لم يكن يريدها أحد، سوى طبعا ابن الشرموطة عبد اللايكات إللى عايش فى دور روبين هوود. ..وكمان ما ليش نفس أقول إن الإعلان ده إللى نازل عليه سخط الدنيا كلها، هو عادى جدا وعملته كل الشركات المثيلة فى طلعاتها الأولى، بل بالعكس هو محترم جدا مقارنة بأن مثلا وصل الأمر ساعتها بالشركة الخماراتية لحرق الأسعار بمنتهى السعار بهدف تدمير الشركتين الأخريين، هذا بما أن الغرض منها -كما قلنا- لا يمت لبيزنس الاتصالات بصلة. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2169287353353599

 

لماذا تنسحب عصابة زايد الخير من أفريقيا بينما المفروض أنهم أصحاب أفشخ مشروع لأستاذية العالم؟ 1- لأن شركة اتصالات ما لهاش فى الاتصالات أصلا، فاشلة وبتخسر أقله بالبلايين سنويا فى أى بلد. 2- لأن كل الخماراتيين موش معاهم فلوس من الأساس وشغالين كله من دقنه وافتل له وبنوك نيجيريا موش عاوزة تفتل، بقت شايفة الرشاوى الخماراتية لم تعد بالمستوى المطلوب. 3- أيا ما كان كل إللى فات ده فهو مدروس ومعروف سلفا، فقط اتضح النهارده أن التكاليف دى (إللى أصلا أصلا بتنفق علشان تبييض أموال المافيا الزايدية وبس، يعنى موش لأى غرض آخر)، تكاليف كبيرة وما عادتش جايبة همها. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/2119990878283247

 

الشركة بـ 100 سنت كاملين، ده كده يعتبروا كارمينك جدا يا ابن زايد الخير. ..بس أوعدك وألا إن وعد حورس حق، أن النهيبة الكبرى إللى اسمها اتصالات مصر موش ها نقبل فيها أقل من رقبتك! ..نقل ملكية الفرع التنزانى لاتصالات مقابل دولار واحد، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1598022443813429

 

من تنزانيا للسعودية لمصر، وقريبا بريطانيا وكل الأرض، ينطبق قول ابن خلدون: أينما حط الخماراتيون حل الخراب! ..اليوم، أعلن عن المزيد من تزوير موبايلى للحسابات بأرباح وهمية، أن كل ما سبق من كوارث وفضائح لم يكن سوى قمة جبل الثلج، خسائرها أعمق مما تخيل أحد، وأنها ستتوقف قريبا عن سداد التزاماتها (أى تشهر إفلاسها)؛ لكن كما هو واضح، الموضوع لا يخص اتصالات أو إعمار أو آرابتك، إنما أى وكل مال ينتمى لماخور الخمارات المتحدة، وعموما أى مال مسلم قذر. * على فكرة، تغيير مجلس الحرامية ده، أمر جاء من السلطات السعودية، وموش بمزاج طغمة اللصوص. لكن على فكرة كمان، لو -فرضا- المجلس الجديد نجح فى إصلاح الشركة، فده ها يكون لصالح المجلس القديم لأنهم ببساطة ملاك الشركة (إلا طبعا فى حالة توجيه اتهامات جنائية لهم). ** هذا المدعو الكاف، ليس مجرد ممثل للماخور، إنما هو رئيس مجلس الإدارة لحظة تفجر الفضيحة، ذلك باعتبار اتصالات الخمارات هى المالك الرئيس، وهو نفسه جربوع -قصدى بطل- الفيديو التاريخى الذى بنينا عليه المدخل الأصلى الرهيب، والذى أكد فيه أنه لن يستقيل وتحديناه نحن، واستقال فعلا بعدها بساعات. *** بكده يبقى حصل فعلا معظم إللى قلناه بالحرف فى المدخل الأصلى قبل أربعة شهور، والذى شرح تفصيلا آليات النصب الخماراتى المعتادة المعتمدة، إن التعامل مع الموضوع ده لازم يكون جنائى صرف، وإن سمعة الدولة السعودية كلها قد باتت على المحك. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1542580939357580

 

إشهار إفلاس اتصالات مصر لم يعد سوى مسألة وقت، ودى #بشرة_خير (يا بنوك مصر ..يا مساكين)! ..المدخل الأصلى عن إفلاس فرع اتصالات الخماراتية فى تنزانيا، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1527052864243721

 

أنا موش فاهم البربور بيعك إيه بالظبط فى موضوع الاتصالات؟ ..بيعرض حاجة اسمها الجيل الرابع، بينما عنده الجيل التالت فشل وموش لاقى زباين أصلا. وبيعرض رخصة لشبكة رابعة، بينما عنده شبكتين من التلاتة بيخسروا، وبالبلايين أغلب الوقت. ..كمان مشغل مكنة البروباجاندا المعتادة إللى ما بتلمش غير الدبان. جايب إما ناس مخدوعة وموش فاهمة زى زين الكويتية والسعودية للاتصالات، أو مافيا جاية تخترق الأمن القومى زى كنفوش تليكوم. ولو أصر على المضى فى المسار الكارثى ده، ما فيش حد من الشركات المحلية ها يتقدم للرخصة، والمخدوعين ها يفوقوا بعد شوية، وها نلبس فى عصابة الحزن الشيوعى الكنفوشى زى ما لبسنا كناة السويس الجديدة بتاعة طريق الحرير البحرى، وجايز ده -المسار الكنفوشى- هو إللى بيخطط له هذا الخائن من البداية جدا. ..الحل أنا قلته من زمان ما قبل الزمان، سحب التراخيص القائمة للشركتين -الباستيلية الفاشلة بنيويا وبالسليقة، والخماراتية إللى شغالة تبييض أموال وبس- والإبقاء فقط على شبكة واحدة هى المحترمة الناجحة الأنجلو ساكسونية فودافون. والنهارده بأضيف عليه -أى على الحل- الرجوع لوابور الجاز، قصدى للجيل الثانى. ..للمرة المليون، كفانا مشروعات يا ابن الوسخة، إحنا فى زمن انكماش وتقشف، وإللى موش ها يتقشف ها يموت. ..المدخل الأصلى عن فانتازيا البربور الجنسية المسماة الجيل الرابع للخليوى، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1799107457038259

 

سعرة الإنترنيت تضرب شركات الخليوى (ضربتها إزاى؟ ما تسألش، جايز بيعتبروا أنهم لو ريحونا شوية من ترهاتهم وسفالاتهم يبقوا ضربونا)؟ 819 ألف أكاونت تويتر قاطعوا (عددهم كبشر كام؟ برضه ما تسألش، بس المؤكد أنهم أقل من 819 حشرة، وربما أقل من 19 كمان). المدعو شريف عامر شارك فى السعرة (حصل لنا الرعب، ده فيما يخص الإعلامى السحلية إللى بين كل كلمة الوطن العربى وكلمة الوطن العربى بيحط كلمة الوطن العربى). النوشتاء قرروا فصل نائب رئيس المصرية للاتصالات (وكأن إللى ها ييجى بدله ها يخسر الشركة علشان سواد عيونهم). ..الأهم إطلاقا من كل ده أن صدى البلد قالت: ذيع! ..بالكومنتات: - لما شركات الاتصالات حرامية، تقدر تفيدنى من فيض علمك الواسع أرباحها السنوية كام؟ فى حدود علمى المتواضع أن خسائر موبينيل الباستيلية واتصالات الخماراتية هى بالبلايين سنويا، وكلتاهما على وشك إشهار الإفلاس قريبا جدا. أما عدم دخول المصرية للاتصالات وفودافون للمنطقة الحمراء، فهو لأنهم ببساطة: موش حرامية. ..حملة من الصديق على عسكر مضادة لحملة مقاطعة شركات الاتصالات. - هههههههههههههه، يعنى بيتجسسوا على بعض، ولا إيه بالظبط؟ بناء على الكلام إللى فى الخبر، حتى الـ 19 جربوع ما قفلوش تليفوناتهم أصلا، وكل واحد كان بيرن ع الباقيين، علشان يكتشف مين السعرجى ومين الأمنجى. ..هذا المدخل عما أطلق عليه سعرة الإنترنيت، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1606670082948665

 

كارثة رخصة الاتصالات الموحدة:

مشكلتك وويل ويلك المرة دى يا خرونج -أنت وأمك طبعا- أن فودافون دى بقى لا هى شبكة باستيلية ولا خماراتية، لا شغل رشاوى ولا مال قذر مسلم، إنما أنجلو يهودية تنافسية ذهبية نارية وما فيش على رأسها أية بطحات! ..أما موضوع الرخصة الموحدة ده فأنا موش فاهمه (إذا كان قطاع التليفون الأرضى فى المصرية للاتصالات يخسر، فمن من منافسيها سوف يتهافت على هذه الميزة العظيمة؟). ولو كان الهدف أمنيا خالصا فهو لا يتم بمثل هذا التدخل الفج فى أمور بيزنسية كبرى كهذه (هل اشترت مثلا وكالة الأمن القومى الأميركية شركات اتصالات أو إنترنيت كبرى كى تضمن رقابتها عليها؟). وعلى قد فهمى شايف إنه أيديولوجية وغباء وناس حافظة موش فاهمة، أكتر منه أى شىء آخر. ها يضر الكل، وعلى رأسهم موش بس المصرية للاتصالات، إنما خزانة الدولة (المصرية للاتصالات تملك 45 بالمائة من فودافون وتحصل على أرباح بليونية سنويا منها، وفى حال تحولها لشبكة رابعة لن تفعل سوى منافسة شبكتى الباستيل والخمارات على أرقام الخسائر). المفروض الوزير الحالى يقتل موبينيل واتصالات، وبعدين يقطم وسط فودافون برخصة باهظة الكلفة، لكنه ككل المسئولين الخيخة خايف الإعلام يطلع يقول له الاحتكار. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1485854048363603

 

النصباية الكبرى موبايلى --أضواء ساطعة على دقائق وخبايا الزوايا المظلمة لآليات المال المسلم القذر -الخماراتى منه بالأخص- درس للتاريخ درس للجميع قطعة أستاذية وفوق تاريخية من نادين هانى:

الـ 21 دقيقة دى لازم تدخل التاريخ، وتدرس فى كل كلية ومعهد كنموذج قاعدى جدا للفارق بين الفنكوش والعراقة، سواء فى الشركات أو فى الاقتصادات الماكرووية، أى ما بين طفيلية شرقية شيوعية مسلمة، وأخرى حضارية أنجلو يهودية رصينة، ولاحظ أننا نتحدث عن السعودية وهى ككل أرحم من غيرها كتير. فى كل دقيقة يظهر هذا الفارق جليا صارخا، كل الفواحش البيزنسية والمالية والإدارية والأخلاقية ارتكبوها: معايير محاسبية متسيبة والواجب أخرى صارمة، إهلاك طبيعى لمعدات عالية التقنية والمفروض إهلاك وظيفى، إيرادات بالتمنى والصحيح ما هو متحقق فقط، مخصصات صفرية فيما كل شىء منهار وفاشل، وغيرها وغيرها، وكل ده الأفاق المتحدث يكذب ويتجمل قائلا هو خطأ تشغيل (تشغيل إيه يا سافل؟ أيون، صحيح أنكم ما بتفهموش حاجة فى التشغيل، لكن ما نحن بصدده هنا هو مسألة تدليس محاسبى محض)، أو -وهو المضحك- يتباهى بكيف أنجزوا التحول الدفترى من الفنكوش للواقع فى 4 أيام فقط (بينما الحقيقة أن ملايين السنين لا تكفى لتغيير جيين الفنكوش لدى أمثالك). ..إن ما يدور حوله الأمر فى الفنكوش هو البروباجاندا وبس، تسونامى من الفيرى تيلز عن النجاح الأسطورى، والهدف الحقيقى هو إظهار أكبر قدر من الأرباح فى كل ميزانية، تحول نقدا أولا بأول للمؤسسين، زائد مكافآت لألاضيش الإدارة (إللى هم نفس عصابة المؤسسين برضه!)، بعدها يتركون الشركة خاوية على عروشها، يشربها الدائنون والبنوك وصغار المستثمرين (أو فى حالة اقتصادات الدول تشربها الأجيال القادمة). ..هات ودنك: السر وراء كل هذا الزلزال أنهم أعلنوا عن توزيع دفعة أرباح جديدة أكبر من رأس المال نفسه، فإذا بكل شيئن انكشفن وبان. أخيرا، الموضوع ده جريمة جنائية مكتملة الأركان، يجب أن تطير فيها رقاب بالمعنى الحرفى للكلمة، ومصداقية الدولة السعودية كلها على المحك الآن. ..بالكومنتات: - ما لحقناش نكمل الجملة، وفعلا هيئة سوق المال قررت فتح تحقيق! - القصة الأصلية للعربية تغيرت لتحمل خبر بدء التحقيق فعليا. ..هذا المدخل الركيزى جدا الرهيب جدا من 3 نوفمبر 2014 (عن فضيحة شركة موبايلى، الفرع السعودى لاتصالات الخماراتية، وفى الواقع، كان أول ما فكرت بالترويج له على فيسبووك، استقطابا لنوعية خاصة من القراء المهتمين بالاقتصاد، وقد كان، وكانت النتائج رائعة!)، هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1482747235340951

 

من دقنه وافتل له، بعد إعمار إللى بره البورصة، وبعد اتصالات مصر، وبعد آرابتك، إليك الآن إعمار إللى جوه البورصة. البس يا شعب مصر، وادفع مئات الملايين للأفاق محمد العبار إللى قتل سوزان تميم ولفق التهمة لفرعون البناء هشام طلعت مصطفى، لأنه كان دمر له وجوده فى السعودية وغيرها. وبفلوسك ها يقبض مرتبات ومكافآت وأرباح وهمية فاحشة، وبغسيل المخ ها يرفع سعر السهم ييجى كده 20 مرة، ولما تقرب العملية تتفضح يبتدى يبيع الأسهم، ويسيبها لك خاوية على عروشها -بل للدقة موحولة فى كام 10 بليون ديون. المشكلة أن ده سيناريو اتهرس عشرات المرات، وآخر المسلسل -على عينك يا تاجر- موبايلى، فرع اتصالات الخماراتية فى السعوية، وفرعها فى تنزانيا، وفرعها فى مصر، كلها بعجز عن سداد الديون، أى أفلست رسميا. ..بالكومنتات: - صراع إيه إللى بين عز وهشام؟ حتى لو إشاعة فأنا ما سمعتهاش، أو سمعتها وطلعتها من الودن التانية. ما فيش مجال منافسة أساسا، يتنافسوا على إيه؟ ..أيا ما كانت الأسباب، موضوع خروجه لا علاقة له لا إيجابا ولا سلبا بأحمد عز. بعدين مستشارى الخرونج عاوزين ناس تنصب موش تبنى. ..هذا المدخل هنا.

https://www.facebook.com/MedhatMahfouzPage/posts/1545949355687405

 

---

 

المزيد من 2017

المزيد من الصفحات الثيمية